המדריך להורה – מימוש זכויות רפואיות בשל נכות כללית

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

מדריך להורים למימוש זכויות רופאיות של ילד נכה משפחה שאחד מילדיה סובל מבעיה בריאותית, מחלה קשה, נכות או צורך בטיפולים רפואיים מורכבים, היא משפחה שמתמודדת כגוף אחד אמיץ ואיתן עם אורח חיים מורכב, לצד נקודות האור וההישגים הקטנים.

הקלה משמעותית על ההתמודדות מתאפשרת בזכות הזכויות השונות להן זכאי הילד והוריו, מטעם הביטוח הלאומי או הרשויות השונות.

האם אתם הורים לילדים נכים? אחד מילדכם חלה וההתמודדות דורשת משאבים רבים, אובדן ימי עבודה, רכישת תרופות יקרות וליווי מקצועי? דעו לכם שמגיעות לכם זכויות רפואיות.

פניה לביטוח לאומי היא הצעד הראשון לקבלת מה שמגיע לכם. בדרך יש צורך למלא טפסי תביעה, לארגן מסמכים רפואיים ולהתייצב בפני וועדה רפואית.

קושי ושמו וועדות רפואיות

על מנת לקבל את הזכויות הרפואיות השונות שמגיעות מביטוח לאומי ומרשויות נוספות יש לעבור ועדה ולעיתים וועדות רפואיות. בלי אותן הוועדות לא ניתן לקבל אישור לקצבת ילד נכה. בלי אותן הוועדות לא ניתן לקבל גמלאות לילדים הסובלים מקשיים בניידות ובהליכה. בלי אותן הוועדות לא ניתן לקבל הטבות נוספות המגיעות להורים לילד נכה כגון תוספת נקודות זיכוי.

חברי הוועדות בביטוח הלאומי מקדישים לכל משפחה דקות ספורות. רבים רואים בוועדות אלו גוף חוסם שמונע ממשפחות רבות לקבל את המגיע להן בהתאם למצבו של הילד או התינוק. פנייה עצמאית לביטוח לאומי עלולה להקשות על קבלת הסיוע הנדרש. סיוע של אנשי מקצוע מובילים בתחום, העוסקים מזה שנים במימוש זכויות רפואיות, עשוי להוביל להצלחה באופן מהיר ויעיל.

הטיפים של אנשי המקצוע בתחום מימוש הזכויות הרפואיות

אלו הם הטיפים החשובים עליהם ממליצים רופאים ומומחים בתחום:מומחה

ידע וביטחון

לוועדות הרפואיות יש להגיע לאחר פעולת הכנה, לאחר שצוברים לא מעט ידע ויודעים בדיוק מה רוצים לומר לחברי הוועדה. חשוב להציג את יכולת התפקוד של הילד או התינוק בצורה נכונה.

הכרה בכך שמגיעות לכם הזכויות, שאתם לא גוזלים את הקופה הציבורית ושתקציבי הביטוח הלאומי מגיעים לכם בזכות ולא בחסד תסייע לעמידה שלכם מול הוועדה. יש לפרט באופן ענייני ורהוט את קשיי התפקוד ואת כל הדברים שבהם הילד זקוק לעזרה קבועה או מפעם לפעם.

התייצבות מול הוועדה הרפואית צריכה להיות מגובה במסמכים

את הדברים שמסבירים לחברי הוועדות חיוני ביותר לגבות במסמכים רפואיים. דוחות אשפוז, סיכום טיפול, הערכות תפקוד מקצועיות, צילומים וכל היתר, יש להמציא לא רק בהגשת תביעה אלא גם לוועדה. חוות דעת רפואית של רופא מומחה מארגנת את החומר הרפואי כך שהמצב הרפואי יעלה ממנה בצורה הברורה ביותר, היא מסייעת לנקות עיקר מתפל ועשויה להוות את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון.רפואה

לא להתבייש לבקש עזרה – למרות שביטוח לאומי אמור לעמוד לרשות האזרח, הוברר שוב ושוב שהפקידים והרופאים מטעמו עשויים לטעות ולשלול זכויות גם ממשפחות ומנכים שזכאים להם בדין. גם אם קיבלתם בעבר תשובה שלילית – לא צריך לחשוש ולא צריך להתבייש מפניה לאנשי מקצוע שבקיאים בתחום של מימוש זכויות רפואיות.

הורים לילד עם צרכים מיוחדים? הורים לילד נכה? רוצים להגדיל את סיכוייכם להצליח בוועדה הרפואית? פנו עכשיו לחברה למימוש זכויות רפואיות וקבלו יחס אישי וסיוע לאורך כל הדרך.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!