הוצאת תו נכה דיגיטלי

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

הוצאת תו נכה דיגיטליהתהליך להוצאת תו נכה דיגיטלי הוא לא מורכב והוא כולל מילוי של טופס בקשה מתאים. בעת הגשת הבקשה באופן דיגיטלי, חשוב מאוד לצרף את כלל המסמכים הנדרשים. תהליך בקשה לתו נכה מקוון מלווה בבירוקרטיה רבה, וחשוב לדעת איך לבצע את זה בצורה נכונה. המאמר הבא יספק לכם מידע על תהליך הוצאת תו נכה. 

 

מהו תו נכה?

תו נכה הוא תג שיונפק על ידי משרד התחבורה לאנשים עם מוגבלויות ניידות. יכולות להיות סיבות רפואיות שונות שמובילות למוגבלות בניידות. יש לשים לב שיש למשרד התחבורה רשימת ליקויים המזכה בקבלת תו נכה. מטרת התג היא לסייע בהקלת הנגישות ולאפשר חניה נוחה במקומות שבהם חניה רגילה אינה אפשרית. 

על מנת להוציא תו נכה יש להגיש בקשה מתאימה ולעבור תהליך הכולל בדיקה ואימות של זכאותו של המבקש, ודרישה להצגת מסמכים רפואיים תקפים המתארים את המוגבלות של המבקש. התג מונפק בצורת כרטיס קשיח ויש להצמיד אותו לחלון הקדמי בצד שמאל או לחלון הצידי של הנהג. חשוב שיהיה ניתן לראות את הכרטיס בבירור. אם ישנם שני כלי רכב המשמשים להסעת הנכה באופן קבוע, ניתן לקבל תג אחד שישמש לשני הרכבים, גם אם הם אינם בבעלות הנכה.

תהליך הוצאת תו נכה דיגיטלי

התהליך להוצאת תו נכה דיגיטלי הוא תהליך שכולל הגשת בקשה למשרד הרישוי. ניתן להגיש בקשה לתו נכה מקוון דרך האינטרנט באתר של משרד הרישוי. באמצעות שיטה זו, ניתן למלא את טופס הבקשה ולצרף את המסמכים הנדרשים בקלות. שיטה זו מאוד מועילה עבור אנשים עם הגבלות ניידות ומקלה עליהם את התהליך המסורבל, מאחר שהם לא צריכים להגיע למשרדים של משרד הרישוי. 

התהליך מתחיל במילוי טופס הבקשה לתג חניה. לטופס הבקשה יש לצרף מסמכים רלוונטיים, כולל מסמכי זיהוי ומסמכים רפואיים המתארים את מצבו הבריאותי המוגבל של מבקש התו. מילוי הבקשה להוצאת תו נכה דיגיטלי דורש גם צירוף כל המסמכים הרלוונטיים, כך שחשוב להפקיד את כל המסמכים הדרושים לפני המשך התהליך. בלעדיהם, יתכן והבקשה לא תאושר או שתהליך האישור יתעכב באופן משמעותי. על כן, חשוב לקבל את כל המסמכים הדרושים מראש ורק לאחר מכן להמשיך בתהליך.

 

צירוף מסמכים חשובים

כפי שציינו, כדי להגיש בקשה לתו נכה מקוון, עליכם למלא ולהגיש טופס בקשה לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי. הטופס זמין באתר הממשלתי, ותהליך ההגשה יחייב צירוף של מגוון מסמכים חשובים ופרטים חשובים. קודם כל יש לציין את מספר הרכב. תוכלו לציין עד שני מספרי רכב שמיועדים לניידות הנכה. בנוסף, עליכם לצרף את פרטי האדם הנכה או המוגבל בתנועה. הפרטים כוללים שם משפחה, שם פרטי, יישוב מגורים, כתובת, מספר תעודת זהות, תאריך לידה, מספר טלפון וכתובת אימייל. לטופס הבקשה תידרשו לצרף גם צילום תעודת זהות. במקרים של תעודת זהות ביומטרית, יש לצלם את הצד הקדמי והצד האחורי. במקרים אחרים, יש לצרף צילום וספח תעודת זהות. כך גם יש לצרף צילום רישיון רכב. שימו לב שבמידה שציינתם שני רכבים שונים יש לצרף צילום של רישיון הרכב עבור שני הרכבים שמיועדים לקבלת התג.

כמובן במסגרת הוצאת תו נכה דיגיטלי חשוב מאוד לצרף גם מסמכים רפואיים עדכניים מרופא מוסמך. המסמכים יציינו את יכולת התנועה של המבקש. חשוב מאוד שהמסמכים יהיו מעודכנים עד לתקופה של שלושה חודשים אחורנית וחתומים על ידי הרופא. כמו כן, יש לשלוח אישור מביטוח לאומי על אחוזי נכות. יש לציין שצירוף של אחוזי הנכות בלבד ללא מסמכים רפואיים אינו מספק. 

שימו לב כי יש לצרף צילום צ'ק על שם הנכה ובת/בן הזוג. כאשר מדובר על הורה לקטין, יש לצרף גם את פרטיו ופרטי חשבון הבנק כדי לקבל החזר אגרה.

קבלו ליווי מקצועי

לצערנו, רבים מהזכאים לקבלת תו נכה לא מצליחים להוציא את התו. הסיבה לכך היא שתהליך הוצאת תו נכה דיגיטלי כולל קריטריונים ברורים. אך חשוב להבין שבמקרים מסוימים ניתן למצוא חריגים. לכן, על מנת להיות בטוחים שתממשו את הזכות המגיעה לכם ותצליחו להוציא תו נכה מומלץ לקבל ליווי וייעוץ מקצועי של חברה מקצועית. גורמים מקצועיים יוכלו לספק לכם ייעוץ מקצועי ולסייע בתהליך ההגשה והערעור, אם הצורך קיים. כמו כן, גורמים מקצועיים יוכלו לסייע לכם בבניית התיק הרפואי המתאים, בהגשת המסמכים הרלוונטיים ובניהול התהליך כולו.

חשוב לזכור כי ישנן התייחסויות של משרד הרישוי וקריטריונים עקרוניים להנפקת תו נכה, ולכן ייתכן שתהליך האישור יתנהל בהתאם לנהלים ולתקנות הרלוונטיים. במקרה של דחייה, ניתן להגיש ערעור תוך 90 יום מקבלת הדחייה.

שימו לב- ניתן לקבל תו נכה לצמיתות או תו נכה זמני. במידה שניתן לכם תו נכה זמני חשוב לבדוק מה התוקף שלו בשביל לחדש אותו סמוך למועד פקיעת התוקף. במידה שלא תחדשו אותו בזמן הנדרש ייתכן שלא תקבלו את ההטבות המגיעות לכם. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!