נכות לחולי פרקינסון – על מחלת הפרקינסון ועל ההשלכות שלה

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

 

נכות לחולי פרקינסוןנכות לחולי פרקינסון בתור התחלה, מה היא בכלל מחלת הפרקינסון?

ייתכן כי שמעתם לא פעם במהלך החיים שלכם את המושג פרקינסון, ולא הצלחתם להצביע בכלל על מה מדובר. כאשר מדברים על מחלת הפרקינסון, מדברים למעשה על מחלה נוירולוגית, אחת מהמחלות הנוירולוגיות הקשות שקיימות, זאת כאשר מדובר על מחלה קשה אשר פוגעת לאט לאט ובצורה הדרגתית ואיטית בכלל התפקוד של תנועות הגוף השונות שלנו. התסמינים המרכזיים והמוכרים ביותר בימנו למחלת הפרקינסון, הם תסמינים קשים אשר כוללים קושי בתנועה של השרירים ובשליטה שלהם, רעידות בשרירים, תנועות איטיות בשרירים, ועוד.

נכות לחולי פרקינסון ממה מחלת הפרקינסון נגרמת בכלל?

מחלת הפרקינסון היא מחלה אשר נגרמת בסופו של דבר מפגיעה של תאים רבים במוח, אשר אחראים על ייצור של חומר אשר נקרא דופמין ובסופו של דבר עלולה לגרום נכות לחולי פרקינסון. כתוצאה מפגיעה בתאים אלה, הגוף חווה ירידה גדולה וכללית בכמות הדופמין אשר מיוצרת ומופרשת במוח, אשר בסופו של דבר אחראית וחשובה לקיום של תהליכים קריטיים בגוף. הדופמין הוא בסופו של דבר חומר אשר מופרש במוח, חומר אשר מחזיק בתפקיד קריטי ומכריע ממש ביכולות השונות של הגוף לבצע ולעשות תנועות בצורה מכוונת, ובאופן תקני. נכון למדע הרפואי אשר קיים בעולם כיום, אנחנו עדיין לא יודעים בוודאות מה בדיוק גורם לפגיעה באותם התאים אשר מייצרים בסופו של דבר את הדופמין, כלומר מה בעצם גורם להופעת נכות לחולי פרקינסון.

נכות לחולי פרקינסון מה הם בסופו של דבר התסמינים אשר מוכרים כיום ונפוצים אצל חולי פרקינסון?

התסמינים השונים של מחלת הפרקינסון, אשר מופיעים בדרך כלל ומוכרים לנו לרוב, הם תסמינים אשר מתפתחים עם הזמן אצל האנשים שחולים במחלה זו. בהתחלה, מדובר על תסמינים מועטים מאוד, אשר לעתים קרובות אפילו לא ניתן להבחין בהם, אך בהמשך, עם התפתחות המחלה בגוף של האדם אשר סובל ממנה, תסמיני אלה מתקדמים ומתפתחים, דבר אשר בסופו של דבר יוצר אצל האדם שסובל מהם מגבלות תפקודיות קשות ורבות. התסמינים המרכזיים והמוכרים ביותר של מחלת הפרקינסון הם התסמינים הבאים שינויים במבע של הפנים, האטה בקצב תנועות הגוף, רעידות של הגפיים השונות בגוף, קושי בתנועת שרירים אשר מגביל תנועה, קשיים בהליכה וביציבות, שינויים משמעותיים ביכולות דיבור וכתיבה, ועוד.

נכות לחולי פרקינסון סימני האזהרה הבאים יחייבו אתכם לפנות לרופא נוגע לפרקינסון

כפי שנאמר בשורות הקודמות, כשפרקינסון מתפתח לראשונה, אזי שהתסמינים שלו אינם בולטים במרב המקרים כלל לעין, ועל כן, מדובר על מחלה קשה לזיהוי, בטח כאשר מדובר על זיהוי המחלה הזאת בשלב מוקדם שלה. במידה שאם או אחד הקרובים שלכם חווה את אחד מהדברים הבאים רעידות באחת מהידיים, שינויים בהבעות פנים שונות, הפרעות בטלטול היד בעת הליכות, אזי שמדובר על תסמיני המחלה בשלבים המוקדמים שלהם. במידה שאתם או אחד הקרובים שלכם מבחינים באחד מהתסמינים הבאים, ייתכן כי מדובר בפרקינסון בשלבים המוקדמים שלו, ועל כן מומלץ מאוד ללכת לרופא מומחה על מנת לבצע את הבדיקות השונות ולאבחן את המחלה הזו.

תסמינים מובהקים המחייבים בדיקת רופא

למחלת הפרקינסון יש כמה תסמינים ברורים כמו למשל רעד של הגפיים, שרירים אשר לא עובדים בצורה אופטימלית, תהליכי האטה בתנועות של הגוף, שינויים בכתיבה, שינויים בדיבור, שינויים בהבעות פנים, קושי ללכת, קושי לשמור על שיווי משקל תקין, קושי לבצע תנועות חלקות עם המפרקים וכדומה. אם התסמינים הללו נמשכים ולא עוברים, חשוב להגיע לבירור רפואי מעמיק

הזכויות שמדינת ישראל מספקת לחולים בפרקינסוןנכות לחולי פרקינסון מה הן הזכויות שמדינת ישראל מספקת לחולים בפרקינסון כיום?

בדומה למחלות רבות נוספות אשר משפיעות בתצורות כאלה או אחרות על הליך החיין התקני של אנשים רבים במדינת ישראל, כך גם נקבעים אחוזי נכות אשר מקנים זכויות רפואיות שונות לאנשים שחולים במחלת הפרקינסון בארץ. זכויות אלה מאפשרות סיוע הולם וראוי לחולים במחלות אשר מגבילות את אורח החיים התקין ואת היציאה לעבודה על ידי מדינת ישראל ועל ידי המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל. נכות לחולי פרקינסון ניתן לקבל במדינת ישראל זאת בהתאם לקביעתה של הועדה הרפואית לנכות כללית של המוסד לביטוח לאומי של מדינת ישראל, אשר אמונים על בדיקת כל מקרים ספציפי וכל נסיבה קיימת, ובסופו של דבר הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, קובעת את סוג הנכות אשר מגיעה לכל בן אדם, וכאמור סוג הנכות שהוועדה הזו מספקת, קובעת בסופו של דבר את היקף הסיוע והמענקים הכספיים שבן אדם עם פרקינסון יקבל ויזכה אליהם במדינת ישראל.

איך עובדת ההתנהלות אל מול ביטוח לאומי?

בין אם מדובר בפרקינסון, ובין אם במחלה כרונית אחרת, כל אדם שאמור לקבל קצבה קבועה או זמנית מהמוסד לביטוח לאומי, צריך לעבור תהליך מול וועדה רפואית. הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, קובעת את אחוזי הנכות של המטופל ולפי זה מגיעות לו כל הזכויות והתשלומים מטעם המוסד לביטוח לאומי. תוכלו להגיש את הטפסים שלכם דרך אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי, או להיעזר בעובדת סוציאלית מטעם בית החולים בו אתם חברים. עוד דבר שאפשר לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי המתמחה בעניינים הללו

נכות לחולי פרקינסון: איך ניתן לטפל בפרקינסון?

הטיפול בפרקינסון הוא טיפול משולב הכולל בין השאר נטילת תרופות במרשם, טיפול באמצעות לבודופא המספקת דפומין לגוף ומגוון רחב של תרופות נוספות. בנוסף, ניתן לטפל במחלה באמצעות אולטרסאונד ממוקד המסייע לטיפול ברעד, טיפולי פיזיותרפיה, טיפולים בעזרת קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק ועוד

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!