נכות לחולי קורונה –סיבוכים רפואיים שעלולים להיגרם בעקבות מחלת הקורונה

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

 

נכות לחולי קורונהנכות לחולי קורונה נגיף הקורונה הוא נגיף אשר טלטל את העולם ושינה תצורות רבות בשנים האחרונות

כל אדם שחיי על כדור הארץ האחרון הזמן , שמעי כנראה לפחות פעם אחת השנים האחרונות האלה את המושג קורונה , קוביד , קוביד 19 , סארס , ועוד . לא סתם , מחלת הקורונה שינתה את פני כדור הארץ בצורה רצינית מאוד החל מרגע הופעתה – מדינות שלמות נסגרו לתנועה, אזרחים רבים עצרו את החיים שלהם ונכנסו לבידודים , חובת עטיית מסכה הופיעה , ובעצם ניתן לומר , שהחל מרגע הופעת נגיף הקורונה , העולם שהכרנו השתנה. רצינית בצורה שלא נראתה כמותה עד אז . מחלת הקורונה היא אומנם מחלה יחסית קלה ,אשר במרב המקרים המוכרים בעולם , מחלת הקורונה ולא מופיעה כמעין שפעת , ועוברת גם תוך פרק זמן קצר נוסף , אך במרב המקרים מעטים בכלל , מחלת הקורונה הובילה עמה סיבוכים רפואיים רבים , שפוגעים בבני אדם בצורה בלתי רגילה ובשגרת החיים התקינה שלהם . מהי מחלת הקורונה , מה הם התסמינים של מחלת הקורונה , וכיצד מדינת ישראל עוזרת ותומכת באלו שחלו בקורונה , וחוו סיבוכים רפואיים שונים ומגוונים אשר נגרמו הנגיף . כל התשובות לשאלות הללו ועוד , אפשר למצוא בכתבה אשר מובאת כאן לפניכם .

נכות לחולי קורונה מה זה בכלל וירוס הקורונה ?

מחלת הקורונה , אשר מוכרת גם בשם נוסף אשר נקרא קוביד 19, היא מעין מחלה זיהומית , אשר מתרחשת למעשה מחדירת נגיף הקורונה ( סוג של סארס ) לגוף האדם . הוירוס הוא סוג מסוים של וירוס אשר משתייך למשפחה שלמה של נגיפים אשר שייכים למשפחת נגיפי הקורונה . נגיף הקורונה הופיע לראשונה והגיח לעולם בסין , במחוז וואהן , אשר מוכר מאז בתר המקום ממנו הגיע נגיף הונה לחיים שלנו . מהרגע שבו נגיף הקורונה נגלה לעולם בסוף שנת 2019 בסין , הוא התפשט במהירות רבה והגיע מהר מאוד לכל העולם . כיום ,יש בעולם מיליוני מקרי קורונה , זנים חדשים של קורונה ומוטציות אשר התפתחו במהלך השנים , וחיסונים ותרופות חדשות אשר מתפתחות כל הזמן על מנת להתמודד עם מחלה זו ולגרום לנכות לחולי קורונה , ולגרום לקיום אורח חיים תקין בעולם .

נכות לחולי קורונה מה הם בכלל הסימנים והתסמינים של המחלה ?

במרב הקרים הנפוצים ביותר והמוכרים של נגיף הקורונה , נגיף זה יתבטא בתסמינים שונים ויחסים , אשר מזכירים תסמינים של תרופות פשוטות אחרות , למשל , כנראה יש דלקת בגרון , וכדומה ככל הנראה ככל הנראה נכות לחולי קורונה. מבין התסמינים הנפוצים ביותר לקורונה , ניתן למצוא את התסמינים הבאים כאבי גרון , שיעול , חום , עייפות , קוצר , נשימה , כאב שרירים , וכדומה . בנוסף , יש אנשים שחווים גם כאבי ראש לאמ מוסברים וקשה להם להבין שזה אכן הנגיף . מיעוט מסוים של חולים בקורונה , דיווחו על הופעת תסמינים חמורים יותר , למשל אובדן חוש הטעם ואובדן של חוש הריח . הסממנים של נגיף הקורונה מופיעים לרוב לאחר פרק זמן של 2-7ימים מחדירת נגיף הקורונה לגוף האדם . לאחר פרק זמן מסוים , גוף האדם מנצח במרב המקרים את נגיף הקורונה , והאדם שחלה בקורונה מפתח נוגדנים מתמודדים עם המחלה .

קראו עוד: זכויות נכים בקורונה

מה הבעייתיות עם נגיף הקורונהנכות לחולי קורונה משונות שנגיף הקורונה גרר לסיבוכים רפואיים שונים , מה הם קצבאות הנכות השמגיעות אנשים במדינת ישראל ?

אנשים שחלו במדינת ישראל בנגיף הקורונה , וכתוצאה ממחלה זו הם חוו סיבוכים רפואיים רבים משפיעים על מצבם רפואי בדרגת כאלה ואחרות , אפשר כי מדובר על אנשים אשר זכאים לקצב נכות זמנית או כללית בהתאם לחוק במדינת ישראל . מדובר על זכאות אשר מתקבלות בתנאים שהן יתקבלו אורח אורח בתפקוד התקין של אנשים שחלו בנגיף בתנאים , אשר כחלק מכך אנשים מתקשים לעבוד , להרוויח שכר מכובד שיאפשר את הזכות לקיום חיים .

הליך קבלת הזכאות למען נכות כללית , הוא תהליך אשר יעשה על ידי העלאת בקשה לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל . וודה רפואית זו , היא אשר מספקת מספר של רופאים מומחים אשר מומחים גם בחוק הכתוב במדינת ישראל , ויודעים מחייבים לסיטואציה רפואית אז הזכאות לעזרה ממדינת ישראל . ישנן זכויות רבות ניתנות בגין הנכות רפואית , גם עבור אנשים אשר נמצאים כזכאים לקצבאות נכות שונות .

מה הבעייתיות עם נגיף הקורונה ?

מדובר באחד הנגיפים הכי מוזרים ולא ברורים שהששות ידעה והסיבה היא מבחינה אנושית , שאצל כל אדם הנגיף מתנהג בצורה אחרת . כלומר , יש אנשים שיחוו את הנגיף בצורה מאוד קשה , יתקשו לנשום , ירגישו שיש להם חולשה בכל השרירים , מערכת הנשימה שלהם תיפגע ועוד מגוון תסמינים , אחרים שבכלל לא יחוו שום תסמין ולא ירגישו כלל וכלל שהם חולים . לכן , לא תמיד קל לאבחן את הנגיף בצורה כזו או אחרת . בכל אופן , אם אתם אוהבים מהנגיף , אם הנגיף השאירו לכם תסמינים או בעיות כאלה ואחרות ,יכול מאוד להיות שמגיעות לכם כל מיני זכות שאתם יכולים לממש . מה שאתה צריך לעשות את זה להגיש את המסמכים הרלוונטיים לביטוח לאומי או להיעזר באתר של ביטוח לאומי ודרכו להגיש בקלות רבה את כל המסמכים הלוונטיים

לסיכום , נכות לחולי קורונה מתקבלת רק כאשר נגיף הקורונה יכול להופיע עם מגוון של תסמינים וחשוב להיות עירניים . אם אתם חושדים אתם מהנגיף , עליכם לאמץ אמצעי זה רבים , לבצע בדיקה ביתית בכל יום ויש צורך לבצע גם בדיקת פיסיאר . אם אתם אכן מצטיינים , עליכם בבידוד עד שאתם מחליפים לגמרי

קראו עוד על: נכים משתלבים בשוק העבודה בישראל

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!