מתי מקבלים גמלת ילד נכה?

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

גמלת ילד נכה
גמלת ילד נכה

אחת הקצבאות החשובות המשולמות על ידי המוסד לביטוח לאומי, היא גמלת ילד נכה. זו משולמת להורה לילד נכה, מתוך ההבנה כי גידולו של הילד כרוך בהוצאות כספיות רבות, משהוא זקוק לטיפולים מיוחדים, על מנת לנהל חיים תקינים בחיק משפחתו.

במקרים מסוימים, כמו במקרה של ילד הלוקה בתסמונת דאון, הזכאות לגמלה קמה מיום היוולדו של הילד. ביתר המקרים, ניתן לקבל את הגמלה מגיל 91 יום.

סכום גמלת ילד נכה, תלוי בליקוי ממנו סובל הילד ובמידת התלות שלו בזולת. הילד יכול לקבל את הגמלה עד גיל 18, כאשר המוסד לביטוח לאומי, רשאי לבחון מחדש את הזכאות מעת לעת. למרבה הצער, ישנם מקרים בהם הילד סובל מיותר מליקוי רפואי אחד, אשר על פי התקנות, מזכה אותו בגמלה. במצב שכזה, סכום הגמלה אשר ישולם עבור הילד, יהיה על פי הליקוי המזכה בסכום הגבוה יותר.

הגשת התביעה לגמלה: המסמכים והאישורים הדרושים

הורי הילד, או האפוטרופוס שלו, מגישים את התביעה לקבלת הגמלה, כאשר יש להקפיד להגיש את התביעה אל סניף המוסד לביטוח לאומי, אליו שייך הילד, על פי מקום המגורים.

יש למלא בצורה ברורה ומדויקת את הפרטים שבטופס התביעה ולצרף אליה את המסמכים הבאים:

המסמכים הרפואיים – אלו מהווים את החלק החשוב ביותר בתביעה. ההורה יצרף תיעוד רפואי המסביר מאיזו נכות סובל הילד, ממתי היא התחילה והאם הוא מקבל טיפולים כלשהם. היה והילד מקבל טיפול, יש לצרף אישור על קבלת הטיפול ממנהל המכון בו מתבצעים הטיפולים.מסמך

אישור לימודים – היה והילד הוא בגן או בבית ספר, יש לצרף לתביעה אישור מאותו גוף.

תביעה לקבלת גמלת ילד נכה, ניתן להגיש באופן עצמאי, או באמצעות עורך דין. היה וההורה החליט להגיש את התביעה באופן עצמאי, מאוד חשוב להיצמד להוראות שבטופס התביעה ובמידה ויש שאלות, להפנות אותן אל מוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי, או להגיע לסניף עצמו ולבקש סיוע במילוי טופס התביעה.

הסיבה לכך היא שאם חסרים פרטים בתביעה, או שהדיווח אינו מלא או לא צורפו המסמכים המתאימים, התביעה נשלחת בחזרה אל ההורה והדבר מעכב כמובן את הטיפול בתביעה ואת קבלת הגמלה.

התנהלתות מול הוועדה הרפואית

זמן קצר לאחר הגשת התביעה, במידה והתביעה תקינה ולא חסרים בה פרטים, המוסד לביטוח לאומי, שולח זימון להורה להופיע עם הילד בוועדה רפואית (ישנם מקרים בהם מתקבלת החלטה בתביעה ללא זימון הילד לוועדה). תפקידה של הוועדה הוא לבחון האם הילד זכאי לאחוזי נכות ואם כן, באיזה שיעור.

ביום הוועדה, הרופא היושב בה שומע מן ההורה על המצב הרפואי של הילד ועל הטיפולים שהוא מקבל. רופא הוועדה יכול לערוך בדיקה גופנית לילד ובדיקה תפקודית, אם יראה בכך צורך. החלטת הוועדה נשלחת בדואר בתוך חודש וחצי לערך, כאשר ההורה רשאי להגיש ערר על החלטתה של הוועדה.

אפשר לערער על החלטת הוועדה

קיימת אפשרות להגיש ערר על החלטתה של הוועדה בתביעה, אל ועדת העררים, במקרים הבאים: התביעה נדחתה ולא אושרה גמלה, אושרה גמלה לילד באופן חלקי בלבד, הגמלה אושרה לתקופה זמנית וכן, כאשר לא אושר תשלום רטרואקטיבי עבור התקופה המרבית האפשרית בחוק.אי הסכמה

הערר יוגש בכתב תוך 90 יום מן המועד בו קיבל ההורה בכתב את החלטת הוועדה, כאשר על הערר להיות מנומק היטב. חשוב לציין כי החלטתה של ועדת העררים היא סופית וניתן לערער עליה אך ורק בשאלה של חוק, בפני בית הדין לעבודה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!