ניתוח שאינו מוצדק: עילה לתביעת רשלנות רפואית

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

רשלנות רפואיתהליך רפואי כמו ניתוח שמתבצע ללא הצדקה רפואית, נחשב לעוול. הנזק חמור שבעתיים כשהניתוח המיותר גורם לנכות. בדומה לכל מקרה אחר של רשלנות רפואית שגרמה לנכות, גם מקרה זה מזכה את המטופל הנפגע בפיצוי פיצוי כספי עבור הנזקים הגופניים, הנפשיים והכלכליים שנגרמו לו.

מעבר לתביעת הרשלנות הרפואית, המדינה מסייעת לנפגעים שיכולתם לפרנס את עצמם נפגעה, ומעניקה זכויות רפואיות בהתאם.

דרך המוסד לביטוח לאומי ניתן לקבל מספר סוגים של קצבאות, כמו: קצבת נכות כללית, קצבת שירותים מיוחדים, קצבת ניידות, קצבת סיעוד וכדומה. בכדי לקבל את הזכויות הרפואיות המגיעות לנפגע מהמוסד לביטוח לאומי עליו לעמוד בפני ועדה רפואית מטעם מוסד אשר תקבע את אחוזי נכותו הרפואית והתפקודית וכן את גובה הקצבה לה הוא יהיה זכאי.

תביעה למוסד לביטוח לאומי אינה מבטלת את הזכות לתבוע את הגורם הרפואי המזיק, אולם אם וכאשר יקבע הפיצוי הסופי בתביעה יקוזזו תגמולים מסוימים עם התשלומים שהתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי.

ניתוחים מיותרים – איך ולמה זה קורה?

רוב הניתוחים המיותרים מתבצעים עקב אבחון שגוי או טיפול שגוי: כשניתוח מיותר מתבצע עקב אבחון שגוי, הרופא אבחן בצורה לא נכונה את הבעיה הרפואית של המטופל או לחילופין, הוא מאבחן בעיה רפואית שכלל אינה קיימת ועקב כך הוא מחליט שעל המטופל לעבור ניתוח שהוא כלל לא זקוק לו.

במקרה של ניתוח מיותר שבוצע כחלק מטיפול שגוי, הרופא מאבחן בצורה נכונה את הבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל, אך שיטת הטיפול שלו בבעיה שגויה או אינה הכרחית. כלומר, לא היה עליו להמליץ על ניתוח אלא על סוג אחר של טיפול, למשל טיפול תרופתי.ניתוח

חשוב לזכור שניתוח הוא הליך פולשני הכרוך בסיכונים רבים, בין אם זקוקים לו או לא, ולכן ברוב המקרים בהם הניתוח היה מיותר נגרם נזק חמור ולעיתים אף בלתי הפיך למטופל.

מה מגיע לכם?

חשוב לציין, שלא כל מקרה של רשלנות רפואית יתהווה לעילת תביעה. על מנת למלא את דרישות העילה יש להוכיח את שלושת הקריטריונים: מעשה רפואי רשלני (רופא סביר היה מתנהג אחרת באותן הנסיבות) , נזק, וקשר סיבתי בין המעשה הרשלני לבין הנזק שנגרם למטופל.

לכן, אם בוצע ניתוח מיותר אולם לא נגרם נזק לא יהיה ניתן להוכיח עילת התביעה. במקרים בהם שלושת הקריטריונים מתמלאים למטופל הנפגע יש זכות להגיש תביעה נזיקית כנגד הגורם הרפואי הרשלן בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות הניתוח המיותר.

ניתן לקבל פיצוי על נזקים ממוניים ונזקים שאינם ממוניים, כגון:

הוצאות רפואיות – החזר כספי ותשלום עתידי עבור תרופות, אביזרים מיוחדים, טיפולים, נסיעות וכו'.

אובדן כושר עבודה – פיצוי כספי כנגד המשכורת אשר היה יכול המטופל להרוויח אלמלא הפגיעה.מכשיר

פיצוי בגין התאמות בבית – תשלום עבור שיפוצים או לחילופין תשלום עלויות מעבר לדירה חדשה.
כאשר נגרמת לאדם נכות עליו להתאים את ביתו לצרכיו, כמו הרחבה עבור כיסא גלגלים, ובמקרים של רשלנות רפואית יהיה על הגורם הרפואי הרשלן לשאת בעלויות אלו.

נזקים שאינם ממוניים – פיצוי בגין כאב וסבל, פגיעה בהנאות החיים, עוגמת נפש וכדומה.

קבלת פיצוי כספי וסיעודי, לאחר ניתוח מיותר שגרם לנכות, מתאפשרת באמצעות הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי וכנגד הגורם הרפואי הרשלן. כדי לקבל את מלוא הזכויות והמידע השלם, מומלץ לפנות לייעוץ אצל עורך דין המתמחה בתחום של רשלנות רפואית.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!