זכויות לסובלים משיתוק מוחין

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

זכויות ילדים עם שיתוק מוחיןאחת מההתפתחויות המדהימות ביותר בתחום מדע הרפואה לאורך העשורים האחרונים, באה לידי ביטוי במיוחד בכל הנוגע להליך הלידה, אותו ההליך השגרתי אשר כמעט כל אישה חווה בשלב כלשהו במהלך חייה.

בעשורים האחרונים, הליך הלידה הפך לבטוח ברמה חסרת תקדים, ורוב הלידות היום מסתיימות בהצלחה מלאה. אך עדיין קיימים מקרים חריגים, בהם נגרם נזק כלשהו לעובר, לא תמיד באשמתו של גורם אנושי כלשהו.

אחת מההשלכות, הנובעות ממקרים כגון אלו, היא מצב של פגיעה בהזרמת החמצן לעובר, במהלך הלידה או זמן קצר לאחריה, כאשר הדבר עלול לגרור פגיעה משמעותית במוח, ולהופעתו של מה שמכונה "שיתוק מוחין".

שיתוק מוחין – הסוגים והסיבוכים

שיתוק מוחין מתייחס לשורת נזקים מוטוריים אפשריים, הנגרמים כתוצאה מפגיעה מוחית, הנובעת ממקרים של חוסר זמני בחמצן למוח, כפי שתואר לעיל. ההגדרה של שיתוק מוחין מתפצלת למספר סוגים של פגיעות מוטוריות שונות, המסווגות בהתאם להיקף הנזק שנגרם לעובר:

  • פגיעה באחת מהגפיים (יד או רגל);
  • פגיעה בחלקו התחתון של הגוף;
  • פגיעה באחד מצידי הגוף, מהרגל ומעלה;
  • פגיעה בשלושת הגפיים ובגב;
  • פגיעה בכל ארבעת הגפיים ובגב;

בנוסף, הסובלים משיתוק מוחין עשויים לסבול גם משורה ארוכה של סיבוכים רפואיים נוספים, וביניהם בעיות פיזיות ובעיות התפתחותיות (קשיי למידה, לקות שכלית ברמות משתנות, הפרעות התנהגות, ועוד). עם זאת,

מוח

שנגרמה ובהשלכותיה הרפואיות הפרטניות.

אין הכרח שהסובל משיתוק מוחין יסבול גם מבעיות אלו, והדבר תלוי בהיקף הפגיעה

נכון לשנת 2015, שיתוק מוחין עודנו נחשב כמחלה חשוכת מרפא, ומשכך הטיפול הרפואי מתמקד בניסיון להקל ככל הניתן על הסימפטומים השונים, ולאפשר לחולה להתמודד עימם בצורה הטובה ביותר. לכן, יחד עם הטיפול הרפואי הישיר, קיים לרוב צורך גם בטיפול פסיכולוגי-התנהגותי, על מנת להקל על החולה להסתגל למציאות חייו הלא פשוטה.

זכויות לסובלים משיתוק מוחין: כמה מקבלים ההורים?

חלק ניכר מהסובלים משיתוק המוחין הם תינוקות או ילדים צעירים, אשר תלויים בהוריהם אפילו למעלה מהרגיל בקרב שאר האוכלוסייה. משכך, נטל הטיפול בילדים אלו, ובדגש על הנטל הכלכלי, מוטל על שכמם של ההורים, אשר לא תמיד מחזיקים במשאבים המתאימים להתמודד עם המצב החדש.

לכן נהלי המוסד לביטוח לאומי קובעים כי הורים לילד הסובל משיתוק מוחין, שמצבו הרפואי נפגע באורח משמעותי כתוצאה מהמחלה, זכאים ליהנות מסיוע כספי בדמות "קצבת ילד נכה", המשולמת באופן חודשי.

סכום הקצבה נכון לשנת 2015 עומד על 2,189 שקלים, להורים לילד הסובל מנכות מלאה, והח

הורים

ישוב מקוזז בהתאם במידה והילד סובל מאחוז נכות נמוך יותר. במקרה של נכות מלאה, לקצבה מתווסף תשלום נוסף העומד על 372 שקלים.

בנוסף לקצבה, הורים לילד נכה זכאים גם ליהנות מסיוע במימון טיפולים רפואיים מטעם קופת החולים, ועד לדרגה של מימון מלא במקרים מסוימים. בנוסף, ההורים זכאים גם להנחה בתשלום מע"מ, תשלומי ארנונה, מים, חשמל וטלפון, וכן הטבות נוספות מטעם מוסדות ממשלתיים, וזאת כתלות במצבו הרפואי של הילד.

ראו גם:

קצבת נכות

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!