פיברומיאלגיה נחשבת לנכות: את הפיצויים מחשבים בהתאם

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

פיברומיאלגיה ואחוזי נכות

התסמונת הנקראת פיברומיאלגיה אינה חדשה, אך השיח אודותיה השתנה מאוד במהלך השנים.

בעבר סבלו הנפגעים מתיוג חסר מחשבה שקבע הפרעה נפשית, נשית בעיקרה. היו שהניחו שההפרעה קשורה לנטייה להיסטריה. לא פחות. אך היום הגישה שונה.

הגורמים למחלה מגוונים, ולמרות ההיבט הנפשי, אין זו הפרעת הנשפ גרידא, אלא גם מצב גופני שפוגע בתפקוד באופן משמעותי.

התסמונת, שפוגעת בייחוד בנשים, שמהוות את מרבית אוכלוסיית החולים, גורמת לטווח רחב של מוגבלויות, כך שלעיתים מדובר על מצב של תפקוד חלקי או מוגבל. מצב זה יכול להוביל לזכאות לאחוזי נכות ולגמלה מטעם המוסד לביטוח לאומי, לצד הטבות נוספות המגיעות לאוכלוסיית הנכים.

הפרעה תורשתית

לפני שנראה כיצד יש לנהוג על מנת לבדוק את הזכאות להכרה במצב של נכות, נספר שרופאים רבים מאמינים שפיברומיאלגיה היא מחלה גופנית בבסיסה. מחקרים שונים מצאו כי מדובר על בעיה גנטית, כאשר לרבים מהחולים ישנם קרובי משפחה שסובלים מהבעיה גם הם.

מכיוון שמדובר על מצב רפואי, שפעמים רבות מביא לירידה של ממש בתפקוד, ישנם חולים שקיבלו הכרה כנכים, על פי קריטריון של אחוזי נכות. עובדה זו מאפשרת לקבל זכויות שונות, כספיות ואחרות, הן במוסד לביטוח לאומי והן מטעם גופים אחרים.

מחלה כרונית

כדי להבין מדוע ניתן להתייחס לסובלים מהתסמונת, לפחות בחלקם, למי שזכאים לאחוזי נכות (לעיתים אף גבוהים למדי), נדגיש שמדובר על מצב כרוני. מצב כרוני, כלומר מצב מתמשך שלא ניתן לריפוי, מחייב מהחולים למ

הפרעה

מחלה כרונית, יכולים לקבל הנחות ברכישת טיפולים ותרופות.

צוא מזור בדרכים שונות וללמוד לחיות עם המצב הקיים.

השימוש בתרופות ובטיפולים נוספים, פסיכולוגיים ואחרים, בא במקביל להתמודדות קשה, שמחייב

ת משאבים נפשיים וחומריים משמעותיים. אגב, בתור מי שחולה במחלה כרונית ישנה אפשרות במקרים שונים לקבל הטבות ברכישת תרופות. מי שהוכר כנכים, אשר חולים ב

מגוון רחב של תסמינים

כדי לממש את הזכויות המגיעות למוגדרים כנכים, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי כדי לעמוד בפני מבדקים לקביעת יכולת התפקוד. בביטוח לאומי נהוג לבדוק גם את המצב הרפואי (נכות רפואית) וגם את היכולת לתפקד, לעבוד ולהתפרנס (נכות תפקודית).

העובדה שפיברומיאלגיה עשויה להתבטא בתסמינים רבים ומגוונים, חלקם קשים, הופכת חלק מהחולים לבעלי יכולת מופחתת לתפקד באופן רגיל. עם זאת אחרים, שמצבם טוב יותר (או כאשר מדובר על מצבים של רמיסיה – הקלה), יכולת התפקוד יכולה להיות טובה יחסית.

פונים לביטוח הלאומי

כדי לקבל הכרה רשמית מטעם רשויות המדינה השונות, יש לפנות לביטוח לאומי ולהגיש תביעה להכרה באחוזי נכות. תוך כדי התהליך צריך:מוסד

  • למלא טפסי תביעה ולהעביר לסניף הביטוח הלאומי הקרוב.
  • לצרף מסמכים רפואיים וחוות דעת רפואיות שמספקות פרטים על המצב ועל יכולת התפקוד.
  • להופיע בפני וועדה רפואית, שהיא הגורם שמקבל את ההחלטה הסופית.
  • במידת הצורך, ניתן להגיש ערעור על החלטת הוועדה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!