הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומיהוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי, הינה פעולה אשר מאפשרת לבעלי מוגבלויות להחנות את רכביהם במקומות חניה ייעודיים לאנשים נכים בלבד. בכך, הוצאת תו נכה לרכב מאפשרת לאנשים הקלה מסוימת בהתנהלותם הכללית מחוץ לביתם. על מנת הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי, יש לעקוב אחר מס' שלבים – המשיכו לקרוא. 

אנשים נכים או בעלי מוגבלויות פיזיות רשאים, ע"פ החוק בישראל, להחנות את רכביהם במקומות שבהם החניה אסורה, אם כי חנייתם במקומות אלו מותרת בתנאים מסוימים. המשתמע מכך הוא, שאנשים נכים רשאים להחנות את הרכב במקומות שהחנייה אינה מותרת בהם, וזאת בנוסף למקומות החניה הייעודיים לנכים. על מנת להוציא את תו הנכה לרכב, אפשר לנקוט באחד מ-2 הדרכים הבאות:

  1. הוצאה עצמית של תו נכה: במקרה זה, יהיה עליכם לבדוק, להמציא ולספק את כלל הפרטים המלאים, הבירוקרטיות והמסמכים הדרושים לתהליך, מה שיחייב אתכם פנייה לאתר של משרד התחבורה בכתובת GOV של המדינה.
  2. סיוע מקצועי בהוצאת תו נכה לרכב: בין אם נעזרים בסיועו של עורך דין ראובן אשכנזי מהמרכז לזכויות נכים או בעו"ד אחר, אלו יטפלו בכלל הזכויות שלכם ובתהליך להוצאת התו. 

מהם הקריטריונים להוצאת תו נכה לרכב?

אם אתם מתעניינים לגבי הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי, קחו בחשבון שישנם מספר קריטריונים שיהיה עליכם לעמוד בהם על מנת לקבל סופית את התו. באופן כללי, ישנם 3 קריטריונים עיקריים אשר מגדירים מי זכאי להוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי. אלו הם התנאים:

  1. ניוד: נכים אשר זקוקים להתנייד ברכבים מפאת נכות ברגליים.
  2. סכנת התדרדרות מצב בריאותי: אנשים נכים בנכות של לפחות 60%, כאשר ניוד ללא רכב עשוי להוות גורם המסכן את מצבם הבריאותי ועשוי לגרום להתדרדרות או החמרת הנכות. 
  3. כיסאות גלגלים: אנשים נכים אשר מוגבלים בתנועה שלהם ובניוד וזקוקים לכיסאות גלגלים על מנת להתנייד ממקום למקום. 

בנוסף ל-3 הקריטריונים הנ"ל, יש לציין 2 דברים חשובים:

  • באתר של משרד התחבורה תוכלו למצוא קריטריונים נוספים אשר מגדירים מי זכאי להוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי. 
  • על פי החוק בישראל, אין צורך לעמוד בכל הקריטריונים על מנת להוציא תו נכה לרכב. ברוב המוחלט של המקרים, יש לעמוד בקריטריון אחד בלבד על מנת להיות זכאים להוצאת התו. 

כיצד מוציאים תו נכה לרכב ביטוח לאומי?

הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי מצריכה מהאדם הנכה להמציא כמה וכמה מסמכים שונים, כאשר את רוב התהליך ניתן בימינו לצלוח באופן מקוון. יחד עם זאת, אנשים רבים נוטים להסתבך עם הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי גם כאשר זה נעשה באונליין, כך שניתן ומומלץ לקבל סיוע בתהליך. בין אם מקבלים את הסיוע מאת עורך דין ראובן אשכנזי או מעו"ד אחר, התהליך יצריך הנפקה של המסמכים הבאים: 

  1. טופס בקשה עבור הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי.
  2. צילום הפרוטוקול הרפואי של האדם המבקש תו נכה לרכב.
  3. עם הגבלה של עד 2 רכב, יש לצרף מכתב בחתימת האדם הנכה, כאשר מכתב זה יציין את מספרי הרישוי של הרכבים המצריכים תו נכה.
  4. צילום של ת"ז הכולל גם את ספח תעודת הזהות.
  5. בהתאם לכמות כלי הרכב, יש לצרף צילומים של רישיונות הרכבים.

על מנת להקל על האנשים ככל שניתן, כאמור, את רוב המסמכים ניתן לשלוח באופן מקוון מבלי לצאת מהבית. עם זאת, בכל מקרה ניתן לקבל סיוע מאת גורם מקצועי במקרה שמסתבכים עם ההליך.  

למה להסתייע בעו"ד להוצאת תו נכה לרכב? 

במילים פשוטות, עורך דין יעזור לכם להשיג את התו במינימום זמן וטרחה. זאת, מכיוון שעורכי דין מבינים, מכירים ובקיאים בתהליך מתחילתו ועד סופו. כמו כן, ישנם עורכי דין אשר מתמחים ספציפית בתחום ובדינים של זכויות נכים, ככה שמוטב לקבל את הסיוע מאיש מקצוע אשר מכיר מקרוב את אוכלוסיית הנכים בישראל.

בין אם תקבלו סיוע מאת עו"ד ראובן אשכנזי או מאת עו"ד אחר, התהליך של הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי יהיה הרבה יותר מהיר ופשוט כאשר תקבלו את הסיוע המקצועי שאתם זכאים לו. בעוד שהשירות של עו"ד עשוי לעלות כמה שקלים בכיס, בד"כ זה שווה את החיסכון בזמן יקר ובמאמצים המושקעים בהוצאת התו לבד.

המרכז לזכויות נכים – הסיוע המגיע לכם 

אנשים רבים בישראל מתמודדים עם מציאות מורכבת וחיים מאתגרים מאוד, ואין ספק, שמדינת ישראל היא מדינה בעלת אוכלוסייה לא קטנה של נפגעי פיגועים, נכי צה"ל ועוד. בתוך כך, המרכז לזכויות נכים הוקם ועובד כיום כדי לספק שירות, מידע וסיוע כללי לאנשים בעלי מוגבלויות בישראל.

בין אם אתם צריכים סיוע בתהליך של הוצאת תו נכה לרכב ביטוח לאומי, או שמא אתם צריכים סיוע בעניין אחר, צרו קשר עם צוות המרכז. המרכז לזכויות נכים מנוהל על ידי עורך דין ראובן אשכנזי, בעל ניסיון עשיר ורצון לסייע לכל פונה ככל הניתן. 

תו נכה לרכב ביטוח לאומיתו נכה לרכב הוא תגו המעניק מגוון הטבות הקשורות לתחום החניה. כדי לקבל את התג, יש לעמוד במספר קריטריונים שונים. הבקשה לתג נכה צריכה לכלול פניה מתאימה וצירוף של דוחות רפואיים עדכניים שישמשו כמקור להערכת הזכאות לתו ולהחלטה האם לאשר או לדחות את הבקשה. במאמר הבא נעסוק בפרטים נוספים על תג נכה לרכב ועל ההטבות הקשורות אליו.

 

תו נכה לרכב ביטוח לאומי- מה זה?

תו נכה לרכב הוא תו המחולק לשני סוגים עיקריים תו נכה לצמיתות ותו נכה זמני. נוסף לכך, קיימים שלושה סוגים של תו נכה אשר ניתנים לאוכלוסיות שונות. תג בצבע כחול מיועד לנכים שזקוקים לכיסא גלגלים או עזרה בתנועה ממקום למקום. תו עם סמל משולש ירוק מיועד לאנשים עם מוגבלויות שאינם תלויים בכיסא גלגלים, והתו השלישי הוא שילוב של שני הסוגים הקודמים ומיועד לנכי צה"ל.

תו נכה לרכב מיועד לאנשים הזקוקים לכיסא גלגלים עבור ניידות ממקום למקום, אנשים עם מוגבלויות ברגליים, אנשים עם נכות בשיעור של 60% או יותר, נפגעי פעולות איבה וכל מי שעומד בקריטריונים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות ומשרד הרכבים. ניתן לקבל תו אחד לשני רכבים. יש להצמיד את התו לחלון הקדמי בצדו השמאלי או לחלון הצד הנהג.

תו נכה לרכב ביטוח לאומי- סל ההטבות

תו נכה לרכב הוא תו שמעניק הטבות וזכויות משמעותיות בתחום החניה. בעלי תו נכה יכולים לנצל את החנייה במקומות המיועדים לנכים בלבד, כפי שמסומן בסימונים בשטח. בנוסף, יש להם את הזכות לחנות במקומות בהם החניה אסורה, אם זאת אינה מפריעה לתנועה ומתקיימים תנאים מסוימים המוגדרים בחוק החניה לנכים.

בנוסף, בעלי תג נכה יכולים לקבל הנחות בחניונים ברחבי הארץ, בתיאום עם בעלי החניון, ואף לחנות בחינם במקום ציבורי הנגיש לנכה, באמצעות חניות ציבוריות הכרוכות בתשלום. כמו כן, בעלי תג נכה זכאים לחניה חינם באזור חניה כחול-לבן, בהנחה שזו היא התקנה ברשות המקומית (יש לוודא את התקנה ברמת הרשות המקומית).

כחלק מסל ההטבות, בעלי תג נכה זכאים לפטור חלקי מתשלום אגרת הרישוי עבור רכב בבעלותם (בעל התג ישלם 27 ש"ח עבור אגרת הרישוי לאחר קבלת התג, ובמידה והתשלום עבור אגרת הרישוי נפרע בשנה הנוכחית לפני קבלת התג, החשבון יזוכה רטרואקטיבית. 

כמו כן, במסגרת ההטבות הנכללות בתו נכה, מחזיקי התו יקבלו היתר נסיעה בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית ואף יוכלו לקבל פטור מתור. כלומר, במידה שיש תור ארוך במקום מסוים, כמו קופת חולים או אפילו סופרמרקט, הם יוכלו להציג את התו ולעבור ישירות לקדמת התור. 

יש לשים לב כי כל הזכויות וההטבות הללו ניתנות למימוש רק כאשר הנכה נוכח ברכב כנהג או כנוסע.

 

תו נכה לרכב ביטוח לאומי- תוקף התג

כפי שציינו קודם, יש שני סוגים עיקריים של תו נכה לרכב אחד לצמיתות ואחד זמני. עד שנת 2019, גם תו נכה לצמיתות היה עם תוקף מסוים אך עם השינויים בחוק כאשר מדובר בתו נכה לצמיתות אין תוקף לתג ולכן אין צורך לחדש אותו. לעומת זאת, עם תו נכה זמני יש תוקף מסוים וכאשר הוא תם יש לחדש את התו. חשוב לשים לב למועד התוקף של תו הנכה שלכם לאחר שהוא הוצא. אם לא תדעו מתי יפוג תוקפו של התג, ייתכן שתיתקעו במצב שבו לא תהיה לכם גישה להטבות הנלוות לתג. במקרה של תג נכה זמני, תקופת החידוש יכולה להשתנות ולהיות בין שנה לשלוש שנים. תג נכה זמני מוענק לאנשים שמסוגלים להתאושש או שאחוזי הנכות שלהם אינם גבוהים מדי. תאריך התפוגה של התג יופיע בחלק הקדמי שלו, מה שיאפשר לכם לזהותו בקלות.

ההמלצה שלנו היא להתכונן מראש למועד בו יפוג תוקפו של תג הנכה שלכם. בכך תוכלו לוודא האם תקבלו את התג הנכה החדש ישירות במקום, או שתצטרכו להגיש מחדש את המסמכים על מנת שיאשרו לכם שוב את הבקשה ותוכלו לקבל תג נכה חדש.

תו נכה לרכב ביטוח לאומי- הוצאת התו

על מנת להוציא תו נכה לרכב יש להגיש בקשה מתאימה למשרד הרישוי. כדי להגיש בקשה לקבלת תו נכה, יידרש מכם למלא טופס בקשה המיועד לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי. הטופס זמין באתר הממשלתי, ויש לצרף לו את הטפסים הבאים-

  • מספר רכב: יש לציין עד שני מספרי רכב המיועדים לניידות הנכה.
  • פרטים אישיים: יש לצרף את פרטי הנכה/מוגבל הניידות בטופס, הכוללים שם משפחה, שם פרטי, יישוב, כתובת, מספר תעודת זהות, תאריך לידה, מספר טלפון וכתובת דוא"ל.
  • צילום תעודת זהות: אם מדובר בתעודת זהות דיגיטלית, יש לצלם את שני הצדדים שלה. אם זו תעודת זהות מסורתית, יש לצרף גם ספח.
  • צילום רישיון רכב: יש לצרף תמונה של רישיון הרכב עבור הרכבים המיועדים לקבלת התג.
  • מסמכים רפואיים: יש לצרף מסמכים רפואיים עדכניים מרופא מוסמך, המתייחסים ליכולת התנועה של המבקש. יש לשמור עותק מסומן של המסמך בחזקתכם.
  • אישור מביטוח לאומי: יש לצרף אישור מביטוח המעיד על אחוזי הנכות של מבקש הבקשה.
  • צילום צ'ק: יש לצרף צילום צ'ק על שם הנכה ובת/בן הזוג.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!