זכויות נפגעי תאונות דרכים לקצבת נכות

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

קביעת אחוזי נכות כתוצאה מתאונת דרכים

מדינת ישראל מכירה בהשפעתן ההרסנית של תאונות הדרכים, המסבות נזק ניכר למשק הישראלי מדי שנה.

משכך, גובשו נהלים מסוימים שמטרתם לסייע למי שאיתרע מזלו והיה מעורב בתאונת דרכים חמורה, אשר בעקבותיה נקבעו לו אחוזי נכות, חלקיים או מלאים.

איזה טיפול רפואי קיבלתם בעקבות התאונה?

  • אם הנפגע בתאונה אושפז ופונה באמבולנס, התשלום בגין עלות הפינוי יכוסה במלואו על ידי קופת החולים בה הנפגע מאובטח, וזאת כנגד הצגת דו"ח מד"א אודות התאונה, וכן גיליון שחרור מבית החולים. עם זאת, במידה והנפגע פונה באמבולנס אך לא אושפז, הרי שעלות הפינוי תכוסה על ידי חברת הביטוח של הצד האשם בתאונה.
  • נפגע תאונת דרכים זכאי לקבל החזר על הטיפולים הרפואיים להם הוא נדרש מטעם קופת החולים בה הוא חבר, וזאת כל עוד טיפולים אלו כלולים במסגרת "סל הבריאות". החזרים אלו, אשר מוענקים לא קשר למועד התרחשות התאונה, מועברים ישירות לנפגע מטעם קופת החולים בה הוא מבוטח.
  • אם הנפגע נדרש בעקבות התאונה לטיפולים רפואיים אשר אינם כלולים בסל הבריאות, הרי שעלות הטיפולים מכוסה באופן מלא על ידי חברת הביטוח של הצד האשם בתאונה.

גובה הקצבה החודשית מביטוח לאומי

  • נפגעי תאונות דרכים אשר כתוצאה מהתאונה נקבעים להם אחוזי נכות, זכאים לקבלת קצבה חודשית מטעם המוסד לביטוח לאומי, אשר מוגדרת כ"קצבת נכות כללית". סכום הקצבה נקבע בהתאם לאחוזי הנכות אשר נקבעים לנפגע מטעם ועדה רפואית מיוחדת, אשר ממונה על ידי גורמי המוסד לביטוח לאומי.מטבעות
  • במידה ובעקבות התאונה הנפגע זקוק לסיוע יומיומי של מטפל סיעודי, הוא זכאי לקבלת החזר מלא על הוצאות אלו, וזאת כל עוד הוכח שהנכות בעקבות התאונה מונעת מהנפגע לבצע מלאכות אלו באופן עצמאי. נהלי הביטוח הלאומי קובעים שתאונת דרכים המוגדרת כתאונה עבודה, מזכה את הנפגע בקבלת "דמי פגיעה", שנקבעים בהתאם לחומרת הנכות, ונועדו להוות פיצוי חלקי בגין אובדן כושר עבודתו של הנפגע.
  • אך להיות זכאי לקצבה זו, על המטופל להיות מבוטח ב"ביטוח נפגעי עבודה", וכן להציג אישור מרופא באשר לחוסר יכולתו להמשיך בעבודתו, באופן חלקי או מלא.

הוצאות משפטיות

  • בכל מקרה בו נפגע תאונת דרכים נדרש להגיש תביעה משפטית בגין התאונה, החוק קובע כי כלל ההוצאות המשפטיות, ולרבות שכר טרחת עורך דין, ישולמו במלואן על ידי המדינה, וזאת כל עוד נקבע במשפט כי הנפגע בתאונה אכן זכאי לכך.

הוצאות דיור

  • נפגע תאונת דרכים, אשר נקבע לו אחוז נכות של 50% ומעלה, זכאי להנחה במס רכישה על קניית דירה חדשה, וזאת כל עוד הדירה נועדה למגוריו של הנפגע. הנחה זו תקפה ללא יותר מפעמיים במהלך חייו של אדם.בית
  • כמו כן, במידה וכתוצאה מהפגיעה הנפגע נדרש להוצאות משמעותיות בתחום הדיור (כגון התקנת מעלית נכים), הרי שזכותו לקבל החזר מלא על הוצאות אלו.

 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!