זכויות החולים באי ספיקת כליות

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

רופאפגיעה בכליות יכולה להיות מאופיינת בפגיעה חריפה או בפגיעה כרונית. פגיעה זו עשויה להביא לירידה חדה באיכות חייו של החולה וביכולתו התקינה לתפקד.

מכיוון שכך, עבור החולים במחלת אי ספיקת כליות ישנן זכויות שונות שאותן הם יכולים לממש, לרוב תוך פנייה למוסד לביטוח לאומי וכן לרשויות שונות נוספות.

זכויות החולים באי ספיקת כליות במצב קשה כוללות מלבד טיפולים רפואיים תומכים רגילים גם קבלה של טיפולי דיאליזה וזכות להימצא ברשימת קדימויות להשתלת כליות. במקביל, שמורה הזכות לקבל טיפולים בהתאם לחוק בריאות ממלכתי ולחוק זכויות החולה.

רוב החולים ממצב כרוני של המחלה, המתבטא בפגיעה הדרגתית ומתמשכת בתפקוד הכליות, מה שמשפיע באופן ברור על מערכות שונות בגוף החולה. פגיעה זו, שכוללת לרוב ירידה בסילוק חומרי פסולת מזרם הדם, עלולה להביא גם לירידה ביכולת להפיק או לסנן חומרים חיוניים שונים כגון מינרלים וויטמינים.

העדר אבחון מדויק של המחלה מוביל לטיפול שגוי ולהתדרדרות המתבטאת בנזק בלתי הפיך ללב, לעצמות ולמערכות נוספות בגוף. מאידך, אבחון, טיפול ושיקום מתאימים יכולים להשיב לחולה את היכולת לתפקד טוב יותר ולמנוע נזקים נוספים.

חולי אי ספיקת כליות: כך תקבלו את זכויותיכם

כדי לממש את הזכויות הרפואיות המרכזיות, יש להקדים ולפנות למוסד לביטוח לאומי, לצורך הגשת תביעה. הליך זה, של הגשת תביעה, מקובל על מנת להתאים בין ירידה ביכולת התפקוד הנובעת ממצב רפואי, לבין קבלת זכויות הנובעות מהכרה באחוזי נכות רפואית מחד והכרה בחוסר יכולת לעבוד מצד שני.

מהלך התביעה כולל מילוי טפסים, מסירת מסמכים רפואיים ואבחון מפורט והופעה מול וועדה רפואית. הוועדה, שמטרתה לקבוע את אחוזי הנכות על פי מצבו של החולה, מעניקה לחלק ניכר מחולי הכליות את מירב אחוזי הנכות, גם כאשר מדובר על מושתלי כליה וגם כאשר מדובר על חולים שזקוקים לטיפולי דיאליזה קבועים.

זכאות מלאה או חלקית: אלו הזכויות המגיעות לכם

במקרים מסוימים, גם חולים במצב חמור פחות יקבלו הכרה שתאפשר להם זכאות לחלק מהזכויות, הן במתן קצבאות והן בנושאים נוספים. הזכויות העיקריות כוללות:

קצבת נכות כללית – זוהי קצבה שניתנת לסובלים מאי ספיקת כליות אשר כושרם להתפרנס נפגע במידה ניכרת. גובה הקצבה תלוי בפגיעה המדויקת ביכולת לעבוד (החל מפגיעה של חמישים ועד מאת האחוזים). גובה הקצבה תלוי גם במצב הרפואי וגם בקריטריונים נוספים כגון קיום בני משפחה תלויים, גיל החולה ועוד.

קצבת שירותים מיוחדים – זוהי קצבה נוספת, המיועדת עבור סובלים מאי ספיקת כליות שנדרשים להיעזר באדם אחר לצורך ביצוע תפקודי יום יום שונים. כמו במקרה של קצבת נכות כללית, על פי רוב מדובר על תשלומים שנועדו לאנשים בגיל העבודה, לרבות עקרות בית.

פטור מתשלום ביטוח לאומי מרבית החולים באי ספיקת כליות מקבלים פטור מתשלומים לביטוח לאומי.

שיקום מקצועי – עבור חולים שנמצאו מתאימים לכך, ישנה אפשרות לקבל זכויות גם בנושא זה, שנועד לסייע לחולה המשתקם להשתלב מחדש בשוק העבודה. התהליך כולל פגישות ייעוץ, אספקת אמצעי עזר שונים, השתתפות בלימודים והכשרות שונות.

  • עבור החולים שמורות זכויות נוספות למי שהוגדר כנכה בביטוח לאומי, גם במוסדות שונים נוספים. בין היתר מדובר על הנחות או פטורים מתשלומי מס שונים כגון מס הכנסה, ארנונה, מים. בנוסף זכאים החולים להנחות ברכישת תרופות לחולים כרוניים, הנחות בתשלומי טלפון ועוד.

 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!