העברת תג נכה מרכב לרכב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

העברת תג נכה מרכב לרכבאם יש לכם תג נכה לרכב והחלפתם רכב עליכם לבצע תהליך העברת תג נכה מרכב לרכב. למעשה, כל תג נכה מיועד למספר רכב מסוים ולכן בהחלפת רכב יש להעביר את תג הנכה ולרשום אותו על מספר הרכב החדש. כך ניתן לבצע שינויים בתג החניה שברשותם באופן יעיל ופשוט. אבל איך מעבירים תג נכה מרכב לרכב? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו תג נכה?

תג נכה לרכב הוא אמצעי הקלה חשוב שיכול לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של אנשים הסובלים מנכות, ולסייע להם להתנייד ולהגיע ממקום למקום בקלות. מדובר בתג שכולל מגוון הקלות והטבות עבור המחזיקים בו. רוב ההטבות מתייחסות לתחום החניה. בזכות התג, המחזיקים בתו יכולים להחנות במקומות חניה המיועדים לנכים, להנות מגישה נוחה יותר ליעד אליו הם מגיעים, להנות מהטבות בתשלום במגוון חניונים הכוללים הסדרי חניה לנכים ואף לחנות בחינם בחניות כחול לבן במגוון רשויות מקומיות שונות. 

מדוע יש להעביר תג נכה בין רכבים?

תג הנכה ניתן עבור הרכב עצמו, ולא עבור האדם באופן ישיר. זה אומר שתו הנכה מתייחס לרכב או רכבים מסוימים, ולא לאדם בצורה אישית. לכן, כאשר קונים רכב חדש או מבצעים החלפה של רכב, יש צורך לעבור תהליך פרוצדורלי קצר על מנת להעביר את תו הנכה מהרכב הקודם לרכב החדש. בעבר, הייתה דרישה להגיע פיזית למשרד התחבורה על מנת לבצע את התהליך, אך היום ניתן לבצע זאת בקלות מנוחות הבית, באמצעות רשת האינטרנט. כך ניתן לקצר משמעותית את זמן הטיפול בבקשה להעברת תג נכה מרכב לרכב.

 

איך מעבירים תג נכה מרכב לרכב?

אז הגענו לשאלה המרכזית- איך מעבירים תג נכה מרכב לרכב. יש שלוש דרכים אפשריות בהן ניתן לבצע העברת תג נכה מרכב לרכב ביעילות- באופן פיזי, באופן מקוון או על ידי הדואר. בכל מקרה, עליכם לצרף לבקשה צילום של רישיון הרכב ושל תעודת הזהות שלכם, כולל הספח. אם הרכב אינו שייך לכם אלא לאחד מבני המשפחה שלכם, יהיה צורך לצרף גם צילום תעודת הזהות שלו.

  • הגעה פיזית למשרד הרישוי

הדרך הראשונה להעברת תג נכה מרכב לרכב היא באופן פיזי. בדרך זו ניתן להגיע באופן פיזי לסניף משרד הרישוי המקומי. מומלץ לבחור בדרך זו כאשר יש לכם לחץ זמן ורוצים לבצע את ההחלפה במהירות האפשרית ולחסוך בימי ההמתנה.

  • מילוי טופס באתר משרד הרישוי

הדרך השנייה להעברת תג נכה מרכב לרכב היא באופן דיגיטלי. ניתן למלא באופן מקוון את הטופס הנקרא "בקשה לתג חניה לנכה במקרים של החלפה או הוספה של רכב בתג" באתר משרד הרישוי. יש למלא את הטופס במקום ולשלוח אותו באופן אלקטרוני.

  • שליחת הטופס בדואר

הדרך השלישית להעברת תג נכה מרכב לרכב היא על ידי הדואר. ניתן להדפיס את הטופס מהאתר, למלא אותו ולשלוח אותו בדואר ישראל ליחידה המקומית לטיפול במוגבלי ניידות של משרד הרישוי.

 

העברת התג באופן מקוון

העברת תג נכה מרכב לרכב באופן דיגיטלי היא אחת הדרכים הפשוטות והיעילות ביותר. בשליחת הטופס באתר האינטרנט, פרטי הרכב החדש יעודכנו במשרד התחבורה וברשויות המקומיות בתוך ימים ספורים. מעבר לכך, בעלי תג חניה לנכה יכולים עתה להגיש בקשות לשינויים נוספים בתג החניה דרך אתר האינטרנט. משרד התחבורה מאפשר מהלך זה על מנת לחסוך לבעלי תג חניה לנכה זמן יקר ומאמצים מיותרים בהגעה למשרדי הרישוי. האפשרות להגיש את הבקשות בקלות דרך האינטרנט משפרת משמעותית את השירות לציבור הנכים ומקלה עליהם באופן משמעותי.

העברת תג נכה מרכב לרכב שמופיע במאגר

במידה שאתם מבצעים העברת תג נכה מרכב לרכב חשוב מאוד לוודא שמדובר ברכב שמופיע במאגר תג נכה לרכב. מדובר במאגר המכיל מידע על בעלי רכבים המורשים לחנות בחניית נכים. המאגר הוא כלי המבטיח כי רק בעלי רכבים הזכאים לתג נכה יהיו מורשים לחנות בחניית נכים. השימוש במאגר מאפשר למבצעי הסדר במדינה לבצע אכיפה יעילה יותר ולמנוע התעסקות לא רצונית בחניית נכים. בזכות המאגר, ניתן לבדוק את תג הנכה לפי מספר הרכב בקלות רבה יותר. בעזרת כלי זה, ניתן לוודא במהירות וביעילות האם הרכב המחובר לתג נכה הוא רכב שהורשה לו השימוש בחניית נכים.

העברת תג נכה לרכב שאינו מופיע במאגר מהווה עבירה על החוק. במאגר ישנה אפשרות לבדוק את תוקפו של תו הנכות, וכן לבחון האם הרכב שברצוננו לרכוש רשום כרכב נכה. בנוסף, ניתן לבדוק את מספר הרכב ולבצע בדיקות נוספות לצורך צרכים מגוונים. בימינו קיימות גם אפליקציות המספקות את אותו השירות. עם זאת, ההמלצה שלנו היא לסמוך על האתר הממשלתי מאשר על אפליקציות ללא אסמכתא. במידה שיש אפליקציה מסוימת כדאי לבדוק האם היא עובדת מול משרד הרישוי. 

 

הוספת תג נכה לרכבהחוק בישראל מתיר הוצאת 2 תגי חניה לרכבי נכים, כל עוד 2 הרכבים בבית משמשים עבור הסעת הנכה. רגע לפני שאתם מתזזים את עצמכם לסניף דואר ישראל עבור הגשת הבקשה, דעו כי הוספת תג נכה לרכב היא דבר שניתן לבצע בימינו באופן מקוון. הנה כמה דגשים חשובים, בעזרתם תוכלו לעשות סדר בנושא. 

בשנים עברו, אנשים אשר סובלים מנכות היו צריכים לתזז את עצמם ולהגיע פיזית לכמה מוקדים שונים על מנת להוציא תג נכה לרכב. כיום, הוספת תג נכה לרכב מתבצעת בקלות וברובה דרך האינטרנט, מה שחשוב במיוחד עבור אנשים עם מוגבלויות תנועה ומצבים רפואיים שונים הכוללים גם נכות. בתוך כך, הוספת תג נכה לרכב מחייבת הנפקד של כמה מסמכים שונים, בין אם בוחרים להגיש את הבקשה בדרך כזאת או אחרת. המסמכים יכללו את הבאים:

  1. צילום ת"ז וכן צילום הספח.
  2. צילומים של רישיון הרכב וכן רישיון הנהיגה. 
  3. תיעוד של הפרוטוקול הרפואי המעודכן ל-3 החודשים האחרונים.
  4. אישור נכות של 60% לכל הפחות.
  5. אישור מחלה אונקולוגית במקרה שמגיש הבקשה סובל ממנה. 

מתי הוספת תג נכה לרכב אפשרית? 

בישראל, קיים חוק הנקרא חוק חניה לנכים. לפי חוק הנכים, התשנ"ד-1993, הוספת תג נכה לרכב אפשרית כאשר הרכב עומד לשימוש של האדם הנכה בלבד. בתוך כך, ניתן להוסיף תג נכה לרכב באחד מ-2 המקרים הבאים:

  • כאשר האדם הנכה נוהג ברכב בעצמו ונדרש להתנייד ברכב עקב נכות בשיעור של 60% לפחות.
  • כאשר האדם הנכה אינו מסוגל לנהוג בעצמו ולכן זקוק לבן משפחה או אדם קרוב שיסייע לו להתנייד.  

יש לציין, אנשים אשר אינם מורשים אשר משתמשים בתג נכים צפויים לקנס של עד 13,000 ₪. זוהי עבירה פלילית לכל דבר, עליה יש גם אפשרות של שפיטה ע"פ החוק. 

אילו סוגי תגי חניכה לנכים קיימים ומה הם מקנים? 

כאשר מדובר על הוספת תג נכה לרכב, יש לציין כי לכל סוג תג נלוות זכויות אחרות הניתנות למימוש. תג הנכה הסטנדרטי הוא תג נכה רגיל, בעוד שחלק מהאנשים זכאים להנפיק גם את התגים הבאים: תג נכים על כיסאות גלגלים, תג נכים ממשרד הביטחון ותגי נכים על כיסאות גלגלים ממשרד הביטחון. 

בין אם מנפיקים תג חניה מסוג כזה או אחר, כל תגי החניה לנכים מקנים את הזכות להחנות רכבים במקומות המיועדים לנכים. כמו כן, ניתן להחנות את הרכב במקומות שבהם החניה אינה מותרת. זאת, כל עוד חניית הרכב לא מהווה הפרעה לתנועה. נוסף על כך, תגי חניה של נכים על כיסאות גלגלים מקנים את הזכות לנסוע בנתיבי תחבורה ציבוריים. 

הוספת תג נכה לרכב מצריכה בעלות על הרכב?

התשובה היא: לא, הוספת תג נכה לרכב אינה מצריכה שהרכב יהיה תחת בעלותו של האדם הנכה. על פי החוק בישראל, כל עוד 2 הרכבים בבית משמשים עבור הסעת הנכה, ניתן לצרף את אלו לתג החניה מבלי שיהיו רשומים תחת בעלותו של הנכה. במקרה של 2 רכבים המצורפים לאותו תג חניה, בעל הזכאות זכאי לקבל תג חניה פלסטיק-קשיח, שאותו מצמידים לשמשת הרכב בשעת החניה. זאת, באופן שיאפשר לראות את התג בבירור.

יש לציין, בין אם הרכב תחת בעלותו של האדם הנכה או תחת בעלותו של בן משפחה או קרוב אחר, תג החניה אינו נושא על גביו את מספרי הרישוי של כלי הרכב. בפועל, המשמעות היא שבמקרים של שינוי, מכירה או החלפת הרכבים אשר משויכים לתג – אין צורך לעבור את הבירוקרטיה של קבלת תג חדש או צירוף רכב חדש לתג קיים. 

מה מצריכה וכמה זמן לוקחת הוספת תג נכה לרכב?

התהליך של הוספת תג נכה לרכב יכול להיות קצר ויעיל או ארוך, מורכב ומתיש, הכול תלוי באופן שבו תבחרו לצלוח את התהליך הזה. באופן כללי, ישנן 3 דרכים שונות להוסיף תג נכה לרכב:

  1. דואר ישראל: באפשרותכם לשלוח בקשת הוספת תג נכה לרכב לתיבת דואר 72 חולון, מיקוד 58100, היחידה לטיפול במוגבלי ניידות. 
  2. משרד הרישוי: ניתן להגיע פיזית למשרד הרישוי, או לחילופין, מומלץ לבדוק עם עו"ד זכויות נכים לגבי האפשרות של ייפוי כוח. זאת, במקרים בהם האדם הנכה מתקשה להגיע בעצמו למשרד הרישוי. 
  3. אונליין: ניתן להנפיק באתר משרד הרישוי תגי חניה לנכים, כאשר אופציה זו בד"כ תהיה הזריזה ביותר. 

יש לציין, בכל אחת מהדרכים האלו ישנם זמני המתנה שונים, בעוד כי הגשת הבקשה דרך דואר ישראל עשויה להצריך המתנה של כ-60 יום ומעלה. אם בוחרים להגיש את הבקשה בצורה מקוונת, ניתן לקבל מענה לבקשה לאחר כ-14 יום ממועד קבלת הטפסים. 

בסופו של דבר, ניתן לזרז ולייעל את התהליך בעזרת הגורמים המקצועיים הנכונים. 

אם נדרש לכם סיוע נוסף, ההמלצה היא לאתר עורך דין זכויות נכים המתמחה בכל מה שקשור להנפקת תג נכה. 

צרו קשר עם צוות המרכז לזכויות נכים – קבלו סיוע מקיף בכל שלבי תהליך הנפקת התג. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!