מחזיק תג נכה לרכב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

מחזיק תג נכה לרכבמחזיק תג נכה לרכב הוא אדם שסובל ממוגבלות מסוימת בניידות. מטרתו של התג היא לסייע לאותו אדם בניידות שלו ובקבלת הקלות והטבות, אשר קשורות ברובן לתחום החניה. על תג נכה לרכב, מי זכאי לו ומה ההטבות הנכללות בתוכו נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו תג נכה לרכב?

תג הנכה לרכב, המוכר גם בשמות "תו נכה" או "תג חניה לנכה", הוא תג שמוענק על ידי משרד הרישוי ומיועד לאנשים עם מוגבלויות ניידות. יש סיבות רפואיות שונות שמובילות למצב של מוגבלות בניידות. למשרד הרישוי יש רשימה של מגוון ליקויים במזכים בתו נכה. מטרתו העיקרית של תג זה היא לסייע בקבלת הטבות שונות והקלות בתנאי החניה. תג הנכה לרכב מהווה כלי חשוב למחזיקים בו והוא מאפשר להם לנהוג ולחנות בנוחות ולקבל את הסיוע הנדרש על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המוגבלות הניידות שלהם.

המשרד מחויב לבדוק את הזכאות של מחזיק תג נכה לרכב ולוודא את תקינות המסמכים הרפואיים המציינים את רמת המוגבלות, כדי להעניק את התג לבעלי הזכות. תג הנכה מונפק בצורת כרטיס קשיח, ויש להצמידו בזמן החניה לחלון הקדמי בצדו השמאלי של הרכב או לחלון הצד הצידי של מושב הנהג בצורה שתאפשר ראותו בבירור.

במקרים שבהם ישנם שני כלי רכב המשמשים להסעת הנכה באופן קבוע, ניתן לקבל תג אחד שישמש לשני הרכבים. זאת תוך כדי הקיום בתנאים הרלוונטיים והעמידה בדרישות המשרד. 

סוגי תג נכה לרכב

קיימים שלושה סוגים של תגים לנכים-

  • תג בצבע כחול עם סמל כיסא גלגלים: תג זה מיועד לנכים שזקוקים לכיסא גלגלים או לרכב המשמש אמצעי ניידות עבורם בעקבות מגבלת הליכה שיש להם.
  • תג עם סמל משולש בצבע ירוק: תג זה מיועד לאנשים עם מוגבלות שאינם משתמשים בכיסא גלגלים כדי להתנייד.
  • שילוב של שני התגים (הכחול והירוק) עם סימון כלנית: תג זה מיועד לנכים בצה"ל.

תגי הנכים השונים מזינים את הצורך היחודי של כל קבוצה, והם מאפשרים לקהל הנכים לזהות בקלות את ההטבות והקלות שמגיעות להם בתחום החניה. כל תג מונפק בהתאם לצרכיו ולסוג המוגבלות של מחזיק תג נכה לרכב, והוא מזוהה בצורה ברורה על ידי הסמלים והצבעים המוגדרים לו.

 

מי זכאי לתג?

על מנת להיות מחזיק תג נכה לרכב, עליך לעמוד בתנאים הבאים הנקבעים על ידי משרד התחבורה-

  • נכה עם נכות ברגליים אשר זקוק לרכב ככלי תנועה.
  • אדם עם דרגת נכות בשיעור של לפחות ל-60%, אשר התנועה שלו בדרכים ללא רכב עלולה להשפיע על מצבו הבריאותי. 
  • נכה שזקוק לכיסא גלגלים על מנת להתנייד בעקבות מוגבלות בהליכה. 

במידה שאתם עונים על אחד מהתנאים הללו, תוכל לפנות למשרד התחבורה על מנת לקבל את התג הנכון לרכבך. יש לציין כי האחריות לקביעת אחוזי הנכות שלך מוטלת על ועדת ניידות במשרד הבריאות.

מלבד לקריטריונים הללו, יש ליקויים נוספים המזכים בתו נכה לרכב. למשרד הרישוי יש רשימה של כלל הליקויים בגינם ניתן לקבל את הזכות להיות מחזיק תג נכה לרכב. במסגרת הליקויים הללו נכללים ליקויים כמו- ליקויים נוירולוגיים, ליקויים קרדיולוגיים, ליקויים נשימתיים, ליקויים אורתופדיים, ליקויים בכלי דם היקפיים ומגוון מצבים רפואיים כמו דיאליזה, סרטן גרורתי, מדד BMI מעל 45, עיוורון ועוד.

 

תג נכה לצמיתות ותג נכה זמני

קיימים שני סוגים עיקריים של תגי נכה לרכב-

  • תג נכה זמני מוענק במקרים של אירוע חולף או נכות זמנית. זמן התוקף של תג נכה זמני נע בין שנה לשלוש שנים, והוא עשוי להשתנות בהתאם להחלטות רפואיות ומסמכים הרלוונטיים. כאשר פג תוקפו של התג הזמני, יש צורך לחדשו על ידי הגשת בקשה מתאימה.
  • תג נכה לצמיתות מוענק לאנשים עם נכות לצמיתות, כגון עיוורון. אין צורך לחדש את התג באופן תקופתי.

במידה שאתה מחזיק תג נכה לרכב זמני, יש צורך לקחת בחשבון כי עליך להגיש בקשה לחידוש כחודש וחצי לפני תום תוקפו. במקרים מסוימים, ייתכן וניתן להגיש את הבקשה כבר לפני שניים או אף שלושה חודשים מתוקף התג הקודם. משרד התחבורה מבצע תהליך אישור בזמן של עד שלושה חודשים (90 ימים) עד לאישור הבקשה או דחייתה. ניתן לערער על בקשה שנדחתה תוך 90 ימים ממועד הדחייה.

ההטבות הנכללות בתג

מחזיק תג נכה לרכב יוכל להנות ממגוון הטבות שונות הנכללות בתג- 

  • חניה במקומות המיועדים לנכים, כפי שמסומן בסימונים המתאימים בשטח.
  • חניה במקומות איסוף/הפצה ובאזורים אסורים לחניה, בתנאי שהרכב אינו מפריע לתנועה ושחלים התנאים הספציפיים המצוינים בחוק החניה לנכים.
  • הנחות ופטורים מתשלומים בחניונים שונים ברחבי הארץ, בתיאום מראש עם החניון. 
  • חניה באזור חניה כחול-לבן בחינם, אם קיימת לכך זכאות ברשות המקומית.
  • פטור חלקי מתשלום אגרת רישוי עבור רכב בבעלות הנכה. 
  • היתר נסיעה בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית.
  • במידה שיש תור ארוך, על ידי הצגת התו מחזיק תו נכה לרכב יוכל להתקדם לקדמת התור. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!