אופן קביעת זכויות לתאונה שהתרחשה בבית או ברחוב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

אחוזי נכות לתאונה שהתרחשה בבית או ברחובתאונות שונות, המתרחשות ברגע אחד של חוסר תשומת לב, עלולות לשנות את החיים באופן מוחלט. תאונה  עלולה להסתיים נכות חלקית או מלאה, ופוגעת ביכולת התפקוד והעבודה של הנפגע.

אחוזי נכות זמנית נקבעים למקרה בו אדם עבר תאונה שהתרחשה בבית או ברחוב, והם משקפים את הקושי הניכר בהתנהלותו היום יומית, וההוצאות הכלכליות שגדלו.

קצבת הנכות מאפשרת הקלה והטבה בטיפולים רפואיים ובתכניות שיקום, עד שהנפגע שב לתפקוד מלא. מסיבה זו, מדינת ישראל מכירה בזכותם של נפגעי תאונות למיניהם, אשר איבדו את כושר עבודתם, לקבל סיוע זמני על מנת לסייע להם להתמודד עם תקופה קשה זו בצורה הטובה ביותר.

חוק ביטוח נפגעי תאונות

חוק ביטוח נפגעי תאונות קובע, כי כל תושב ישראלי בגיל העבודה, שנפגע מתאונה ואיבד את יכולתו לתפקד, זכאי לקבלת דמי תאונה, המועברים מטעם המוסד לביטוח לאומי. החוק קובע בהקשר זה, כי תאונה היא כל אירוע חד פעמי, בין אם בבית, ברחוב או בכל מקום אחר, אשר בגינה איבד האדם את יכולת תפקודו, באופן זמני או מוחלט.תאונה

על פי החוק, דמי תאונה משולמים לאדם לפרק זמן קצוב, שאינו עולה על שלושה חודשים. הסכום המועבר במסגרת דמי התאונה מחושב בהתאם להכנסותיו מעבודה של האדם במהלך הרבעון שקדם לתאונה, כאשר דמי התאונה מהווים 75% מסכום זה. במקרה של אדם שאינו עובד, דמי התאונה יקבעו על סכום של 25% מהשכר הממוצע במשק בעת התאונה.

איך נקבעת הזכאות?

כדי להימצא זכאי לקבלת דמי תאונה, על הנפגע בראש ובראשונה לגשת לצורך קבלת טיפול רפואי תוך פרק זמן שלא יעלה על שלושה ימים מיום התאונה. חשוב לציין, כי הימנעות מהגעה לצורך קבלת טיפול רפואי בפרק זמן זה, וככל שהיה באפשרותו של הנפגע לעשות כן, עלולה לגרום לביטול זכאותו לקבלת דמי תאונה באופן מוחלט.

בהמשך, ולא יאוחר משלושה חודשים מיום התאונה, על הנפגע להגיש לידי הביטוח הלאומי בקשה לקבלת דמי תאונה, כאשר בקשה זו נדרשת להיות מגובה במסמכים רפואיים רלוונטיים, המוכיחים את אי יכולתו של הנפגע להמשיך בעבודתו. יש לציין, כי במידה ונמצא כי הנפגע סבל מנכות זמנית, ולפרק זמן של פחות מ-90 יום, הרי שסכום דמי התאונה יחושב באופן חלקי, ורק בהתאם לימים בהם הנפגע הוגדר כלא כשיר לעבוד.

ומה לאחר שלושה חודשים?

במידה וכתוצאה מהתאונה הנפגע סובל ממידת נכות קבועה, אשר כתוצאה ממנה יכולת השתכרותו מעבודה פחתה בלמעלה מחמישים אחוזים, הרי שהנפגע יהא זכאי לקבלת קצבת נכות כללית, אשר תשולם מ

לוח שנה

די חודש בחודשו עד הגיעו של הנפגע לגיל הפנסיה. נכון לשנת 2014, סכום הקצבה עומד על 2,342 ₪ בחודש.

יצוין, כי ככל שאחוזי הנכות אשר נקבעו לאדם גבוהים יותר, כך עולה זכאותו לקבלת תוספות כספיות לסכום הקצבה, ובאופן יחסי למידת החומרה של נכותו. בנוסף, אם הנכות מונעת מהנפגע להתנהל באופן עצמאי במהלך חיי היום יום, ייתכן שהוא יהיה זכאי לסיוע כספי נוסף, לצורך מימון מטפל אישית.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!