נכות זמנית 20 אחוז

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

 

נכות זמנית 20 אחוז שגרת החיים התקינה יכולה להיעצר לתקופה בשל אירועים מצערים כאלה ואחרים

נכות זמנית 20 אחוזבעולם שאנחנו חיים בו כיום, בני אדם חיים תצורת חיים כזאת שהיא מאוד הישגית. חונכו להשיג, לחלום, ולרדוף כל יום לאחר המטרות והחלומות שלנו. האדם הממוצע במדינת ישראל הוא אדם מאוד עמוס, וחייו כוללים המון המון דברים שונים. כל אדם יכול להגיע במהלך חייו, לתקופה שבה בעקבות אירועים מצערים שונים תאונת עבודה, תאונות דרכים, מעבר ניתוח קשה, ועוד למצב שבו המרדף היום יומי שלו נעצר לתקופה מסוימת, ובתקופה זאת הוא יאלץ להפסיק את כלל עיסוקיו החל מעבודה, תחביבים, ועוד רבים. במקרים כאלה, ייתכן שמגיעה לאותם האדם הכרה ממדינת ישראל כנכה זמנית, ולעתים גם מגיעה לו ההכרה של נכות זמנית 20 אחוז. מה זה דרגת נכות זמנית? כיצד ניתן לקבל את ההכרה ממדינת ישראל בתור אדם עם נכות זמנית? מהן ההטבות שמגיעות לאנשים המחזיקים בנכות זמנית כלשהי? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה שמובאת כאן לפניכם.

נכות זמנית 20 אחוז בתור התחלה, מהי דרגת נכות זמנית? מי קובע את דרגת הנכות הזמנית?

ההכרה של בן אדם במדינת ישראל בתור בן אדם אשר מחזיק בידיו דרגת נכות של נכה זמנית, היא הכרה אשר מתבצעת על ידי ההחלטה של הוועדה הרפואית במדינת ישראל. החלטה זו תתקבל כאשר הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, מקבלת החלטה אשר לפיה המצב הרפואי של האדם אשר עומד לנגד עיניהם הוא אכן מצב רפואי אשר מגביל אותו קשות, ובהיבטים רבים בחיים, אך מדובר על פי ראיית העולם של הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במצב רפואי לא קבוע, אשר עתיד להשתנות או לחלוף

נכות זמנית 20 אחוז מי קובע דרגת נכות זמנית במדינת ישראל? כיצד זה נקבע?

דרגת הנכות הזמנית אשר נקבעת כאמור על ידי הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, היא דרגת נכות אשר נקבעת לפרק זמן אשר לא עולה על שנה אחת. לאחר חלוף פרק הזמן אשר הוגדר לדרגת הנכות הזמנית, אותו האדם יצטרך להתייצב מחדש בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, זאת על מנת שהאחרונים יוכלו לבחון את השינוי אשר חל על מצבו הבריאותי לאורך פרק הזמן אשר הוגדר, ובכך הוועדה הרפואית תוכל לקבוע את המשך הגדרתו של המטופל בתור אדם אשר מחזיק בנכות זמנית, שמא הוועדה תחליט לא להאריך את קבלת ההכרה בתור נכה זמנית, זאת בשל שיפור שחל במצב הבריאותי של הנפגע. במשך התקופה אשר הוגדרה על ידי הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, הנפגע אשר הוגדר בתור זכאי לנכות זמנית, יקבל תשלום חודש של קצבת נכות, זאת לפי דרגת הנכות הזמנית שהוא מחזיק בידיו.

נכות זמנית 20 אחוז מהי דרגת נכות של נכה נזקק? מה ההבדל בין נכה נזקק לנכה זמני?

אדם אשר נפגע בצורה כלשהי, והוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל קבעה לו דרגת נכות זמנית, אך דרגת נכות זמנית זו נמוכה מ100 אחוזים, לדוגמה נכות זמנית 20 אחוז. בנוסף על כך, מדובר על מצב שלפיו אותו האדם שנפגע וקיבל דרגת נכות אשר קטנה מ100 אחוזים, הוא לא מסוגל בשל הנכות הזמנית שלו לעבוד בכל סוג של עבודה שהיא, ובנוסף על כך, אין לאותו האדם הכנסה צדדית אשר נכנסת מעיסוק כלשהו. במצב כזה, אותו האדם יקבל את אותן ההטבות אשר מגיעות לאנשים שמחזיקים בדרגת נכות זמנית של 100 אחוזים, זאת כאשר לדרגה זו קוראים נכה נזקק. דרגת נכה נזקק היא דרגה אשר ניתנת לאנשים שעומדים בקריטריונים השונים, לפרק זמן של עד 4 חודשים, זאת כאשר על מנת לקבל ולהשיג את דרגת הנכה הנזקק, על הנפגע להגיע את התביעה שלו לועדת רשות של הביטוח הלאומי, תביעה אשר נקראת "תביעה לנכה נזקק“.

מה עוד חשוב וצריך לדעת על נכות זמנית 20 אחוז?

כאמור, נכות זמנית היא מצב זמני שהנזק הגופני שנגרם אינו קבוע. נכות כזו יכולה להתרחש, כבר בשלבים המאוד מוקדמים של המחלה, ולעתים המצב מדרדר תוך מספר שבועות עד מספר חודשים. לעתים, הסיטואציה היא הפוכה, כלומר אדם נמצא במצב פיזי קשה ואחרי שהוא מקבל טיפול ראוי, המצב שלו משתפר. ביטוח לאומי מציג את המושג נכות זמנית 20 אחוז, כמצב רפואי שקשה להגדיר אותו כמשהו קבוע או לטווח הרחוק. במצב כזה של נכות זמנית כתוצאה ממחלה, פציה, תאונה וכדומה, המקרה עובר לוועדה הרפואה של המוסד לביטוח לאומי שתיקבע את אחוז הנכות הזמנית. מה שבעצם בפועל צריך לעשות זה לשלוח את כל המסמכים הרפואיים המאבחנים את המצב הרפואי בו אתם נמצאים ישירות אל הביטוח הלאומי. במידה ואתם מטופלים בבית החולים, תוכלו לגשת לעובדת הסוציאלית מטעם המחלקה בה אתם מטופלים והיא אמורה לדאוג להעביר את המידע ישירות למוסד לביטוח לאומי ולדאוג לזכויות שלכם. אם עברתם תאונת דרכים, חשוב להגיש את כל המסמכים הרפואיים. בחודשים האחרונות, האתר של ביטוח לאומי עבר המון שינויים והוא הפך להיות מונגש יותר, כך שאפשר להגיש מסמכים ותביעות רלוונטיים דרך האתר בלי מאמץ. תוכלו גם להיעזר בגורמים חיצוניים כמו חברות מקצועיות או עורך דין מקצועי שיסייע לכם בתהליך

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!