מימוש זכויות נכים ללא עורך דין?

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

רוצה לממש את זכויותיך מול הביטוח הלאומי? האם ניתן לעשות זאת לבד או שכדאי להיעזר בעורך דין? מה כדאי לדעת לפני שמתחילים הליך מימוש זכויות נכים? 

למרבה הצער לא מעט אנשים סובלים מנכויות לאורך החיים ומפתיע לפעמים לגלות כמה אנשים לא עושים מימוש זכויות נכים מול הביטוח הלאומי ורשויות המדינה גם כאשר הם יכולים. מדוע הם לא עושים זאת? לפעמים מתוך חוסר מודעות, אך חרוב כיוון שלא הגישו נכון את המסמכים, ביצעו פעולות קריטיות לרעתם במהלך ועדה של הביטוח הלאומי וכדומה. במאמר זה נצלול לעומק לשאלה האם פנייה של מימוש זכויות נכים כדאית לבד או שכדאי לבצע אותה בכל מקרה עם עורך דין. כדאי להמשיך לקרוא. 

מימוש זכויות נכים: אילו זכויות יכולות להיות לאדם שסובל מנכויות? 

קצרה היריעה מלהכיל את כל הנכויות שיש בעולם על גבי דף זה, אך אין ספק שאנשים רבים נופלים בין הכיסאות בכל מה שנוגע בנושא מימוש זכויות נכים. ישנן אינספור מחלות שבגינן ניתן לקבל אחוזי נכות, כך גם בכל הנוגע למצבים רפואיים שונים כמו בעיות גב, תסמונות נדירות ונדירות פחות, מחלות כרוניות, פציעות מעבודה או מהשירות הצבאי ועוד ועוד. 

הזכויות שיכולות לבוא לידי מימוש לאו דווקא מסתכמות בקצבת נכות שמתקבלת בכל חודש לחשבון הבנק, יש אנשים נכים שממשיכים לעבוד למרות הנכות שלהם, ולעיתים גם כאשר האחוזים יחסית נמוכים, ישנן זכויות שונות שיכולות להקל משמעותית על החיים. הנה כמה דוגמאות לזכויות שיכולות להיות ממומשות: פטור ממס הכנסה, פטור חלקי מתשלום הארנונה, פטור מעמידה בתור, תו נכה והנחות משמעותיות באתרים לאומיים שונים. כל אלו מתגלמים בסופו של דבר לסכומים משמעותיים שיכולים להקל מאוד על החיים. 

מה כדאי לדעת לפני שמגישים מסמכים לביטוח הלאומי? 

כאשר אדם מגיש בקשה להכרה בנכות הוא צריך לקחת בחשבון שלא כל בקשה מתקבלת ישירות על ידי גופי המדינה, ויכולים להיות מצבים בהם תהיה דרישה להופיע בפני ועדה רפואית. בדרך כלל כאשר אין קביעה חד משמעית לגבי המצב הבריאותי הוועדות הללו מתכנסות והן מצריכות הכנה, ידע וגם הכוונה כדי שמהוועדה יצא המקסימום הנדרש מבחינת אחוזים. 

מימוש זכויות נכים ללא עורך דין או עם עו"ד?

ישנן השלכות רבות לקביעת הזכויות, ולא רק כלכליות. קביעת הזכויות וקבלתן יכולות להקל משמעותית על החיים, בטח ובטח כאשר מדובר על אנשים שסובלים מנכות. בדרך כלל מדובר על קביעה חד פעמית לה השלכות ארוכות טווח, לכן מומלץ להיוועץ ואף להיות מלווים על ידי עורך דין המתמחה בתחום זה. עורך הדין ידע לכוון, להדריך, להמציא את המסמכים ואת חוות הדעת הדרושות וגם לערער במידת הצורך. בסופו של יום המטרה היא להשיג את הזכויות המוקנות מראש על פי חוק, ולצערנו הבירוקרטיה בישראל גורמת לכך שלא מעט אנשים לא זוכים לקבל את המגיע להם על פי החוק. 

רוצה לקרוא מידע מקיף ולהכיר את המומחים בתחום? חיפשת מומחה שילווה אותך לוועדה של הביטוח הלאומי? כדאי להיכנס לאתר המומחים פורטל דין נט כבר עכשיו, להירשם ולהתרשם מבעלי המקצוע הרבים המתמחים בתחום זכויות הנכים. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!