הועדה הרפואית מטרטרת אתכם? אולי מגיע לכם פיצוי

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

פיצוי עקב טרטור של הוועדה הרפואיתהמוסד לביטוח לאומי אמור לספק מענה לאותם אנשים שסובלים מבעיות בריאות, נכות וצרות אחרות, ממש כפי שהוא אמור להעביר קצבאות שונות לקשישים, ליתומים, לאלמנות ולנפגעים שונים.

למרות העובדה שמדובר במוסד סוציאלי ראשון במעלה בישראל רבים כבר חוו או לפחות שמעו על מסכת של ביורוקרטיה, שלא לומר טרטורים, שחווים אנשים שכל מבוקשם הוא לקבל את המגיע להם בהתאם לקריטריונים ובהתאם למצבם הרפואי או הסוציאלי.

מאמר זה מראה כיצד עשויה הבירוקרטיה ביטוח לאומי להקשות על חולים, תוך ציון נקודת אור המחייבת את ביטוח הלאומי לשלם על התנהגות לא ראויה ועל טרטור ממש. אם גם אתם סבלתם מטרטורים, אם גם אתם חוויתם קשיים בדרך אל הוועדה הרפואית או תוך כדי הליך זה, בהחלט יתכן שגם לכם מגיע פיצוי!

הטרטור מצד ועדה רפואית והפיצוי שמגיע לכם

לפני שנתאר את מסכת הטרטורים שחווה אדם חולה כבן חמישים, נתחיל בבשורות הטובות. לאחר שאותו אדם התרוצץ בין וועדות רפואיות ולאחר שוועדה שאליה הגיע לא הייתה מתאימה לדון בעניינו הגיש ה

רופאים

אדם תביעה לבית המשפט (המשמש גם כערכאה לערעורים עבור חולים ונכים התובעים את הביטוח הלאומי).

בית המשפט קבע שיש בהתנהגות המוסד לביטוח לאומי מן הטרטור וחוסר ההתחשבות וחייב את ביטוח לאומי לשאת בהוצאות בהתאם. לתובע נפסקו פיצויים של אלפי שקלים בגין עוגמת נפש והוצאות משפט, בלי כל קשר לתוצאות ההליך הרגיל מול ביטוח לאומי. בכך, נקבע שמחובתו של ביטוח לאומי לתת למבוטחים יחס נאות, להימנע מהתעמרות או טרטור.

מאילת לתל אביב

כדי להבין כיצד היווה ההליך של הוועדות הרפואיות מקור לא אכזב לטרטור והתעמרות באזרח הקטן נספר שאותו איש מבוגר, החולה בכמה מחלות לרבות סוכרת ולחץ דם, התבקש להתייצב בוועדה רפואית בתל אביב. דבר זה לא נראה בעייתי אלא אם לוקחים בחשבון שאותו אדם חולה, שביקש להכיר בו כנכה, מתגורר ב…אילת!

לא רק זאת אלא שבהגיעו לוועדה הרפואית שהתכנסה התברר לו שעליו להמתין זמן ממושך עד שיאותו לקבלו. לאחר שהמתין כשעתיים ונכנס לוועדה התברר לו שחברי הוועדה אינם יכולים לדון בעניין. כל זאת, מכיוון שלאחר ערעור קודם שהגיש התובע אושרה לו וועדה רפואית שתהיה בהרכב מיוחד ושונה מאותה וועדה ששללה בעבר את זכאותו לקצבת נכות.

בהתאם לקריטריונים של ביטוח לאומי, התייצבות לפני ועדה רפואית מחייבת את התובע להגיע בזמן. בביטוח לאומי מוסרים שיתכן זמן המתנה מסוים אולם שעתיים אינם זמן סביר. זאת ועוד, כאשר ניתן לזמן אדם חולה לוועדה רפואית בסמיכות יתר למקום מגוריו, מן הראוי לעשות זאת ולא לטרטר אותו למרחק רב ללא צורך.

לא חסך בביקורת

שופט בית המשפט שקיבל את טענות התובע לא חסך בביקורת שהטיח בביטוח הלאומי. כידוע, המוסד לביטוח לאומי הוא גוף ממלכתי ומטרתו היא לשרת את האזרח ולתת לו מענה התואם קריטריונים שונים ופסיקות שונות. עם זאת, אין לפקידי המוסד להסתתר תחת אצטלה של תקנות ונהלים ולטרטר לחינם את התובעים במסגרת הליך הוועדות הרפואיות.ביקורת

כשתובע מזומן לוועדה לא מתאימה, עובדה שהיערכות ראויה יכולה הייתה למנוע בנקל וכאשר על אדם חולה להגיע לאילת מתל אביב ברור שמדובר בטרטור מיותר ולכן נפסקו פיצויים וטענות ביטוח לאומי נדחו. תיאור המקרה מראה שהמוסד לביטוח לאומי אינו חף מביקורת וטענות בדבר טרטור או סחבת מוגזמים יכולים להקנות פיצויים כספיים בחסות בית המשפט.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!