נכות זמנית לאחר ניתוח

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

נכות זמנית לאחר ניתוחאילו עברתם בזמן האחרון ניתוח כזה או אחר אשר השבית אתכם למשך זמן מה לאחר ביצוע הניתוח, ייתכן שמגיע לכם הרבה הרבה יותר משחשבתם. למדינת ישראל יש מערכת פיצויים עבור אלו אשר מצבם הבריאותי נחשב בתור נכות כלשהי זמנית. מהם הזכויות שמגיעות לכם? כיצד תוכלו לדעת כי אתם זכאים להטבות אשר מגיעות לאנשים אשר מצבם הבריאותי מוגר בתור נכות זמנית? כל זאת ועוד, תוכלו למצוא בכתבה הקרובה.

נכות זמנית לאחר ניתוח בתור התחלה, מה היא נכות זמנית וכיצד היא נקבעת?

במידה שאדם מגיע לוועדה רפואית של ביטוח לאומי, וועדה זו מחליטה כי המצב הבריאותי של האדם אשר עומד לפניהם הינו מצב בריאותי לא קבוע, אשר עתיד להשתנות לטובה במשך הזמן, אזי כי ועדה רפואית זו ככל הנראה תקבע לאותו אדם דרגת נכות זמנית. את דרגת הנכות הזמנית ניתן לקבל עד לפרק זמן מקסימלי של שנה, זאת כאשר לאורך זמן הנכות הזמנית אשר נקבעה על ידי הועדה הרפואית, אותו האדם יהיה זכאי לקבל קצבה מביטוח לאומי, זאת כמובן בהתאם לדרגת הנכות שלו ובהתאם לכל המשתנים השונים. בתום פרק הזמן שנענקבע בוועדה הרפואית, אותו אדם צריך להגיע לוועדה רפואית נוספת בביטוח לאומי.

נכות זמנית לאחר ניתוח דרגת נכות אשר ניתנת לאדם אשר מוגדר בתור נכה נזקק

אדם אשר נפגע בצורה כזאת או אחרת, ולאחר מכן נקבעה לו דרגה של נכות זמנית אשר אינה מגיעה ל100 אחוזים של נכות, אך עקב מצבו הרפואי הוא מוגבל לעבודה בכל עבודה כלשהי, ובנוסף על כך אותו אדם אינו מחזיק בהכנסה נוספת מכל מקור שהוא יהיה זכאי לדרגת נכות בדרגת 100 אחוזים בכל זאת. את הדרגה הזו אותו האדם יקבל לפרק זמן מקסימלי של 4 חודשים, ובפרק זמן זה הוא יהיה זכאי לכלל ההטבות השונות הכלכליות והנוספות שנכה בדרגת 100 אחוזי נכות זכאי אליהן. על מנת לקבל את הגדרת הנכה הנזקק, יש להגיש תביעה מתאימה לנכות נזקקת, ולאחר מכן תתקבל החלטה על ידי וועדה מסוימת, אשר כוללת מספר רב של שלבים.

קראו עוד: שינוי באחוזי הנכות המוכרים: איך זה עובד

נכות זמנית לאחר ניתוח על נכות זמנית אשר יכולה להתרחש בעקבות ניתוחים כאלה ואחרים

כפי שידוע, ישנם כיום מספר רב של ניתוחים בעולם, אשר נמצאים בדרגות מורכבות, סיכון, ועוד שונות. מצד אחד ניתן לעבוד ניתוח פשוט יותר, אשר מתבצע בקלות רבה יותר, ולאחר ביצוע הניתוח, המנותח יכול להשתחרר ולחזור לעיסוקיו הקודמים, אך מצד שני, קיימים כיום ניתוחים מורכבים, לא פשוטים, ארוכים, אשר מצריכים לאחריהם תקופות ארוכות של החלמה, אשפוז, שיקומים, ועוד. בכל מצב שבו אדם שעבר ניתוח זקוק לפרק זמן מסוים להשתקם מהניתוח המורכב שהוא עבר, אזי שהמוסד לביטוח לאומי מאפשר לאותו האדם לקבל זכויות שונות, זאת על מנת לסייע לו בתקופה הלא פשוטה הזו.

ישנם אנשים אשר עוברים ניתוחים כאלה או אחרים, ופרק זמן ההחלמה מכל ניתוח הוא מגוון מאוד, ומשתנה על פי כל מנותח ובהתאם לצרכיו. קיימים כיום אנשים שעוברים ניתוחים אשר לאחריהם ישנה תקופת החלמה קצרה יחסית, ומנותחים אשר נתקלים בסיטואציה שבה הניתוח שהם עוברים משאיר אותם עם דרגת נכות זמנית לפרקי זמן ממושכים, זאת כאשר לעתים קרובות לא ניתן אפילו להעריך ולחזות את משך ההחלמה של אותם מנותחים. ועל כן, עבור אותם אנשים אין צורך לדאגה מבחינת הסיוע, זאת מפני שמדינת ישראל מעמידה בפניהם רשת פיצויים והטבות שונות מהמדינה, אשר נועדו להבטיח את הביטחון הכלכלי בתקופת השיקום, ללא כל צרות בראש מהבחינה הזאת. כמובן שקבלת הזכויות השונות ממדינת ישראל תלויה בעמידה בקריטריונים שונים, ועמידה שתנאי זכאיות מסוימים של מדינת ישראל, כפי שמוסבר בכתבה הזו.

נכות זמנית לאחר ניתוח להלן רשימה של הטבות ורשתות סיוע ממדינת ישראל אשר נועדו לעזור לאנשים אשר מוגדרים בתור כאלה שיש להם נכות זמנית לאחר ניתוח

  • גמלת סיעוד
  • קצבת נכות כללית
  • קצבת ניידות
  • קצבת שירותים מיוחדים
  • שיקום מקצועי
  • פטור מהתייצבות בשירות התעסוקה
  • החלמה בבית הבראה למטופלים שעברו ניתוח מעקפים

הסבר מפורט על גמלת סיעוד 

את גמלת הסיעוד, יקבל האדם שעבר ניתוח בהתאם לגיל הפרישה. כאשר יש צורך בסיוע לבצע מגוון של פעולות יומיומיות. הקצבה ניתנת לפי מה שמכונה מבחן התלות – ADL או במטרה לשמור על הבטיחות שלו ועל הבטיחות של הסובבים אותו. הגמלה הינה קבועה או זמנית, למשך 60 ימים, למבטוחים סיעודיים אשר צפוי כי יהיה שיפור במצב שלהם.  

הסבר על קצבת נכות כללית 

עבור מבוטחים אשר נישארו אחרי ניתוח נכים באופן שהוא קבוע או זמני, תינתן קצבת נכות לפי הזכויות שמגיעות להם. התנאים כוללים הכנסה הנחשבת לנמוכה משישים אחוזים מהשכר הממוצע. קובעים את הנכות הרפואית לפי אחוז של לפחות 40 אחוזים מצטברים או 60 אחוזים. הנכות צריכה לכלול ליקוי רפואי אחד לפחות באחוז של 25. בשנה שעברה שיעור קצבת נכות כללית נקבע על סכום של 3,321 שח

קיימות קצבאות נוספות כמו קצבת שירותים מיוחדים, קצבת ניידות, שיקום מקצועי והטבות נוספות כמו החלמה בבית הבראה למי שעבר ניתוח מעקפים, טיפול רפואי עבור נפגעים בפועלות איבה, פטור מהגעה לשירות התעסוקה ועוד. כעת כל שנותר לכם הוא לברר אילו זכויות וקצבאות מגיעות לכם ולהגיש את הטפסים הרלוונטיים. תוכלו להיעזר באתרי האינטרנט השונים כדי להבין בדיוק מה מגיע לכם וכמובן אם יש צורך, ניתן לשכור את שירותי של עורך דין מקצועי שיטפל לכם בכל הנושא הזה

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!