טיפולי הידרותרפיה לנכים

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

טיפולי הידרותרפיה לנכיםטיפולי הידרותרפיה לנכים הינם נגזרת של טיפולי הפיזיותרפיה, אך בניגוד אליהם, מתרחשת במים. להידרותרפיה סגולות רפואיות שונות, ההופכות אותה לאחת מנגזרות הטיפוליות האידיאליות בעבור נכים, וככזו, המוסד לביטוח לאומי מסבסד אותה בעבור אוכלוסיית הנכים.

מדוע מומלץ לבחור בטיפולי הידרותרפיה כחלק מתוכנית השיקום? מי זכאי לסבסוד וכיצד ניתן לדרוש אותו? להלן כל מה שחשוב לדעת על טיפולי הידרותרפיה לנכים בסבסוד מטעם הביטוח הלאומי.

הכוח של המים מחזק את העצמאות

הידרותרפיה היא שיטת טיפול במים, המבוצע בבריכה, כשכוח הכבידה המופחת בתוך המים טורם רבות לתהליך הטיפולי ומאפשר מנעד רחב יותר של תנועת הגוף. אמצעי זה מאפשר לנכים ולאנשים שעברו פגיעות שונות, כגון פריצת דיסק או בעיות מפרקים, לחזק את עצמאותם ולהתמודד בעיות התנועה שלהם.

מי הבריכה החמימים תורמים אף הם למפרקים הגוף ומאפשרים יציבה נוחה יותר המפחיתה את עוצמת הכאב ממנה עשויים לסבול נכים. בשילוב עם האווירה הרגועה, ניתן להגיע לכדי איזון בין הגוף לבין הנפש ולהביא את תהליך השיקום לכדי מיצוי, במינימום של כאב, פחד וחרדה.

טיפול פסיבי, באד רגאז, או ג'הרה גישות הידרותרפיה

ישנם סוגים שונים של שיטות טיפוליות בתוך המים, וחשוב להבדיל אותן מן השחיה הטיפולית, מאחר ומדובר למעשה בתהליך פיזיותרפי הנעשה בתוך סביבה מימית.טיפול

טיפול פסיבי – לנכים הטיפול נעשה בתוך מים חמים ומאפשר ציפה תוך כדאי ביצוע של תנועות עדינות לגוף באמצעות המטפל. הטיפול מפחית את עוצמות הכאב, משחרר מתחים מתוך הגוף ומסייע להגדיל את טווח התנועה.

ג'הרה – טיפול הרפייתי הנועד להפחית את רמת הכאב ואת המתחים והוא נעשה תוך התמקדות בהארכה של עמוד השדרה ומתחיתו.

באד רגאז – חיזוק של שרירי הגוף תוך חזרה תנועתית.

מי זכאי לטיפול הידרותרפיה בסבסוד הביטוח הלאומי

סל השיקום שמוענק לנכים מטעם הביטוח הלאומי כולל בתוכו טיפולים משלימים לצורך שיקום הגוף, כאשר ההידרותרפיה הינו אחד מן הנגזרות של הטיפול הפיזיותרפיסטי. כל נכה זכאי לקבל טיפול פזיותרפי, בהתאם למסגרת הנכות שנקבעה בוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, בין אם בנכות מלידה ובין אם בנכות כתוצאה מתאונה אישית או תאונת עבודה.

הנכה רשאי לבחור מבין סוגים שונים של טיפול פיזיותרפיסטי, הכולל בתוכו את הטיפול ההידרותרפי. כמות הטיפולים ומשך הטיפולים משתנה בהתאם לסל שנקבע במשרד הבריאות ובביטוח הלאומי, והוא עשוי להתעדכן מעת לעת.

כיום, החוק מותיר כ-12 טיפולים בשנה במסגרת הביטוח הלאומי לנכים כתוצאה מתאונת עבודה הנמצאים במצב כרוני, וטיפולי הידרותרפיה ללא הגבלה לתקופת השיקום הקצובה שנקבעה בוועדת הבריאות של הביטוח הלאומי.

תהליך קבלת הזכאות לסבסוד טיפול

כדי לזכות בסבסוד של טיפולי הידרותרפיה מטעם הביטוח הלאומי יש צורך בקבלת האישור מטעם הביטוח הלאומי, וזאת לאחר הוועדה הרפואית שבחנה את מצבו של המבוטח. תאונות במקום העבודה מכסות כאמור את הביטוח ומאפשרות בחירה בין סוגים שונים של טיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה במסגרת המכונים שבהסדר עם הביטוח הלאומי.טיפול

לאחר קבלת הזכאות ניתן לממש אותה בבריכה הטיפולית שבהסדר. חשוב לציין כי טיפולי ההידרותרפיה ניתנים לרוב כתחליף לטיפול הפיזיותרפיה, ולכן על המבוטח יהיה לבחור באיזה אופן הוא רוצה לממש את תוכנית השיקום לה הוא זכאי.

ההידרותרפיה אינה אפשרות טיפולית ושיקומית לנכים, הנגזרת מתוך הזכאות לטיפולי פיזיותרפיה. הבחירה בסוג טיפול זה, תוך קבלת הסבסוד לטיפול מטעם הביטוח הלאומי הינה באמצעות הפנייה של רופא ובהתאם להחלטת וועדת הבריאות של הביטוח הלאומי.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!