הוכחת נכות שהתרחשה כתוצאה מרשלנות רפואית

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

הוכחת נכות

ההתפתחויות בתחום הרפואה בשנים האחרונות שינו את חייהם של מרבית בני האדם באופן משמעותי, כאשר היום, יותר מתמיד, בני אדם חיים זמן רב יותר, בריאים יותר, ומתמודדים עם מחלות וסימפטומים רפואיים שונים בצורה טובה בהרבה מאי פעם.

התפתחות מדע הרפואה ברחבי העולם המערבי מעניקה למרביתם המוחלט של האזרחים גישה קלה לטיפול רפואי, והופכת את חייהם לקלים יותר מאי פעם.

רופאים עלולים לשגות ולבצע טעויות שונות במהלך טיפולים רפואיים, שעלולים לגרור נזק רפואי משמעותי למטופל. עובדה זו, המוכרת על ידי ממשלת ישראל, הובילה למיסוד חוקים ונהלים שונים, המאפשרים לאזרחים בישראל להתמודד עם מקרי רשלנות רפואית, וזאת במטרה לצמצם את התופעה למינימום הניתן.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מוגדרת כמקרים בהם טיפול רפואי כלשהוא, אשר בוצע באופן לא זהיר, גרר נזק רפואי לא הכרחי עבור המטופל, אשר ניתן היה להימנע ממנו במידה והגורם הרפואי היה מקפיד על "חובת הזהירות", לה הרופאים בישראל מחויבים.

רשלנות רפואית מוגדרת בחוק הישראלי כעוולת נזיקין, אשר גוררת נזקים פיזיים ונפשיים שונים למטופל. מסיבה זו, החוק מכיר בזכותו של המטופל להגיש תביעה משפטית כנגד הגורם הרפואי האחראי, כאשר במידה ובית המשפט יקבע כי אותו הגורם אכן התרשל בעבודתו, הרי שהדבר מהווה עילה לפסיקת פיצויים כספיים לטובת המטופל, בסכומים ניכרים.

כיצד יש לפעול במידה ומטופל סובל מנכות כתוצאה מרשלנות רפואית?

במידה ובמהלך טיפול רפואי נגרם למטופל נזק פיזי או נפשי, אשר ניתן להוכיח כי מקורו ברשלנות מצד הגורם הרפואי המטפל, יש באפשרות המטופל להגיש תביעה משפטית בגין רשלנות רפואית לבית משפט השלום או המחוזי באזור מגוריו, כתלות בסכום הפיצויים המבוקש.הוכחת נכות בעבודה

ככלל, וטרם הגשת התביעה, חשוב להקפיד ולוודא כי קיימת הוכחה חותכת כי הנזק שנגרם למטופל נגרם בשל התנהלות רשלנית מצד הצוות הרפואי המטפל, או שהיה ניתן להימנע במידה והצוות הרפואי היה פועל תוך שמירה על חובת הזהירות. בכל אחד מהמקרים הנ"ל, מדובר בעילה ממשית להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

יש לציין בהקשר זה, כי בשנים האחרונות, בתי המשפט נוקטים יותר ויותר בגישה חשדנית כלפי תביעות בגין רשלנות רפואית, ודורשים כי אלו יתבססו על הוכחות חותכות באשר להתנהלות רשלנית במהלך הטיפול. מסיבה זו, וטרם הגשת תביעה מסוג זה, חשוב להקפיד ולהתייעץ עם עורך דין בקיא ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית, במטרה להבטיח כי התביעה תתקבל בעין יפה על ידי בית המשפט.

הוכחת נכות: כיצד נקבעים הפיצויים במקרה של נכות כתוצאה מרשלנות רפואית?

ככלל, סכומי הפיצויים הנקבעים במסגרת תביעות בגין רשלנות רפואית אינם קבועים מראש, והדבר נתון בכל מקרה ומקרה לשיקול דעתו הפרטני של בית המשפט, ובהתחשב בכלל הגורמים הרלוונטיים. עם זאת, במקרים של נכות כתוצאה מרשלנות רפואית, בתי המשפט מחשבים לרוב את סכום הפיצויים בהתאם למספר קריטריונים, כדוגמת מצבו הרפואי של המטופל, אחוז הנכות שנקבע לו, והיקף הרשלנות הרפואית מצד הגורם הרפואי.הוכחת נכות בזמן העבודה

כמו כן, ובמידה ובית המשפט פסק כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית, הרי שסכום הפיצויים שייקבע יתבסס גם על הפסד הפוטנציאל להשתכרות עתידית, וזאת גם בהסתמך על גילו של המטופל. משכך, וככל שהוכח כי הנזק הרפואי שנגרם למטופל מגביל במידה ניכרת את כושר השתכרותו בעתיד, הרי שהדבר ישוקלל על ידי בית המשפט בבואו לחשב את סכום הפיצויים שייפסק לטובתו.

ראו גם:

נכות כתוצאה מרשלנות רפואית לחייל צה"ל

נכות כתוצאה מתאונת דרכים

נכות מתאונה בבית או ברחוב

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!