נכות לחולי דיאליזה – מה הם ההשלכות של טיפול בדיאליזה על אורח חיים תקין

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

 

נכות לחולי דיאליזהנכות לחולי דיאליזה בתור התחלה, מה זה בכלל דיאליזה?

ייתכן כי שמעתם יותר מפעם אחת במהלך החיים שלכם את המושג אי ספיקת כליות, דיאליזה, וכדומה, ולא ידעתם להצביע על מה בעצם מדובר. כאשר מדברים על דיאליזה, חשוב להבין כי דיאליזה, הוא טיפול רפואי, אשר מתבצע במקרים של ירידה חמורה בתפקוד הכליות, כאשר הכליות הן כמובן חלק בלתי נפרד מהתפקוד השגרתי והתקין של גוף האדם. במקרים כאלה, ירידה ברמת התפקוד של הכליות בגוף האדם, תקרא אי ספיקת כליות. מדובר על תהליך רפואי חמור אשר עלול להתרחש ממשך מספר חודשים, ובמקרים מסוימים גם עד מספר שנים של ממש. בקרים ארוכים שכאלה, אתם עלולים לפגוש את הביטוי אי ספיקת כליות כרונית, או לחלופין אם מדובר על אי ספיקת כליות אשר מתרחש לתקופה קצרה כאמור מספר ימים בודדים עד מספר שבועות, אזי שבמקרה זה תתקלו במושג אי ספיקת כליות חריפה. חשוב לדעת כי הכליות שלנו מקבלות בכל יום 180 ליטרים של דם שממנו נוצרים בין 1.5-2 ליטרים של שתן. השתן עובר דרך השופכנים ונאגר עד שהוא יוצא מהגוף דרך השופכה. הכליות בעצם מסלקות מהגוף שלנו את עודפי הנוזלים והן שומרות על המאזן הזה תקין. חולי דיאליזה סובלים מתפקודים לקויים של הכליות ולעיתים רבות מקבלים נכות לחולי דיאליזה. 

נכות לחולי דיאליזה דיאליזה היא הפתרון במקרים של אי ספיקת כליות

בין אם מדברים על הליכים רפואיים כמו דיאליזה, השתלות כליה, ונוספים, אזי שמדובר על תהליכים וטיפולים רפואיים אשר ניתנים לחולים אשר עומדים בפני שלב סופי ממש של מחלות כליות שונות, כלומר, רק במקרים שבהם תפקוד הכליות כשל לגמרי, כלומר, הכליות לא מבצעות כבר כלל את התפקיד שלהן. מדובר על טיפולים רפואיים מורכבים ביותר, אשר משפיעים בצורה גבוהה על אורח החיים התקין של המטופל בהן, זאת בשל העובדה כי מדובר על טיפולים והליכים רפואיים אשר מצריכים כוחות רבים מהמטופלים בהם, ועלולים להיות קשות מאוד, בעיקר כאשר מסתכלים על ניהול של הליך חיים תקין לגמרי. מצד שני, מדובר כמובן של הליכים רפואיים מצילים חיים של ממש, זאת כאשר טיפול בדיאליזה יכול להעניק למטופל בו את האפשרות להמשיך לשלב חיי משפחה, חיים חברתיים, וכדומה.

כיצד מתבטאת ירידה התפקוד הכליות, כלומר אי ספיקת כליותנכות לחולי דיאליזה כיצד מתבטאת ירידה התפקוד הכליות, כלומר אי ספיקת כליות

דבר ראשון, חשוב להבין כי ניתן לחוות פגיעות כאלה או אחרות בתפקוד התקין של הכליות בגוף האדם, זאת למרות שייתכן כי נבחין במתן שתן תקין, ושגרתי למדי. כאשר אנחנו מדברים על ירידה חמורה בתפקוד הכליות, אזי שמדובר על מצבים שבהם התפקוד של הכליות מגיע לתפקוד של פחות מ10 אחוזים סך הכל. בנוסף לכך, נצפה לראות סממנים ותסמינים שונים גופניים שמעידים גם כן על פגיעה בתפקוד התקין של הכליות, חלק מהסימפטומים הללו הם בחילות, ירידה בתאבון בצורה חריגה, הקאות, קשיי נשימה, כאבים ממקור עצבי, גירודים, ועוד. במצבים כאלה, וכמובן כאשר אנחנו הולכים לטיפול רפואי אשר קובע בצורה חד משמעית כי התפקוד התקין של הכליות שלנו נפגע כמעט לגמרי, אזי שעלינו לבחור באחת מהשיטות הבאות מודאליזה, או לחלופים דיאליזה פריטונאלית. האופציה הנוספת כאמור היא לבצע השתלת כליה.

נכות לחולי דיאליזה מה הן הזכויות השונות אשר מגיעות למטופלים בדיאליזה במדינת ישראל?

עלינו לזכור כי הטיפול בדיאליזה אינו נועד על מנת לרפא את המחלה עצמה, אלא להוות תחליף לתפקוד הכליות בגוף האדם. זאת הסיבה לכך שמדובר על טיפולים קשים אשר מתרחשים מספר פעמים, ועתידים לפגוע באורח החיים השגרתי והתקין של האדם שמטופל בהם. מטופלי דיאליזה עשויים להיות זכאים להגדרה רפואית על ידי המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, וכתוצאה מכך כמובן מטופלי דיאליזה עתידים להיות זכאים להטבות רבות ולסיוע בתחומים רבים ממדינת ישראל. להלן מספר זכויות של מטופלי דיאליזה. לחולי דיאליזה יש שגרת חיים מאוד לא פשוטה ומאתגרת. הטיפולים מייצרים מגוון רחב של תופעות לוואי ובעיות רפואיות אחרות, כמו למשל מגבלות תזונתיות. לכן, בכדי להקל על החולים, המדינה תומכת ומעניקה מגוון של זכויות והטבות כמו שירותים רפואיים, קצבאות נכות, זכויות במקום שבו הם עובדים, גמלאות, הנחות בתשלומים וחשבונות, פטורים ממס הכנסה ועוד

איך מממשים את הזכויות של חולי דיאליזה?

בעיקרון יש כמה אפשרויות. אפשרות אחת היא בעצם להגיש את כל הטפסים והמסמכים הרפואיים למוסד לביטוח לאומי. בשנה האחרונה האתר עבר המון שינויים והוא מונגש, קל ונוח לשימוש. ניתן להעלות את המסמכים ישירות לאתר ולקבל תשובה תוך תקופה קצרה. דרך נוספת, היא להיעזר בחברה חיצונית שמספקת לכם שירות מקצועי ובו אתם זכאים לקבל את כל הזכויות וההטבות שמגיעות לכם בתור חולי דיאליזה. חשוב לדעת שקודם כל המוסד לביטוח לאומי קובע את שיעור אחוזי הנכות ורק אז ניתן לדעת בדיוק מה מגיע לכם

נכות לחולי דיאליזה קצבת נכות כללית למטופלי דיאליזה

אם אתם מטופלים בדיאליזה, ייתכן כי אתם זכאים לקצבת נכות כללית. שיעור הנכות של אנשים שמטופלים רפואית בדיאליזה, היא שיעור נכות שעשויה במקרים רבים להגיע לשיעור אחוזי של 100 אחוזים במקרים רבים. את קצבת הנכות הכללית יקבלו אנשים שבשל הטיפול הרפואי לא יכולים לצאת ולהשתכר בצורה מכובדת.

קראו עוד: זכויות החולים באי ספיקת כליות

נכות לחולי דיאליזה סיעוד למטופלי דיאליזה

מטופלי דיאליזה שעברו את גיל הפרישה, עתידים להיות זכאים להשגחה צמודה, ועל כן להיות זכאים להטבות מענפי הסיעוד השונים של המוסד לביטוח לאומי.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!