נכות זמנית לשנתיים – מהי נכות זמנית לשנתיים ולמי היא מגיעה. 

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

נכות זמנית לשנתייםאין ספק, שלכל אדם ברור, כי, תאונות הן דבר שהוא בלתי נמנע בתקופה בה אתם חיים, כאשר, פרוסות בפניכם כל כך הרבה אופציות בילוי שונות ומגוונות, החל מספורט אקסטרים כמו רכיבה על אופנועים, רכיבה על טרקטורונים ועד פעילויות יומיומיות כמו טיסה לחו״ל, נסיעה לקרובי משפחה, וכמובן, הליכה ברחוב, נדמה כי, הסכנה עורבת כמעט בכל מקום ויכולה להיות מצויה בכל פעולה יומיומית, בבית או בעבודה. תאונות אלה יכולות לגרום לפגיעה ניכרת בבריאות, הן הנפשית והן הפיזית, וכמו כן, לפגוע גם במצב הכלכלי של הנפגע ובני משפחתו. בעקבות הסיטואציות הלא נעימות הללו, מדינת ישראל בחרה לקחת חלק ברווחת הכלל, וכמו כן, הדאגה לחלש, והחליטה להכיר בחובתה לדאוג לאותם אנשים שנפגעו בריאותית באסון כזה או אחר. 

גם בשעת המצוקה של האנשים הנכים, על פי חוק, כל תושב הסובל מנכות, יהיה זכאי לקבל הטבות שונות ומגוונות, כמו, הטבה כספית, נפשית, חברתית ועוד, כל זאת, תוך התחשבות במצבו הרפואי של הנפגע, על פי דרגת הפגיעה וביכולותיו, או חוסר יכולותיו, להתנהל בצורה עצמאית ושוטפת במהלך היום יום. אם גם אתם נתקלתם בחוסר ידע לגבי נכות זמנית לשנתיים, הכתבה הזו תרכז את כל המידע החיוני שעליכם לדעת בנושא חשוב זה. 

נכות זמנית לשנתיים – מהי נכות זמנית לשנתיים? 

על פי סקר שנעשה בקרב אנשים נכים, אשר היו בתחילת דרכם על מנת להוציא אישור נכות זמנית לשנתיים, מרביתם, התייחסו למונח ״נכות״ כמונח שמתאר מצב קבוע, אשר, הוא אינו משתנה, כמו למשל – עיוורון או אובדן מוחלט של אחת הגפיים, אך, המציאות בה אתם חיים, היא שונה לחלוטין. כאשר מדובר בנכות זמנית לשנתיים, במקרים הרבים, הנכות היא זמנית, כאשר, על פי ביטוח לאומי והוועדה הרפואית, מצבו של החולה עלול להשתנות בחלוף הזמן, לטוב ולרע, מחד גיסא, יכול להיות שהיכולת שלו להתנהל בחברה בצורה שוטפת ועצמאית תחזור לסורה, ומאידך, ייתכן מצב בו הנכות של הנפגע, רק תלך ותחמיר וכך הוא יתרחק באל כורחו מחיי עצמאות הכוללים ביטחון, יכולת פרנסה, וכמובן, התניידות חופשית. מסיבה זו, לא תמיד קביעת אחוזי נכות של נפגע, הן מלאכה פשוטה, בעיקר לאור העובדה שזהו נושא רגיש וחשוב לאדם הנכה, אשר, עלול להשפיע על עתידו. בדיוק מסיבות אלו, החוק, החליט שהוא מוסיף לחקיקה את המושג נכות זמנית לשנתיים, כאשר, מצב זה, נועד לתאר מצב בו אדם מסוים, אשר עבר אסון כלשהו, פציעה, תאונה, ואף מתמודד עם מחלקה קשה שמפריעה לו להתנהל בצורה חופשית ועצמאית בחיי היום יום, מוגדר כנכה, אך בנוסף לזה, ישנו סעיף המציין כי, הגורמים הרלוונטיים בביטוח לאומי, ובוועדה הרפואית, סבורים שהמצב צפוי להשתנות באופן ניכר, לטוב או לרע. במקרים ספציפיים אלו, יש באפשרותם של גורמי הביטוח הלאומי, להגדיר את מצבו של הנפגע כמצב של נכות זמנית לשנתיים, כאשר מדובר בפרק זמן של עד כשנתיים, כמובן, שהדבר נקבע בהתאם למצבו הרפואי של הנפגע, דבר המשתנה מאדם לאדם, כל זאת, על מנת להימנע מהצורך לקיים בעתיד דיון נוסף על מנת להגדיר מחדש את מצבו הרפואי של הנפגע. בצורה זו, יכול הנפגע ליהנות מהטבות שונות שהחוק מציע לאנשים נכים, כמו, פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי, סיוע במימון מכשירי שיקום וניידות (כסאות גלגלים, הליכונים מיוחדים ועוד), סיוע משל השיקום, תו חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי ברכב, ועוד, ומאידך, הנכה מותיר פתח לדיון עתידי נוסף, שמחויב להגיע בעקבות השינוי הצפוי במצבו הרפואי של הנכה. 

מהי המשמעות של נכות זמנית לשנתיים מבחינת האדם שנפגע? 

המשמעות של נכות זמנית לשנתיים, מבחינת הנכה, היא שבתקופת הזמן הקצובה, בה הנכה מוגדר כנכה בסטטוס נכות זמנית לשנתיים, הנכה יהיה מוכר, מבחינת הרשויות, כנכה לכל דבר ועניין, ומכך משתמע שהוא זכאי לכל ההטבות לאדם, אשר, מוכר כאדם נכה, על ידי נציגי הביטוח הלאומי ועל ידי הוועדה הרפואית. מסיבה זו, הנכה הזמני, יהיה גם זכאי לקבל קצבת נכות, כמו כן, מהביטוח הלאומי, כאשר, סכום הקצבה הוא קבוע בהתאם למצבו הרפואי, ובהתאם לאחוזי הנכות הזמנית שנקבעו לו על ידי נציגי הביטוח הלאומי והוועדה הרפואית. 

חשוב גם להתייחס הן אל ההיבטים הפיזיים, והן ההיבטים הרגשיים נפשיים שהאדם עובר. כלומר, לא משנה מה הפגיעה ומה הסיבה שגרמה לאותו אדם להיות נכה באופן זמני לשנתיים, הדבר משפיע עליו גם בהיבט הנפשי והרגשי. לכן, קיים סיכוי מאוד גבוה שאותם אנשים יחוו משבר, הסיכוי למצבים כמו דיכאון וחרדה עולים ולכן חשוב שהטיפול יבוסס לא רק על טיפול פיזי עם תמיכה מהרפואה הקונבנציונלית, אלא גם טיפול פסיכולוגי, טיפול משלים שמסייע לחזק את המערכת החיסונית, מפחית לחצים, תורם להעלאת מצב הרוח וחשוב לשים דגש על טיפול בכל ההיבטים, גם הפיזי וגם הנפשי. 

לסיכום, אם חוויתם פגיעה, תאונה, טראומה, אם אתם סובלים ממחלה קשה כמו סרטן למשל, זה הזמן להגיש תביעה עבור המוסד לביטוח הלאומי. תוכלו להיעזר בעובדת הסוציאלית שנמצאת בכל בית חולים, להגיש את הטפסים אונליין או ממש לגשת פיזית לסניף הקרוב לביתכם ואז לקבל את כל מה שמגיע לכם. אל תוותרו על הזכויות שלכם בתקופה קשה ולא פשוטה זו, הן רבות גם בהיבט של הטבות והקלות שמגיעות לכם וגם בהיבט של כספים המגיעים לכם לאורך כל השנתיים האלה. אם אתם מסתבכים, תוכלו לקרוא מידע נוסף על הנושא באתרים המציגים את כל הזכויות בצורה מפורטת או להיעזר בעורך דין התממחה בתביעות רפואיות לביטוח לאומי. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!