שינוי באחוזי הנכות המוכרים: איך זה עובד

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

שינוי אחוזי נכות

במרבית המקרים, נכות, ולו חלקית, פוגעת באופן ניכר באיכות החיים של האדם, ועלולה אף למנוע ממנו את האפשרות לפרנס את עצמו בכבוד, וללא תלות באנשים אחרים.

מסיבה זו, מדינת ישראל הגדירה כללים ונהלים שמטרתם לסייע לאנשים הסובלים מנכות ומאפשרת בחלק מהמקרים שינוי באחוזי הנכות.

במסגרת נהלים אלו, המדינה מעניקה מספר רב של הטבות, מסוגים שונים, אשר נועדו להקל על חייהם של אלו הסובלים מנכות, ככל שהדבר אפשרי.

כיצד נקבע איזה אדם זכאי לקבלת הטבות המיועדות לנכים?

על מנת להחליט איזה אדם יזכה ליהנות מהטבות המיועדות לנכים, המדינה קבעה נוהל מוגדר, אשר מטרתו להבטיח שכל אדם הסובל מנכות, יזכה לקבלת ההטבות המוענקות בחוק

הנוהל קובע שכדאי להיות זכאי לכלל ההטבות המוענקות לנכים, על הסובל מהנכות לפנות לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריו בתביעה לקבלת קצבת נכות, וזאת בצירוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, המוכיחים את עצם נכותו וכן את מידת חומרתה של הנכות ממנה הוא סובל.איש

כידוע, קיימים סוגים רבים ושונים של נכות, אשר באים לידי ביטוי ברמות חומרה שונות. גם החוק בישראל מכיר בעובדה זו, ומסיבה זו נקבע כי בשעה שמאן דהו מגיש בקשה להכיר בו כנכה, יש ראשית צורך לקבוע מהי "מידת" נכותו, דהיינו עד כמה נכותו משפיעה על יכולתו לתפקד באופן מלא.

מסיבה זו, החוק מגדיר "אחוזי נכות", כאשר ככל שלאדם נקבע אחוז נכות הקרוב יותר ל-100%, כך הדבר מעיד על נכות חמורה יותר, הפוגעת במידה משמעותית יותר ביכולת התנהלותו היום יומית. אחוזי נכות אלו נקבעים על סמך המסמכים הרפואיים אשר האדם מציג, וכן על סמך בדיקה רפואית אשר מבוצעת מיד לאחר הגשת הבקשה לקבלת קצבת נכות.

הבדיקה הרפואית מבוצעת על ידי ועדה רפואית מיוחדת, הפועלת מטעם גורמי הביטוח הלאומי, אשר תפקידה לבחון כל מקרה לגופו, ולקבוע בהתאם לממצאיה הרפואיים מהו אחוז הנכות שייקבע לאדם, וכיוצא מזה מה היקף ההטבות לו יהא זכאי מטעם גופי המדינה השונים.

איך ניתן לעשות שינוי באחוזי הנכות?

מטבע הדברים, לא תמיד אחוזי הנכות שנקבעו לאדם, אשר משקפים את מצבו הרפואי בעת בחינת עניינו על ידי גורמי הביטוח הלאומי, משקפים את מצבו הרפואי גם בהמשך, ובעקבות חלוף הזמן. לעיתים, כתוצאה מהתדרדרות נוספת במצבו הרפואי, האדם צפוי להיות זכאי לקצבת הנכות חודשית מוגדלת, וכן להטבות נוספות. עם זאת, על מנת לממש זכאות זאת, יש ראשית לשנות את אחוזי הנכות שנקבעו לו מלכתחילה.אחוזים

על מנת לעשות שינוי באחוזי הנכות, יש באפשרותו של כל אדם לפנות לרופא תעסוקתי בבקשה להוצאת חוות דעת רפואית ביחס למצבו הרפואי העכשווי. אם נמצא שהמצב הרפואי הנוכחי מצדיק שינוי באחוזי הנכות שנקבעו לו, באחריות הרופא התעסוקתי לצייד את האדם בטופס פנייה מיוחד לגורמי הביטוח הלאומי, המפרט מהי הסיבה לשינוי הדרוש באחוזי הנכות.

בעקבות הגשת הבקשה החוזרת, באחריותם של גורמי הביטוח הלאומי לבצע פעם נוספת את ההערכה הרפואית הכוללת, וזאת לרבות בדיקה רפואית חוזרת של האדם על ידי ועדה רפואית. לאחר הבדיקה, הוועדה הרפואית קובעת האם אכן יש מקום לשנות את אחוזי הנכות שנקבעו לאדם, ובמידה וכן, מהם אחוזי הנכות שיקבעו לו.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!