נכות לחולי סכרת

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

סכרת היא אחת המחלות הנפוצות ביותר כיום בעולם המערבי. ככל הנראה שכל אדם שקורא את הכתבה הזו, מכיר לפחות אדם אחד בחייו, אם לא יותר, אשר חווים ומתמודדים עם סכרת במהלך החיים שלהם. מעבר לכך, ישנם סוגים שונים של סכרת אשר חשוב להבדיל ביניהם. יתר על כך, סכרת במקרים רבים במיוחד כאשר קיים חוסר טיפול והזנחה של המצב הרפואי, יכולה להוביל לסיבוכים רפואיים ולהליכים רפואיים לא פשוטים בכלל. מה היא סכרת? כיצד קיום של סכרת יכול להשפיע על הגדרת מצב הרפואי של החולים בה על ידי המוסד לביטוח לאומי של מדינת ישראל? כל זאת ועוד מידע רלוונטי, בכתבה שמובאת כאן לפניכם.

נכות לחולי סכרת בתור התחלה, מה היא סכרת?

על רגל אחת, סכרת היא בעצם מחלה מטבולית בגוף האדם, כאשר המאפיין העיקרי של הסכרת הינו כמויות גבוהות וריכוז גדול של סוכר, כלומר גלוקוז, בדם שלנו. כאמור, סכרת היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם כיום, זאת כאשר מספר האנשים שמתגלים בעולם בתור חולי סכרת בכל שנה, הוא מספר אשר הולך וגדל בצורה משמעותית משנה לשנה. על פי הערכות שונות, כ10 אחוזים מאזרחי מדינת ישראל סובלים מסכרת בדרגות כאלה או אחרות, זאת כאשר אצל בערך 20 אחוזים מהאנשים שחולים בסכרת, מחלה זו לא אובחנה בכלל, כלומר, הם לא מודעים לקיום שלה בכלל. אחד המאפיינים הנפוצים ביותר לחולי סכרת, הוא "שתן מתוק", כלומר, מצב שבו השתן של האדם ניכר בכמויות סוכר גבוהות אשר נמצאות בו. מדובר על מצב שנגרם כאמור, בשל העובדה שגוף האדם לא מצליח להתמודד עם עודפי הסוכר הגבוהים שנמצאים בגוף, ובשל כך מערכת השתן מתמודדת עם המצב, והשתן לא מסונן ומגיע בכמויות גבוהות למתן השתן שלנו.

נכות לחולי סכרת מה הם הסוגים השונים של סכרת, וכיצד כל סוג מתבטא בצורה שונה?

כאשר אנחנו מדברים על הסוגים השונים של הסכרת כיום, נהוג מבחינת הידע הרפואי שקיים כיום בעולם, לדבר על 4 סוגים עיקריים של סכרת. סכרת סוג 1, סכרת סוג 2, סכרת הריונית, וסכרת אשר מתרחשת מסיבות שונות ומגוונות, לדוגמת פגמים תורשתיים בייצור של אינסולין, סכרת אשר מתרחשת בעקבות השתלת איבר, נטילת סטרואידים, ומקרים מגוונים נוספים. סוכרת מסוג 1, מוכרת גם בתור סכרת נעורים, מדובר על היער אינסולין החל מלידה, אשר מתרחש בשם הרס מולד בבלוטת הלבלב, אשר מייצרת את האינסולין בוגף. סכרת מסוג 2, היא סכרת אשר פורצת על אף שהגוף עדיין מייצר אינסולין, אך האינסולין לא מצליח בסופו של דבר לעשות את העבודה שהוא נועד לבצע.

נכות לחולי סכרת כיצד מדינת ישראל מכירה בחולי סכרת, ומה הן ההטבות השונות המגיעות על פי חוק לחולי סכרת במדינת ישראל?

לכל אדם אשר חולה בסכרת במדינת ישראל, מגיעה הזכות לבחון את הזכאות שלו להגדרה של נכות לצמיתות או נכות זמנית, זאת כאשר מדובר על זכאות אשר ניתנת מהמדינה לאנשים המחזיקים מוגבלויות שונות, וזאת בהתאם לחוקים ולתנאים של המדינה. הזכאות לקצבות נכות כלליות, אשר ניתנות בעקבות ובשל סכרת, היא זכאות אשר ניתן על ידי וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, זאת לאחר שהאדם שחולה בסכרת, התייצב והגיש בקשה לקבלת זכאות רפואית, למוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל. שיעורי הנכות אשר ניתנים על פי הגדרה לחולי סכרת במדינת ישראל, הם שיעורי נכות אשר נקבעים בהתאם לטיפול התרופתי אשר ניתן לאותו חולה הסכרת, או לסיבוכים הרפואיים השונים אשר נגרמו לאותו אדם בעקבות מחלת הסכרת. אחוזי הנכות אשר ניתנים לחולי סכרת אשר מגישים בקשה לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, הם אחוזי נכות אשר ניתנים בין 10 אחוזי נכות, ועד 50 אחוז נכות במקסימום, זאת כאמור רק בהתאם לטיפול תרופתי. מבחינת סיבוכים רפואיים, מדובר על תחום מגוון הרבה יותר, זאת כאשר ניתן להגיע במקסימום עד ל100 אחוזי נכות, במקרים מסוימים בהם מספר הסיבוכים הרפואיים הינו גבוה בסופו של דבר.

אובחנתי כחולה סכרת מה עליי לעשות?

הכל מאוד תלוי בנסיבות ובמצב הפיזי והנפשי שאתם נמצאים בו. בכל מקרה, מגיעות לכם לא מעט זכויות וגם אחוזי נכות, כמו שציינו לעיל. למשל, במצבים בהם המחלה פורצת, כתוצאה מלחצים בעבודה, ובמצבים בהם ביטוח לאומי יכירו בסוכרת בתור פגיעה בעבודה, ולא בתור נכות כללית, תוכלו לקבל קצבה חודשית שהיא למעשה משהו כמו 24 אחוזים מהשכר. במידה ואובחנתם כחולי סוכרת לפני מספר שנים, אבל מאז מה שקרה הוא שהמצב מתדרדר, תוכלו לקבל קצבת נכות כללית, אבל זה רק במידה וביטוח לאומי יזכה אתכם באחוזי נכות ובאובדן כושר עבודה

בנוסף, המוסד ביטוח לאומי יזכה אתכם באחוזי נכות במידה והמחלה מביאה איתה טיפולים בכדורים, באינסולין, במשאבה ובסיבוכים נוספים. במידה ומדובר באבחנה של סוכרת נעורים, ניתן לקבל את הקצבה של ילד נכה, עד גיל 18, כאשר ככל שהילד גדל, הסיכוי לקבל את הקצבה קטן. יש עוד מגוון של מצבים, כאשר כל מקרה נבחן לגופו, בהתאם למצב הפיזי והנפשי שלכם. תוכלו לפנות למוסד לביטוח לאומי ולצרף את כל מסמכי התביעה ואת המסמכים הרפואיים שלכם לאתר של המוסד לביטוח לאומי. ניתן גם להיעזר בשירות מקצועי של עורך דין המתמחה בענייני קצבת נכות שיוכל לסייע לכם לפשט את התהליך.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!