חברות למימוש זכויות רפואיות

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

חברות למימוש זכויות רפואיותבישראל יש מגוון חוקים המיועדים להעניק סיוע כלכלי לאנשים שכושר ההשתכרות שלהם נפגע. על מנת להצליח לממש את הזכויות הרפואיות הללו, צריך לדעת בדיוק מה מגיע לכם, מי הגורמים שמעניקים את ההקלות הללו וכיצד לממש אותן. אחת הדרכים היעילות לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם היא לקבל ליווי מקצועי מחברות למימוש זכויות רפואיות.

 

מהן זכויות רפואיות?

לפני שנסביר על חברות למימוש זכויות רפואיות וכיצד הן מסייעות לכם, חשוב להבין מהן בכלל זכויות רפואיות. הזכויות הרפואיות הן למעשה מגוון פיצויים כלכליים וסיוע כלכלי לאנשים שכושר ההשתכרות שלהם נפגע בעקבות מחלה, תאונה או מצב רפואי כלשהו. זכויות אלה מאפשרות לאנשים לשמור על רמת החיים שלהם ולהימנע מפגיעה נוספת. המצב הרפואי ורמת החומרה שלו ישפיעו על הזכויות הרפואיות להם תהיו זכאים. מדובר בזכויות המקנות לכם את היכולת לקבל קצבת נכות, שירותים מיוחדים, מענקים, הטבות, הכרה באחוזי נכות, קצבאות שארים ועוד. אנשים רבים שמנסים לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות להם נתקלים בקשיים רבים. 

חברות למימוש זכויות רפואיות

כפי שציינו, בישראל יש מגוון חוקים ותקנות שמיועדים לסייע באופן כלכלי לכל מי שכושר ההשתכרות שלו נפגע מסיבה כלשהי. נשמע מבטיח, אך על מנת להנות מהזכויות הללו ולממש אותן עליכם להוכיח את מצבכם הרפואי, מה שלא תמיד קל לעשות. למעשה, למרות שפעמים רבות מדובר באנשים ששילמו כל החיים שלהם לביטוח לאומי ולכלל הגורמים הרלוונטיים, מדובר בתהליכים לא פשוטים שכוללים הליכים בירוקרטיים ממושכים. לא פעם ולא פעמיים אנשים שמגיע להם זכות רפואית כלשהי לא מצליחים להוכיח את מצבם הרפואי והבקשה שלהם מסתיימת בדחייה. חשוב לזכור שהגורמים שדרכם אנחנו יכולים לממש את הזכויות הרפואיות שלנו הם גופים גדולים עם מחלקות משפטיות גדולות ופעמים רבות, הם מצליחים לדחות בקשות ולהתנער מתשלום. לכן, על מנת להצליח להילחם בגופים הללו, מומלץ לקבל ליווי מחברות למימוש זכויות רפואיות. חברות למימוש זכויות רפואיות הן חברות שמסייעות לכם בתהליך ומעניקות לכם ליווי מקצועי במהלכו. כך אתם יכולים להגדיל את הסיכוי למימוש הזכויות הרפואיות שמגיעות לכם. במקרים מסוימים, קבלת סיוע מחברות אלה יכולה אף לאפשר לכם להגדיל את סכום הפיצוי שתקבלו.

 

זכות בסיסית

לכל אזרח במדינה יש זכות בסיסית לקבלת טיפול רפואי. טיפול רפואי כולל אבחון של המצב הרפואי, התוויית תוכנית טיפולים מתאימה, שמירה על סודיות רפואית ושיקום במקרה הצורך. על מנת לממש את הזכות הבסיסי ניתן להשתמש בביטוח הרפואי בקופות החולים השונות. למעשה, כל אדם שמבוטח בקופת חולים כלשהי זכאי לכיסוי על אשפוז, ניתוח, תרופה ובדיקה שגרתיים. במקרים בהם יש צורך במימון יקר יותר, לא תמיד קופות החולים יכסו את הטיפולים וישתתפו במימון. במידה שחלה פגיעה בזכות הבסיסית שלכם לקבלת טיפול רפואי, גם עבור קבלת טיפול שגרתי שצריך להיות מכוסה, חשוב מאוד לפנות לחברות למימוש זכויות רפואיות שיעזרו לכם לממש את הזכויות המגיעות לכם. 

 

מי הגורמים מולם יש לממש זכויות רפואיות?

כפי שציינו קודם, קיימים מספר גורמים מולם ניתן לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם. על מנת לממש את הזכויות הרפואיות מגורמים אלה יש לפנות אליהם. בדרך כלל הפניה תכלול הליכים בירוקרטיים רבים ולא פשוטים שבסופם יוחלט האם אתם זכאים לפיצויים או לא. להגדלת הסיכוי לקבלת פיצוי מגורמים אלה יש לקבל סיוע מחברות למימוש זכויות רפואיות. 

  • המוסד לביטוח לאומי

קודם כל, על מנת לממש זכויות רפואיות עליכם לפנות למוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי נחשב לגוף הזכויות הרפואיות המרכזי. בתור מוסד ממשלתי כל אדם שזקוק לסיוע פונה לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי מסייע לאנשים הסובלים מנכויות, מצבים סיעודיים, תאונות עבודה, אובדן כושר עבודה ועוד. למימוש הזכויות הרפואיות המגיעות לכם, יהיה לכם לתבוע את ביטוח לאומי ולעמוד מול וועדה רפואית בוועדה הרפואית יקבעו את שיעור הנכות שלכם ואת גובה הקצבה המגיעה לכם, אם בכלל. 

  • חברות הביטוח הפרטיות

מלבד המוסד לביטוח לאומי שהוא מוסד ממשלתי, כיום רוב האנשים מבטחים את עצמם גם מול חברות הביטוח הפרטיות. במידה שיש לכם פוליסת ביטוח פרטית, תוכלו לתבוע אותה במידה שהמצב הרפואי שלכם נכלל בתנאי הפוליסה. בחברות הביטוח הפרטיות ניתן לבטח מפני תאונות אישיות, ביטוח חיים, גילוי מחלה קשה ועוד. חברות הביטוח הפרטיות מעניקות גם פיצויים עבור תאונת דרכים, אובדן כושר עבודה ואף פציעות תלמידים.

  • גורמים מפצים בנזקי גוף

גורמים מפצים בנזקי גוף הם גורמים שונים שניתן לפנות אליהם במידה שנפגעתם בגוף. לדוגמא, אם נפצעתם גופנים בעקבות רשלנות רפואית, רשלנות למעסיקים, נפילה במקום ציבורי כמו קניון, רחוב וכדומה תוכלו לפנות לגורמים אלה. למימוש הזכויות הרפואיות מול גורמים אלה עליכם להגיש תביעת נזיקין נגד הגורם האחראי על הנזק ולדרוש תשלום של פיצוי כספי. לדוגמא, אם נפלתם ברחוב תוכלו להגיש תביעת נזיקין לעירייה. 

את מי תובעים?

הגורמים שציינו הם הגורמים שדרכם תוכלו לממש את הזכויות הרפואיות שלכם. בדרך כלל הגורם הראשון אליו תצטרכו לפנות הוא המוסד לביטוח לאומי. שכירים ועצמאיים שמשלמים דמי ביטוח לאומי זכאים להגיש תביעה בהתאם למצבם הרפואי. בתביעות אלה יקבעו מה כושר העבודה ומה שיעור הנכות של התובע. כך יוכלו להחליט למה הוא זכאי ומה גובה הקצבה שיקבל. כמובן שעליכם לפנות לכל אחד מהגורמים שציינו בהתאם ללקות ממנה אתם סובלים. לדוגמא, אם נפצעתם בתאונת דרכים יהיה עליכם לפנות לחברת הביטוח המבטחת את הרכב שלכם. שימו לב, מימוש הזכויות הרפואיות דרך כל גורם כולל תנאי סף שונים שחשוב לדעת על מנת לתכנן נכון את הליך התביעה. על מנת להגדיל את הסיכוי שתצליחו לממש את הזכויות המגיעות לכם חשוב לפנות לחברות למימוש זכויות רפואיות ולקבל ליווי מתאים.  

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!