נכות זמנית שבר בקרסול

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

 

נכות זמנית שבר בקרסול בתור התחלה, מהו שבר בקרסול ומהן ההשלכות של שבר בקרסול

נכות זמנית שבר בקרסולהקרסול, הוא אחד מהחלקים החשובים ביותר בכף הרגל שלנו, זאת כאשר לקרסול יש חשיבות גדולה לייצוב הגוף, שימוש בקרסול לפעולות פשוטות כמו הליכה, ריצה, וכדומה, ובעצם ניתן להגיד שאת רוב היום שלנו אנחנו עוברים בעמידה, או הישענות על הקרסול שלנו. שבר בקרסול, הוא מצב שנגרם כאשר במרב המקרים מתבצעת דריכה חזקה ולא תקינה על עצם הקרסול, דבר אשר גורם לקרסול לשנות את צורתו, דבר אשר גורם בסופו של דבר לשבר בקרסול, דבר שמגביל בצורה רצינית את התפקוד התקין של הקרסול שלנו.

אדם שחווה שבר בקרסול, עשוי לחוות את השבר הנ"ל במגוון צורות ודרגות חומרה, זאת כאשר הדרגה הקלה ביותר תגרור החלמה פשוטה של מספר שבועות, והדרגה המורכבת והמסובכת ביותר, עלולה לגרום מעבר ניתוח, שיקום ארוך טווח, ומגבלה על אורך החיים לפחות לפרק זמן מסוים. אילו שברתם את הקרסול, וגיליתם שהחיים שלכם הולכים להיעצר למשך מספר חודשים, או שבועות, אין לכם מה לדאוג, משום שעל פי החוק, מגיע לכם סיוע ועזרה ממדינת ישראל, בשלל תחומים שונים אשר יקלו על תקופת ההחלמה שלכם בצורה גדולה. במידה שאתם מעוניינים לדעת אילו הטבות מגיעות לכם במצב של נכות זמנית שבר בקרסול, אזי שהכתבה הקרובה היא בדיוק עבורכם.

נכות זמנית שבר בקרסול מהי נכות זמנית, כיצד נקבעת דרגת נכות זמנית, ומי אחראי על הגדרתכם בתור אדם אשר מחזיק בידיו נכות זמנית?

את דרגות הנכות השונות מחליטה וקובעת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי במדינת ישראל. במידה שהועדה הרפואית מחליטה כי אדם מחזיק בידיו מצב רפואי לא פשוט, אשר מגביל אותו בצורות כאלה ואחרות, אך מדובר על נכות אשר תופיע לפרק זמן מסוים, ומצב רפואי זה עשוי להשתנות אזי שככל הנראה הוועדה הרפואית תקבע עבור אותם האדם את דרגת הנכות הזמנית. משך הנכות הזמנית הוא משך אשר לא יעלה על שנה, זאת כאשר לאחר שנה ובתום פרק הזמן שבו אדם הוגדר כבעל דרגת נכות זמנית, עליו יהיה להתייצב מחדש לוועדה רפואית, על מנת לקבוע את המשך טיפולו מבחינת הטבות מהמדינה. במשך תקופת הנכות הזמנית, האדם אשר מחזיק בדרגת נכות זו יקבל רשת הטבות ממדינת ישראל אשר כוללת תשלום קצבת נכות אשר נקבעת על פי דרגת הנכות שלו.

נכות זמנית שבר בקרסול אדם אשר מוגדר על פי דרגת נכות של נכה נזקק – 

במידה שאדם נפגע בצורה כזו או אחרת, ונקבעה לו דרגת נכות אשר נמוכה מדרגת נכות של 100 אחוזים, ובנוסף על כך, בעקבות הנכות שהוא מחזיק הוא אינו יכול לצאת לעבודה כלשהי, אזי שלמרות זאת אותו אדם ככל הנראה עדיין זכאי לדרגת נכות של 100 אחוזים, אשר מעניקה לו זכות להטבות רבות, בעיקר בתחום הכלכלי. נכה נזקק היא דרגה אשר מוענקת לפרק זמן של עד 4 חודשים סך הכל, זאת כאשר יש להגיד תביעת נכה נזקק, ולעמוד בפני מספר ועדות רפואיות על מנת לקבל את דרגת הנכות הזאת.

 על ניתוחים אשר משביתים בני אדם ולא מאפשרים יציאה לעבודה

בסופו של דבר, כיום יש בעולם מגוון רחב של ניתוחים שונים, אשר מתבצעים בהתאם למצבים רפואיים שונים, וגוררים תקופות החלמה וטיפולים שונים. ולמרות שישנם ניתוחים פשוטים וקלים, אשר מאפשרים לאדם אשר עובר אותם לחזור לשגרה תוך פרק זמן קצר מאוד, כיום ישנם גם ניתוחים מורכבים, אשר לוקחים פרק זמן ארוך, וגוררים לאחריהן תקופה החלמה, שיקום, לעתים מדובר על תקופה אשר מגבילה מבחינת עבודה ותעסוקה.

מה הן ההטבות השונות אשר מגיעות לאדם אשר עבר ניתוח אשר מגביל אותו מבחינת עבודה

  • גמלת סיעוד
  • קצבת נכות כללית
  • קצבת ניידות
  • קצבת שירותים מיוחדים ושונים
  • שיקום מקצועי
  • פטור מעמידה בתורים
  • פטור מהתייצבות בלשכת התעסוקה
  • טיפולים רפואיים

מה עליי לעשות כאשר שברתי את הקרסול?

במידה ושברתם את הקרסול כתוצאה מתאונת דרכים, למשל במעבר חציה או שנפלתם מהאופנוע או מהאופניים שלכם, חשוב לקחת את הפרטים של מי שגרם או היה מעורב בתאונה ואם יש עדים שראו את התאונה, חשוב לקחת גם את הפרטים שלהם. הסיבה לכך היא משום שאם ביום מן הימים השופט יצטרך לקבל החלטות, יהיו כמה שיותר עדויות וכמה שיותר עובדות. חשוב גם לכתוב את כל מה שקשור לתאונה כמו המיקום המדוייק שלה, איך בדיוק היא קרתה, מי היה מעורב בה, באיזו צורה נפגעתם, האם היו עוד נפגעים ועוד. חשוב גם לצלם את התאונה אם ניתן. אם שברתם את הקרסול שלכם כתוצאה מתאונת עבודה, גם במצב זה יש לתעד את כל מה שקרה. כדאי גם לשמור את כל המסמכים הרפואיים, לשמור קבלות על בסיס סיוע רפואי שקיבלתם, כדי שתוכלו לדרוש החזרים מקופת החולים וחברות הביטוח. עוד דבר שחשוב לדעת הוא שכנראה יש לכם כל מיני זכויות דרך הביטוח הלאומי, כמו שכבר תיארנו קודם לכן, ולכן הוועדה מטעם הביטוח הלאומי תבחן את הסיטואציה ואת המצב הפיזי והנפשי שלכם, יכול מאוד להיות שתקבלו אחוזי נכות, כלומר קצבת נכות זמנית, מטעם הביטוח הלאומי. תוכלו לקרוא על כל הזכויות שמגיעות עליכם באתר זכותי או באתר של הביטוח הלאומי

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!