טופס חידוש תג נכה לרכב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

טופס חידוש תג נכה לרכבטופס חידוש תג נכה לרכב הוא תהליך שאינו אמור להיות מורכב על פניו. עם זאת, זמני ההמתנה יכולים להיות ארוכים, וכמו כן הבירוקרטיה לא תמיד לטובתכם. תג נכה שאינו בתוקף, אינו תקף ולכן אתם חשופים לקנסות וכמו כן, תשלום מלא של אגרת רכב. הנה כל הפרטים על טופס חידוש תג נכה לרכב.

 

מהו חידוש תג נכה לרכב?

עד לפני שנת 2019, נדרש כל אדם בעל תג נכה, בין אם מדובר על תג לצמיתות ובין אם מדובר על זמני, לחדש את התג שלו. כאשר היה מדובר על תג המיועד לצמיתות פרק זמן החידוש היה בכל 8 שנים, וכאשר מדובר על תג נכה זמני פרק הזמן הוא משתנה ונע בין שנה לשלוש שנים. את תהליך החידוש ניתן לבצע דרך אתר האינטרנט הממשלתי, בדואר או באופן פרונטלי בתיאום מראש. רבים בוחרים היום להיעזר בחברות חיצוניות כדי לחדש את הטופס שלהם ללא עמידה בבירוקרטיה נוקשה. 

חברות אלו יכולות לסייע לכם בהיבטים משפטיים וכמו כן, כדי לדעת איך לנסח היטב את בקשת החידוש. לא מעט בקשות נשללות עקב מילוי לא תקין של הפרטים ומסמכים רפואיים. תוך כדי ליווי מקצועי תוכלו למצות את כל הזכויות שלכם וכמו כן, אם ישנה אפשרות למנוע את החידוש פעם נוספת על ידי הגשת בקשה לתג נכה לרכב לצמיתות. במקרים בהם הרכב נגנב, או החלפת רכב תהליך החידוש אינו אמור להיות מורכב, אך עליכם יהיה להוכיח פעם נוספת שאתם זכאים לתג זה. 

מה כולל טופס חידוש תג נכה לרכב?

כיום ניתן לחדש תג נכה לרכב באמצעות טופס חידוש תג נכה לרכב. החידוש נעשה באופן מקוון או על ידי חברה מתווכת. לא בכל המקרים ניתן לחדש את תג הנכה, ועליכם יהיה לעמוד בקריטריונים הקבועים בחוק ובהתאם למשרד הרישוי. חידוש תג נכה לרכב כולל שלושה טפסים עיקריים:

  1. בקשה להנפקת תג חניה לנכה – טופס זה מופנה אל היחידה לטיפול במוגבלי ניידות, מרכז פניות הציבור. הטופס כולל סימונים שאתם צריכים לציין על פיהם את סיבת החידוש: אובדן, גניבה, החזרת רכב שהושבת בתג. כמו כן, יש טפסים הייעודיים לחידוש תג חניה כאשר תוקפו עומד לפוג (כאשר מדובר על תג נכה זמני), נרחיב על כך בהמשך. בטופס זה אתם צריכים לסמן את הפרטים האישיים שלכם בצירוף תעודת זהות כולל ספח, וצילום רישיון רכב. 
  2. טופס בקשה לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי – גם כאן אתם צריכים למלא טופס הכולל חידוש אגרת רישוי. כל מי שמחזיק בתו נכה מקבל הנחה בתשלום אגרת רישוי. בטופס זה עליכם יהיה לציין את מספר הרכב, וכמו כן לסמן כאשר מדובר על מקרה של חידוש ולא הנפקה חדשה. שימו לב, ניתן לבחור עד שני מספרי רכבים. לאחר מכן תצטרכו למלא את הפרטים של הנכה/מוגבל הניידות. בנוסף למילוי הפרטים האישיים יש לצרף לבקשה את המסמכים הבאים: צילום רישיון רכב, צילום תעודת זהות עם כל הספחים (במקרה של תעודת זהות דיגיטלית יש לצלם את שני הצדדים), מסמכים רפואיים עדכניים משלושת החודשים האחרונים. המסמכים הרפואיים צריכים להתייחס ליכולת התנועה. כמו כן, אישור מביטוח לאומי על אחוזי נכות אך זה אינו מספק בשל עצמו. כל המסמכים הרפואיים צריכים להיות מצורפים עם חותמת רפואי. המסמך האחרון הוא צילום צ'ק על שם הנכה ובת/בן זוג, הורה, וכאשר מדובר על קטין יש לצרף צילום צ'ק של אפוטרופוס ופרטי חשבון בנק בשביל לקבל החזר אגרה.
  3. בקשה להחזר אגרת רישוי רכב – טופס נוסף הוא בקשה להחזר אגרת רישוי רכב. בטופס זה יש לצרף צילום צ'ק ריק או כרטיס אשראי של בעל הרכב. יהיה עליכם לצרף את פרטי הרכב, סוג הפונה, כתובת, אמצעי התקשרות, סיבה לבקשה (הרכב נגנב, שחרור מהפקדה, העברה מחוץ לישראל, תשלום כפול, הפרש לנכה וכו').

כמה עולה טופס חידוש תג נכה לרכב?

את הבקשה ניתן להגיש ללא עלות דרך האתר הממשלתי. עם זאת, יש מקרים בהם תצטרכו לשלם עמלה מסוימת כדי למצות את התהליך. שימו לב, כאשר אתם מחדשים טופס תג נכה לרכב יש מקרים בהם אתם זכאים לקבל החזר במקרה בו שילמתם מחיר לא מסובסד עבור אגרת הרישוי. כאשר אתם לא רוצים לעבור את התהליך באופן עצמאי אלא בליווי חברה מתווכת, התהליך כרוך בתשלום אך חוסך לכם לא מעט זמן.

יש לשייך באופן נפרד מקרים בהם הבקשה שלכם נשללה. אם הבקשה שלכם נשללה יש לכם את הזכות לערער על ההחלטה תוך 60 יום מיום ההחלטה (שימו לב לשינויים, יש מקרים בהם ניתן לערער עד 30 יום מדחיית הבקשה). כאשר אתם מקבלים דחייה של הבקשה שלכם, יש שני מצבים. המצב הראשון הוא שאתם לא בהכרח זכאים לחידוש הטופס. האפשרות השנייה והמורכבת היא שאתם ממלאים את הטפסים בצורה שגויה. לכן, ליווי מקצועי יוכל לסייע לכם למלא את הבקשה בהתאם לקריטריונים של משרד הרישוי, אשר הם נתונים לשינוי מדי שנה ועובדים לפי בחינות ספציפיות. בעלי המקצוע מודעים לקשיים שיכול משרד הרישוי להרעיף על המבקשים וכמו כן, יודע להתמודד מולם. 

קראו עוד: זכויות לתו נכה

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!