הורים לילדים נכים: הכירו את זכויותיכם

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

זכויות הורים לילדים נכים

ילדים רבים הסובלים מנכויות שונות, המשפיעות על יכולת התפקוד שלהם. מתוך הבנה שגידול ילד נכה כרוך במשאבים רבים, המוסד לביטוח לאומי וגופים אחרים מעניקים שורת הטבות שמטרתן להקל על חיי היומיום של ההורים והילד.

ראשית, יש לציין כי ישנה גמלת ילד נכה מטעם הביטוח הלאומי וישנה קצבת נכות, השני המקרים מדובר על תשלום חודשי אשר נכנס לחשבון הבנק של ההורים כדי לסייע להם בגידול הילד. מלבד אלו, ישנן הנחות והטבות נוספות, להלן כמה מהן.

הנחה בתשלום הארנונה – הטבה מטעם הרשות המקומית

הורים לילד אשר מקבל גמלת ילד נכה או קצבת נכות, מהמוסד לביטוח לאומי, זכאים לקבל הנחה בתשלום הארנונה. גובה ההנחה נתון לשיקול דעתה של כל רשות המקומית, כאשר ייתכן וגובה ההכנסה של המשפחה, ללא התחשבות בקצבה שמקבל הילד, תהיה פרמטר לקביעת גובה ההנחה.

לשם בירור הזכאות ולשם קבלת ההנחה, יש לפנות אל הרשות המקומית. המחלקה המטפלת בנושא, תסביר ותנחה איזה טופס יש למלא ואלו מסמכים יש להגיש, על מנת לקבל את ההטבה (למשל, יש צורך להציג אישור עדכני מן המוסד לביטוח לאומי על קבלת גמלה של הילד.)

מלאו את הטפסים הנכונים והשיגו הנחה בתשלום מס רכישה

הורים לילד אשר סובל מנכות צמיתה של 100%, זכאים לקבל הנחה בתשלום מס רכישה, בעת רכישת דירה לשם מגורי המשפחה והילד.חשוב לציין כי ניתן לממש את הזכות הזו פעמיים בלבד במהלך החיים. לשם קבלת ההטבה יש לפעול כדלקמן:טופס

  1. יש למלא טופס בקשה לקבלת פטור חלקי ממס רכישה וטופס הצהרה על רכישת זכות מקרקעין.
  2. צירוף מכתב: יש לצרף מכתב המנמק מדוע זקוקה המשפחה למען הילד, לעבור לדירה חדשה.
  3. לצרף אישור מביטוח לאומי: למכתב ולטפסים, יצורף גם אישור עדכני מביטוח לאומי על קבלת גמלת ילד נכה.

לאחר שהוגשו כל המסמכים כמפורט לעיל, יקבלו ההורים זימון לוועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי לצורך קביעת אחוזי הנכות רפואית של הילד. במידה שהוועדה הרפואית תקבע כי לילד 100% נכות רפואית צמיתה, ניתן יהיה להמשיך בתהליך של קבלת ההנחה.

ראוי לציין, כי ניתן לקבל פטור/הנחה מתשלום גם רטרואקטיבית, אחורה עד לתקופה של ארבע שנים ולכן, אם ההורים רכשו דירה והם עומדים בקריטריונים השונים, באפשרותם לקבל את ההנחה רטרואקטיבית.

איך לוודא שקיבלתם הנחה בחשבון החשמל?

הטבה נוספת להורים לילדים נכים, היא קבלת הנחה בחשבון החשמל. גובה ההנחה המקסימאלי יהיה בגובה של כ-120 ש"ח לחודש.חשמל

ההנחה אמורה להינתן באופן אוטומטי משום שהמוסד לביטוח לאומי מעביר מדי חודש אל חברת החשמל, את שמות הזכאים להנחה. אך לעיתים חסרה התאמה בין הנתונים של שני הגופים ואז יש לפנות לביטוח לאומי ולחברת החשמל לשם קבלת ההנחה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!