מאגר תג נכה לרכב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

מאגר תג נכה לרכבלצערנו היום עדיין ניתן לראות לא מעט פעמים בהם אנשים ללא אישור מחנים בחניית נכים או מוגבלי ניידות. הדבר גורם לעוגמת נפש מצד הזכאים לכך, אך האכיפה אינה מוסדרת כפי שצריך. במקרה בו מצאתם רכב שעומד בחניית נכים ללא תג נכה, הדבר לאו דווקא מסמל שהוא אינו זכאי. יש מקרים בהם בעל הרכב שכח להביא עימו תג נכה מכל סיבה שהיא, ולכן יצא הסדר שמטרתו למנוע מקרים כאלה, ומקרים בהם אנשים ללא זכאות שמחנים בחניות נכים. לפניכם המידע המלא על מאגר תג נכה לרכב. 

 

מהו מאגר תג נכה לרכב?

ישנו מאגר תג נכה לרכב, אבל בשביל מה צריך אותו בכלל? המאגר משמש שני סוגים של אנשים, האחד הוא נותן השירות והשני הוא מקבל השירות. כאשר אתם זכאים לקבל תג נכה, על גבי תג הנכה ברוב המקרים לא יהיה מצוין מספר הרכב, ובכדי לוודא שהרכב שלכם הוא זכאי לתג נכה יהיה עליכם לבחון האם הוא הוכנס למאגר. מאגר תג נכה לרכב הוא מטעם הממשלה ומתעדכן בכל יום.

כיום תגי חניה מונפקים ללא ציון מספרי הרישוי של כלי הרכב, וכידוע מדובר לכל זכאי לבחור שני רכבים בלבד. על תג הרכב מה שמצוין הוא שפרטי הרכב מופיעים ברישומי אגף הרישוי. ומה בנוגע לנותן השירות? נותן השירות הינו בעל חניון וכמו כן, כל אדם שיש לו צורך לאמת את מספרי הרכב שנמצאים בחניה. בעל המקצוע יוכל להיכנס למאגר ולהזין את מספר הרכב, על ידי כך יוכל לדעת האם מדובר על רכב שנמצא במאגר או לא?

 

הסדר נגד חניה בחניות נכים

לצערנו יש היום וגם בעבר לא מעט מקרים בהם אנשים בוחרים לחנות בחניית נכים. כדי לפתור את המצוקה הזאת יצא ישראל כץ, שר התחבורה דאז בהסדר חדש. משרד התחבורה הודיע על הקמת מאגר תג נכה לרכב, כך הרשויות יוכלו גם הן לבצע אכיפה נגד רכבים שמחנים בחניות נכים. ההודעה יצאה בתאריך 11.6.18 ונכנסה לתוקף בשנת 2019. הנגשת המידע לקהל הרחב תקל על הרשויות, וכמו כן תוכל להקל על נכים שמוצאים את עצמם ללא חניה במקומות ייעודיים, ואילו החניה תפוסה על ידי אנשים שאין להם את הזכות להחנות בחניות נכים או מוגבלי ניידות. פקחים יכולים להתחבר למאגר המידע אשר מתעדכן בכל יום.

המאגר הינו מורכב לא רק ממספרי רכבים, אלא גם מתוקף. לכן, גם עליכם לבדוק היטב שתג הנכה שלכם נמצא בתוקף. יש לחדש את התג לפחות 30 יום לפני מועד תוקפו שכן התהליך לוקח מספר ימים עד שבועות. על פי משרד התחבורה, המאגר מתעדכן מדי לילה והשימוש בו יסייע למניעת דוחות לציבור הנכים שמקרה שכחו עימם תג נכה. נכון להיות רשומים כ-300 אלף בעלי תו חניה, כל הרשום במאגר הינו נכה או מוגבל ניידות שעבר את בדיקות משרד התחבורה והרישוי. 

קראו עוד: זכויות לתו נכה

למה צריך את זה?

מאגר תג נכה לרכב נועד גם כדי לחסוך בעלויות עבור אלו שמייצרים את תגי הרכב, שכן בכל פעם שישנו חידוש בתג הרכב יהיה צורך בשינוי שלו. וכמו כן, התג נועד כדי לאכוף בצורה יותר ברורה את הזכאים לתג נכה. לדוגמא, יש לא מעט אנשים אשר מעבירים תג נכה מאחד לשני, ולמרות זאת אין להם את הזכות לשאת בתג זה. תג נכה הינו כרטיס קשיח שיכול להופיע בשלושה סוגים, האחד הוא תג נכה המיועד לנכי צה"ל, השני הוא תג נכה עבור אנשים שמתקשים ללכת והשלישי הוא עבור נכים שמתניידים עם כיסא גלגלים. 

העברת תג נכה לרכב שאינו מופיע במאגר נחשבת לעבירה. כמו כן, במאגר נוכל לבדוק את תוקף תו נכה, נוכל גם לבחון האם רכב שאנחנו עומדים לרכוש רשום בתור רכב נכה, נוכל לבדוק את מספר הרכב ועוד מגוון בדיקות לצרכים שונים. כיום ישנן גם אפליקציות שיכולות לתת את אותו שירות, אך אנחנו היינו מסתמכים יותר על האתר הממשלתי מאשר על אפליקציות שאין להן אסמכתא – יש לבחון האם האפליקציה עובדת מול משרד הרישוי. 

איך מצטרפים למאגר?

הצירוף למאגר אינו כרוך בפעולות מצידכם, למעט חידוש תג נכה לרכב או הנפקת תג נכה לרכב. ברגע שאתם מקבלים את כל האישורים ונמצאים זכאים לקבלת תג נכה לרכב אתם תצורפו למאגר מיד עם האישור (יש להמתין לילה כדי לראות את הרכב שלכם במאגר). שימו לב, כל נכה או מוגבל ניידות זכאי לרשום שני רכבים על שמו, שני הרכבים אמורים להופיע במאגר. אם הרכב שלכם אינו מופיע במאגר יש לפנות למשרד התחבורה או להיעזר בחברה שיכולה לסייע לכם לעבור את תהליך ההצטרפות (כולל הנפקת תג נכה, חידוש וכד'). שימו לב, אם יש ברשותכם תג נכה בתוקף וקיבלתם קנס על חניה במקום המיועד לחניית נכים מכיוון שאתם לא נמצאים ברשימת המאגר, תוכלו להגיש ערעור. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!