עברתם פציעת ראש חמורה? אלו זכויותיכם

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

מגיעות לך זכויות ממוסדות המדינה! זכויות לאוכלוסיית הנכיםפגיעה בראש יכולה להיגרם מנפילה, בתאונת דרכים, בעבודה, בספורט, בטיול, בצניחה ונפילה מגובה רב, וכולי. פגיעות ראש הן בעיקר פגיעות נוירולוגיות שבאות לביטוי בסחרחורות, בלבול, אובדן הכרה, הקאות, כאבים וכולי.

הפגיעה השכיחה ביותר היא זעזוע מוח, אשר מתרחש כאשר הראש מקבל מכה חזקה והמוח פוגע בדפנות הגולגולת. רקמת המוח וכלי הדם נפגעים. מצב זה עלול לגרום לבצקת, והפציעה עלולה לגרום לחוסר הכרה זמני, שכחה, או התדרדרות בתפקוד וחוסר הכרה ממושך .חבלות ראש גורמות במקרים רבים מאוד לנכות קשה הפוגעת בפרנסה של הנפגע ובתפקוד שלו.

אחוזי נכות מביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה

פגיעת ראש עקב תאונת דרכים נפגע בראשו בתאונת דרכים בדרך לעבודה, ניתן להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לתאונת עבודה. הנכות הרפואית תיקבע על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, והנכות התפקודית, תשפיע גם על גובה הפיצוי.

ביטוח לאומי מבקש במקרים רבים לבדוק את עברו הרפואי של הנפגע לפני התאונה. נתונים אילו ישפיעו על החלטות הועדה הרפואית.

אחוזי נכות בבית המשפט – פגיעת ראש, רשלנות צד שלישי

גולגולת

במקרה של חבלת ראש שגורמת גם לשבר לגולגולת, עלולות להתרחש פגיעות עצביות נוירו

לוגיות. פגיעות כאילו מקנות אחוזי נכות גבוהים בהתאם למיקום הפגיעה בעצבים. אחוזי הנכות במסגרת תביעות נזיקיות שמוגשות לבית המשפט, נקבעים על ידי מומחים הרפואיים. במקרים של תאונות דרכים, ממנה בית המשפט את המומחה.

במקרים אחרים, הצדדים מביאים חוות דעת של מומחה רפואי מטעמם הקובעת את אחוזי הנכות. חבלת ראש שגרמה לנכות מקנה ברוב המקרים פיצויים גבוהים בבתי המשפט כאשר מדובר ברשלנות של המעביד או צד שלישי, וכולי.

  • כך, למשל, בית המשפט המחוזי פסק פיצויים בסכום של 5 מיליון שקלים, לטובת ילדה, שלא טופלה באופן אחראי לאחר שנפגעה בגן הילדים. הילדה הפכה לנכה 100% לאחר שהתגלו אצלה דימום ושבר בגולגולת. הפיצויים הוטלו על משרד החינוך והעירייה.

השיקולים המרכיבים את קביעת אחוזי הנכות

פגיעת ראש הגורמת לנזק נוירולוגי ולנכות היא הקשה והשכיחה ביותר במסגרת תאונות דרכים. פגיעת ראש לאחר תאונת דרכים משליכה על הראייה, השמיעה, ועל מערכת העצבים שאמונה על העברת הפקודות מהמוח לאברי הגוף.אחוז

בנוסף, יש השפעה גם על ההתנהגות ומצבו הרגשי של האדם. בתי המשפט פוסקים סכומי פיצויים גבוהים כתשלום חד פעמי, או כסכומים עיתיים, המשקפים את הנזקים הקשים לפגועי הראש בתאונות דרכים.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!