ביטוח אובדן כושר עבודה

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

ביטוח אובדן כושר עבודה

המונח "אובדן כושר עבודה" מתייחס למקרים בהם אדם הסובל ממחלה כלשהיא, או עבר תאונה חמורה, איבד את כושר העבודה ואינו מסוגל עוד להמשיך בעבודתו.

ההגדרה המקובלת לאובדן כושר עבודה מתייחסת למקרים בהם כתוצאה מהתאונה או המחלה, איבד האדם את כושר עבודתו בשיעור של 75% ומעלה, מה שמוגדר כאובדן כושר עבודה מלא.

אובדן כושר עבודה, מונע מאדם לפרנס את עצמו בכבוד, מהווה אחד מהפחדים הגדולים ביותר, ובמיוחד הפחד מפני הפגיעה העתידית באיכות החיים ועמידה מול מול שוקת שבורה מבחינה כלכלית. לכן רוב חברות הביטוח בישראל מציעות פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, המספקות לאדם כיסוי כלכלי במקרה של אובדן כושר העבודה.

מה כוללת פוליסת ביטוח בגין אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה נועדה להעניק לאדם פיצוי, ולו חלקי, בגין הנזק הממוני אשר נגרם לו כתוצאה מאי יכולתו להמשיך ולעסוק במקצועו. חשוב לזכור, כי חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של פוליסות ביטוח שונות, אשר מתאפיינות בתנאים שונים, וחשוב לתת עליהם את הדעת.

עם זאת, פוליסות אלו, אשר זוכות לפיקוח ישיר מטעם גורמי משרד הבריאות, נדרשות לעמוד בתנאים בסיסיים מסוימים.
בהתאם לנהלים, במקרה של אובדן כושר עבודה, חלקי או מלא, חברת הביטוח נדרשת להעניק למבוטח פיצוי כלכלי מדי חודש בחודשו, אשר מחושב בהתאם להכנסת המבוטח מעבודתו טרם אובדן כושר העבודה.

במרבית המקרים, סכום הפיצוי מחושב בכ-75% מכלל שכרו של המבוטח ברוטו בתקופה שטרם אובדן כושר העבודה, וללאעובדים תוספות שכר והטבות נוספות. יש לזכור בהקשר זה כי שווים של ההטבות השונות אשר קיבל המבוטח במסגרת עבודתו נאמד באלפי שקלים בחודש, וזאת לרבות תשלום הוצאות, שווי רכב העבודה והביטוח עבורו, והטבות נוספות.

מסיבה זו, במקרים רבים השווי הכולל של הפיצוי מטעם חברת הביטוח, אשר כאמור אינו מתחשב בהטבות אלו, עשוי לעמוד על כ-60% בלבד משכר העבודה של המבוטח בעבר, ואף למטה מכך.

תוקף פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה: עד הפנסיה

מאחר ומטרת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה היא להעניק לאדם פיצוי בגין אובדן כושר עבודתו, הרי שפוליסה זו תקפה אך ורק במהלך התקופה בה האדם מוגדר כמי שהיה צפוי לעבוד במצבו הרגיל, אך אובדן כושר העבודה מונע זאת ממנו. המשמעות היא, כי תשלום הפוליסה יתבצע רק עד הגיעו של האדם לגיל הפנסיה, בהתאם לתקנות מדינת ישראל

לאחר גיל זה האדם אינו מוגדר כמי שאובדן כושר עבודתו פוגע ביכולתו להשתכר, ומשכך הוא לא נחשב עוד כמי שזכאי לפיצוי כספי בשל כך. הדבר תקף כמובן גם במידה והמבוטח נפטר, כאשר לאחר פטירתו בני משפחתו אינם זכאים לקבלת פיצוי כספי כלשהוא מחברת הביטוח בגין הפוליסה.

פוליסות מסוימות מגדירות עצמאית תקופות זמן, אשר לאחריה המבוטח לא יהיה זכאי עוד לקבלת פיצוי כספי. לא תמיד תקופות אלו חופפות בהכרח לגיל היציאה לפנסיה, ולעיתים מסתיימות במועד מוקדם או מאוחר יותר.עבודה

חשוב לשים לב לעובדה זו בעת רכישת הפוליסה, שכן יש לכך משמעות ניכרת בכל הנוגע לסכום הפיצויים הכולל בו יזכה המבוטח. בנוסף, תנאי הפוליסה קובעים כי הפיצוי הכספי מוענק למבוטח רק כל עוד אובדן כושר עבודתו מונע ממנו לעסוק בעבודה כלשהיא. לכן, ברגע שמבוטח התאושש מהתאונה או מהמחלה והחזיר לעצמו את כושר עבודתו, הרי שהמבוטח מאבד את זכאותו לפיצוי כספי במסגרת הפוליסה.

ראו גם:

ביטוח בריאות

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!