הזכויות והפיצויים המגיעים לסובלים ממחלת לב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

זכויות חולי לב

התפתחות מחלות לב וכלי דם הפכו לסממן מרכזי של החיים בעולם המודרני. במקביל לסיבות גנטיות ותורשתיות, לגורמי סביבה יש משקל רב בהתפתחות של מחלות לב.

אוויר מזוהם, מיעוט בפעילות גופנית, קיומם של גורמי לחץ, עקה וסטרס, צריכת מזון שמנוני ותעשייתי, חומרים משמרים ועודפי מלח תורמים כולם לפגיעה במצבו של הלב.

כתוצאה מגורמים אלה נחשבים כיום מצבים של בעיות לבביות כגורם מרכזי לא רק בירידה תפקודית בקרב אנשים רבים אלא גם כגורם מוות משמעותי. מלבד החשיבות הרבה של רפואה מונעת וההשקעה הלאומית והרפואית הגוברת בתחום זה, עבור אנשים שכבר חלו במחלות לב שמורות זכויות שונות שנועדו לסייע להם בהתמודדות עם מצבם.

בין הזכויות השונות חשוב להכיר את הזכויות הרפואיות המובילות וכן את הזכויות הנוספות הקשורות למוסד לביטוח לאומי ולגופים נוספים.

מגוון זכויות רפואיות לחולי לב

מתוקף סל הבריאות וחוק זכויות החולה זכאים חולי הלב לשורה של זכויות רפואיות כלליות, וזאת בנוסף לזכויות ספציפיות המוענקות להם בהתאם למצבם הרפואי.

הזכות הבסיסית ביותר היא להסתייע ברופא המשפחה ובמערכת של קופות החולים, בתי החולים ומרפואת החוץ לצורך אבחון מדויק של המצב הרפואי והתוויית תכנית טיפולית מתאימה. זכות חשובה נוספת, בעלת חשיבות עליונה עבור אלה שעברו אירוע לב או כאלה שסובלים מאי ספיקה לבבית, היא בתחום השיקום.כאב

בין אם מדובר בחולים שעברו השתלה ובין אם מדובר על חולים שנזקקים להחלמה מהתקף לב, לשיקום יש משמעות לא רק בהארכת תוחלת החיים אלא גם בהשגת שיפור ניכר באיכות החיים וביכולת התפקוד. זכות שלישית שחשוב להזכיר היא הזכות להשתלות. בישראל נושא ההשתלות מוסדר באמצעות המרכז הלאומי להשתלות.

מרכז זה קובע עבור כלל החולים קריטריונים לקדימות, על סמך מצב רפואי, מאפיינים של חומרת המחלה, גיל החולה, מאפיי התורם (למשל סוג דם) ועוד. חשוב לציין שמלבד הזכויות המוענקות על פי הרפואה הציבורית, זכויות נוספות מגיעות לאלה שרכשו ביטוח משלים (שב"ן) של קופות החולים וכן למי שרכש ביטוח בריאות פרטי.

פנייה לביטוח לאומי

כשהפגיעה ביכולת התפקוד הופכת למשמעותית קיימת אפשרות לקבלת זכויות שונות מטעם המוסד לביטוח לאומי. פניה כזאת מצריכה הצטיידות באישורים רפואיים והתייצבות בפני ועדה רפואית. אם הוועדה מאשרת אחוזי נכות שכוללים פגיעה משמעותית ביכולת התפקודית, יקבל החולה זכויות כגון:

  • קצבת נכות כללית – קצבה שמשולמת מדי חודש בחודשו. גובה הקצבה משתנה ויקבע בהתאם למצב הרפואי, ליכולת התפקוד, להכנסות נוספות, למספר בני המשפחה ועוד.
  • שיקום מקצועי – חולים שנמצאו מתאימים יוכלו להשתלב במסגרת של שיקום מקצועי שכוללת ייעוץ מאת אנשי מקצוע, סיוע ברכישת השכלה, מימון אמצעי קיום וחומרי למידה ועוד.
  • קצבה לשירותים מיוחדים קצבה נוספת שמגיעה לנכים שנזקקים לסיוע מיוחד בהתאם למצבם.
  • זכויות נוספות – לזכאי ביטוח לאומי ישנה אפשרות לקבל הנחות והטבות נוספות כגון הקלות במס, הנחות בארנונה ועוד.

 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!