זכויות לסובלים מדלקת מפרקים

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

זכויות חולי דלקת פרקיםדלקת מפרקים היא קבוצת מחלות שהמשותף להן הוא פגיעה מתמשכת במפרקים, המהווים "נקודות חיבור" בין שתי עצמות או יותר.

הפגיעה עלולה לגרור נזק משמעותי ליכולת המוטורית של החולה, ולשימוש המתמשך באיברים שבאזור הפגוע.

למרות שבתפיסה הציבורית הרווחת, דלקות מפרקים  נחשבות למחלה של גיל המעבר, דלקות אלו עלולות להשפיע גם על  צעירים, ואפילו על תינוקות במקרים חריגים.

אך שכיחות דלקות המפרקים עולה משמעותית בקרב האוכלוסייה המבוגרת, והן נחשבות כגורמים הנפוים ביותר לנכות בקרב אזרחים ותיקים.

המטרה: הפחתה כמעט מוחלטת של התסמינים

מבין הסוגים השונים של דלקות מפרקים המופיעות באוכלוסייה הכללית, הסוג הנפוץ ביותר הוא דלקת מפרקים ניוונית, המוגדרת כתופעה שכיחה במיוחד בקרב קשישים, כאשר מוערך שלמעלה משמונים אחוזים מבני 65 ומעלה נמצאים בדרגת סיכון להופעתה של דלקת, גם אם לא אצל כולם אכן יופיעו תסמיני הדלקת בהמשך.סיפטום

חרף ההתקדמות הרפואית לאורך העשורים האחרונים באבחון וקטלוג דלקות מפרקים מסוגים שונים, טרם נמצאה תרופה המאפשרת להעלים לחלוטין את תסמיני המחלה, ומשכך דלקות מפרקים עודן מוגדרות כמחלה כרונית. מטרת הטיפול הרפואי היא להקל על חיי החולה ככל הניתן, באמצעות מזעור התסמינים למינימום האפשרי.

רק במקרים חריגים, ובשעה שכל שאר האפשרויות נכשלו, נשקלת האפשרות להסיר כליל את המפרקים הפגועים ולהשתיל במקומם מפרקים מלאכותיים, אף שמדובר עדיין בטיפול פולשני ובעל מידת הצלחה שנויה במחלוקת.

זכויות לסובלים מדלקת פרקים: קצבה חופשית ופטור ממיסים

לאור שכיחותן הניכרת של דלקות מפרקים באוכלוסייה הכללית, ובפרט בקרב קשישים, מדינת ישראל מכירה בכך שבמקרים לא מעטים, הופעתה של דלקת מפרקים עלולה לגרור פגיעה משמעותית בכושר התפקוד של הסובל מהמחלה, ולעיתים אף להשבית לחלוטין את כושר השתכרותו מעבודה.

לכן, כחלק מהמאמץ להבטיח שכל תושב במדינת ישראל ייהנה מתנאי קיום מינימאליים, הסובלים מדלקת מפרקים עשויים להיות זכאים לקבלת קצבה כספית חודשית, שנועדה להקל, ולו במעט, על חייהם להבא. כדי לקבל את הקצבה, המוכרת בשם "קצבת נכות כללית", על הסובל מהמחלה לפנות למוסד לביטוח לאומי לצורך הגשת בקשה מתאימה, ולאחר מכן להתייצב בפני ועדה רפואית מיוחדת, הפועלת אף היא מטעם המוסד לביטוח לאומי.

בשלב זה, ייקבעו אחוזי נכות מסוימים כנגזרת ממצבו הרפואי, ובמידה והמצב מצדיק זאת, תוכר זכאותו ליהנות מקצבת הנכות המבטיחה לו סכום כספי מדי חודש, שגובהו נקבע בהתאם לאחוזי הנכות ולדרגת אי הכושר לעבודה שנקבעו לו.מיסים בנוסף לקצבת הנכות, ולתשלומים נוספים להם עשוי החולה להיות זכאי בהתאם לנהלי הביטוח הלאומי, הסובלים מדלקת פרקים, שהוכרו כזכאים לקצבת נכות, זכאים ליהנות גם משורת הטבות נוספות, לרבות סיוע כספי משמעותי במימון טיפולים רפואיים, וכן ברכישת עזרים רפואיים . חולים שהוכרו כבעלי אחוז נכות של תשעים אחוזים ומעלה, זכאים גם לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי ומס הכנסה.

בנוסף, חולים הזכאים לקצבת נכות זכאים למגוון רחב של הטבות ממוסדות ממשלתיים נוספים, ביניהן פטור חלקי או מלא מארנונה ומתשלומי אגרה נוספים מטעם הרשות המקומית. חולים אלו זכאים גם להנחות בתשלומי מים וחשמל, חשבונות טלפון, נסיעה בתחבורה ציבורית, ועוד, כל זאת במטרה להקל ככל הניתן על השתלבותם של החולים בחברה, לפחות עד כמה שניתן.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!