האם הליכה טובה לכאבי גב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

רוב האוכלוסייה תסבול מכאבי גב בשלב כזה או אחר בחיים, לחלק מהאנשים הכאבים יחלפו כמו כשם שהופיעו אך חלק מהאנשים יסבלו מכאב גב כרוני מתמשך לאורך כל חייהם. ישנן דרכים לשפר באופן משמעותי את כאבי הגב, אחת מהן היא לעסוק בספורט שמיטיב עם הגב, להוריד במשקל ולחזק את שרירי הגוף. מחקרים מוכיחים שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת הנה באמצעות הליכה, שכן לאנשים עם בעיות גב מומלץ לעסוק בפעילות ספורטיבית מתונה וזהירה בשל מצבם. עוד מראים המחקרים שהליכה משפרת את מצב כלי הדם, היא מפחיתה סיכונים לחלות במחלת הסרטן ומשפרת את מצב הלב. 

האם הליכה מסייעת לכאב גב?

כאבי גב משפיעים באופן ישיר על רמת החיים – הטיפולים בכאבי הגב עולים כסף, יש צורך לעשות שימוש בתרופות רבות להפחתת הכאב, איכות השינה נפגעת ולעיתים קרובות גם העבודה. ההליכה לא רק מסייעת לכאבי הגב, היא נחשבת לטיפול של ממש בבעיה. הפעילות הגופנית הנה קריטית לשיפור מצב הגב, אך פעילות שאינה תואמת את מצב הגוף יכולה להחמיר את המצב. נמצא כי הפעילות המתונה של ההליכה והתועלות הרבות שבה מהווים את הטיפול הטוב ביותר. 

הגוף שלנו נועד להיות בתנועה ומהטבע שלנו נועדנו ללכת, לכן ההליכה מיטיבה כל כך עם הגוף ובפרט עם הגב. ההליכה אינה גורמת לכאבים וכל המחקרים שנעשו בתחום מוכיחים כי הליכה של למעלה משלוש שעות בכל שבוע מהווה טיפול בכאבי גב חזקים ומניעת כאבים. 

הסיבות הנפוצות לכאבי גב 

כאבי גב יכולים להופיע בשל סיבות שונות ובדרגות שונות של כאב, כאשר ישנן סיבות נפוצות יותר ונפוצות פחות. בין הסיבות הנפוצות נמצא דלקות פרקים, הרמות ונשיאות של משאות כבדים בצורה לא נכונה, לחץ נפשי, תנועה לא נכונה, בעיות יציבה, זיהום נגיפי, פריצת דיסק, בריחת סידן, מתיחה בשרירי הגב ועצב מגורה או תפוס. בין הסיבות הפחות נפוצות נמצא שכאב הגב נגרם בשל בעיה באיבר אחד בגוף, למשל בכליה, או דלקת בלבלב, מחלה ניוונית ומומים מולדים. עוד כדאי לדעת שלעיתים הרדמה אפידורלית יכולה לגרום לכאבי גב, כך גם עישון כבד, עבודה בישיבה ממושכת, עבודה בנהיגה ממושכת, משקל גוף גבוה וחוסר פעילות גופנית. 

מתי לא מומלץ לבצע הליכות מהירות כאשר סובלים מכאבי גב?

אמנם להליכה יש יתרונות רבים, במיוחד לאנשים שסובלים מבעיות גב, אך לא תמיד היא תהיה מומלצת. בכל מקרה בו מרגישים כאב כאשר הולכים רצוי להפסיק את ההליכה ולחכות מספר ימים עד שהכאב יחלוף, יש לשמור על יציבה נכונה בעת ההליכה ולהקפיד עליה, כמו גם על נעליים נוחות ומתאימות להליכה ולשמירה על הגב. לאנשים להם קיימת סטיית ציר בעמוד השדרה לעיתים קרובות לא יומלץ לעסוק בהליכה כספורט משפר, שכן ההליכה דווקא יכולה להחמיר את מצבם ואת כאבם ואף לגרום לנזקים קשים לגב. 

כיצד נגדיר הליכה נכונה? נבחר נעליים נוחות בראש ובראשונה, וכאלה המותאמות להליכה, נשמור על יציבה נכונה של גב זקוף, נלך ללא מאמץ אך בקצב עולה עם ראש מורם כלפי מעלה. את הידיים נניע באופן חופשה במהלך ההליכה ונשמור על כתפיים רפויות, אך נשמור על שרירי בטן אסופים. כמו כן, את הקצב נגביר ונאט בהדרגתיות, ונשתדל להגיע למצב בו הצעדים לא נשמעים במהלך ההליכה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!