קבלת דמי תאונה בעקבות פגיעה בעבודה שגרמה לנכות

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

מי זכאי לדמי פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה?איש אינו חסין מפני האפשרות של מעורבות בתאונה. תאונה, שהיא אירוע בלתי צפוי ובלתי מתוכנן, עשויה בהחלט לפגוע במהלך החיים התקין של הנפגע ולכן, חשוב לדעת שחלק מהנפגעים זכאים לתגמולים מסוגים שונים.

לצד תגמולים ידועים למדי, כאלה שמשולמים למשל לנפגעי עבודה, יש גם תגמולים גם לנפגעי תאונות אחרות. מאמר זה מסביר מהם התגמולים אותם משלם המוסד לביטוח לאומי ונקראים "דמי תאונה".

נפגעים שונים – תקבולים שונים

הזכאות לדמי פגיעה שמורה אך ורק לבוגרים, מעל גיל שמונה עשרה. כמו כן, הזכאות מותנית בכך שהנפגע בתאונה איננו זכאי לתגמולים אחרים, כאלה שמשולמים על ידי ביטוח לאומי עצמו או על ידי גוף אחר כגון המעסיק (על פי חוזה אישי או הסכם קיבוצי), על ידי קרן פנסיה או חברת ביטוח וכדומה.

אנשים שנפגעו בתאונת מסוג מוגדר, תאונת דרכים למשל או תאונת עבודה, ישולמו תקבולים או יינתנו זכויות שונות על פי חוקים ותקנות הנוגעים לעניין ולא על פי ההגדרה של "תאונה כללית" שאליה קשורים דמי התאונה שבהן מדובר כאן.מנורה במקרה של תאונת דרכים, מוגדר הנפגע באופן כללי ב"חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים" ואילו נפגע תאונת עבודה מוגדר בין היתר על פי קריטריונים שבחוק הביטוח הלאומי.

יש לציין שדמי התאונה נועדו להוות פיצוי לנפגעים שכתוצאה מהפגיעה איבדו את יכולתם לתפקד באופן הרגיל. עם זאת, חשוב להבין שאין מדובר בפיצוי הדומה לקצבת נכות כללית (לצמיתות או לזמן קצוב) וכן בין הזכאים ניתן למצוא גם אנשים שאינם עובדים מחוץ לבית (עקרת בית, למשל).

כמה מקבלים?

קיים קשר בין גובה דמי התאונה במונחי כסף לבין משלוח היד והעיסוק של הנפגע. הקשר בא לידי ביטוי באופן החישוב של דמי התאונה שיקבל נפגע תאונה. אם הנפגע שכיר או עצמאי, הסכום המגיע הוא נגזרת של

שאלה

ההכנסה החודשית. לכל יום יקבל הנפגע שבעים וחמישה אחוזים מגובה ההכנסה היומית, עד לגובה תקרה שמשתנה מעת לעת. במקרה של נפגע שלא עובד או של עקרת בית, קיים מפתח חישוב שונה, כמובן.

עובדה חשובה נוספת היא שדמי התאונה משולמים לתקופה קצובה וקצרה יחסית. התשלום הינו לתקופה של לא יותר מתשעים ימים (שלושה חודשים).

כדי לממש את הזכאות לדמי תאונה יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה באמצעות מילוי טופס מתאים. לטופס התביעה יש לצרף מסמכים רפואיים ובמידה ומדובר בשכיר יש לצרף גם את חתימת המעסיק. בין היתר יש לפרט את נסיבות הפגיעה וכן לחתום על ויתור סודיות רפואית.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!