זכויות בנושא שיניים, פה ולסת

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

לא מעט אנשים אשר זקוקים לטיפולי שיניים, מבינים כי בכדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר בסוף ההליך ואת הטיפול המקצועי ביותר, עליהם לבחור במרפאת שיניים מקצועית וכמובן ברופא שיניים המומחה בתחום. כיום ניתן למצוא מרפאות שיניים ציבוריות וכן מרפאות שיניים פרטיות ורבים תוהים האם כדאי להם לפנות למרפאה הציבורית אשר לרוב תהיה להם יותר זולה וזאת מתוקף הביטוח שיהיה להם באחת מקופות החולים או שמא כדאי להם לבחור דווקא במרפאה פרטית. חשוב מאוד להבין כי לא פעם הביטוח של קופות החולים יממן גם ביקור במרפאות פרטיות וחשוב לבדוק זאת טרם מחליטים באיזו מרפאה לבחור.

 

רפואת שיניים פרטית או ציבורית?

אחד השיקולים המרכזיים אשר עומדים על הפרק כאשר אדם מחפש מרפאת שיניים עבור טיפולי שיניים הוא עניין העלויות. טיפולי שיניים דרך קופת החולים יהיו באופן טבעי זולים יותר בהשוואה לרופא פרטי, לא פעם הם יהיו זולים בהיקף של כמה עשרות אחוזים וזאת בשל העובדה שהמטופלים משלמים לקופה תשלום חודשי. התשלום החודשי המדובר מוזיל את העלויות בצורה משמעותית. יחד עם זאת, כמובן שיהיו טיפולים זולים יותר וטיפולים יקרים יותר. ביצוע של סתימה או עקירה בקופת חולים שבהסדר עם הקופה יהיו הליכים זולים יותר מהליכי השתלת שיניים או תהליך יישור שיניים או כל טיפול אחר מורכב יותר.

חשוב לציין כי אמנם רופא פרטי יהיה יקר יותר, אך לא פעם הוא יציע פריסת תשלומים נוחה יותר לכיס של המטופל ועל כן הוא בהחלט מהווה אופציה כאשר מעוניינים בטיפול מקצועי וברופא שיניים פרטי.

 

הזמינות של מרפאות השיניים

שיקול נוסף שלא מעט אנשים מביאים בחשבון כאשר הם מתלבטים לגבי מרפאת שיניים עבור טיפולי השיניים שלהם הוא הזמינות של המרפאה. מצד אחד מרפאות שיניים של קופות החולים ניתן למצוא בכל עיר ולא פעם בערים גדולות יהיו גם כמה מרפאות שיניים, כאשר חלק מהמרפאות יפעלו גם בשעות לא רגילות. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שהמרפאות שעובדות עם קופות החולים נוטות להיות עמוסות מאוד ולא פעם יש צורך בהמתנה ארוכה מאוד לטיפולי שיניים וכן להמתנה בין תור לתור, כך שאדם שכבר בנו לו תוכנית טיפולים ימצא את עצמו ממתין יותר מדי זמן בכדי להשלים את הטיפול שלו. מרפאות שיניים פרטיות לעומת זאת לרוב יהיו זמינות הרבה יותר למטופלים שלהם ועל כן, מדובר ללא ספק על שיקול. כאמור, לא מעט קופות חולים מציעות למטופלים שלהם את האופציה לקבל החזר על טיפולי שיניים מיוחדים או פחות גם במרפאות שיניים פרטיות ועל כן כל אדם צריך לבדוק מול קופת החולים שלו, מהי המדיניות לגבי טיפולי שיניים במרפאות ציבוריות אל מול מרפאות פרטיות.

 

כיצד תבחרו מרפאת שיניים?

אם אתם מעוניינים לבחור במרפאת שיניים מקצועית עבור טיפולי שיניים, חשוב שתעשו זאת במורה נכונה. ראשית כל, חשוב מאוד לבדוק היכן ממוקמת מרפאת שיניים שתהיה לכם נוחה להגעה וכמובן, זמינה עבור הטיפולים שלכם. מעבר לזמינות ולמיקום כדאי מאוד לבדוק מי הרופאים שעובדים במרפאה, האם הם הוסמכו לעסוק בתחום לאחר שסיימו את הלימודים הרלוונטיים וההתמחות הנדרשת עבור עיסוק בתחום וכמובן, חשוב מאוד לוודא כי מדובר על רופאים בעלי ניסיון רחב היקף בתחום זה, אשר ידעו כיצד לבנות לכם תוכנית טיפולים המתאימה למצבכם, בצורה הטובה ביותר וכמובן לבצע את תוכנית הטיפולים באופן מקצועי.

חשוב לבחור במרפאת שיניים שבה יש רופאים המתמחים בסוג הטיפולים שאתם זקוקים להם. אם מדובר על טיפולים משמרים, טיפולי אסתטיקה או טיפולים משקמים, הרי שחשוב מאוד לדייק בבחירת רופאים המתמחים בסוג הטיפול הרלוונטי. אם אתם מחפשים רופא שיניים מקצועי ומנוסה בתחום, לאתר של ד"ר סביון.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!