עדכון תג נכה לרכב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

עדכון תג נכה לרכבתהליך עדכון תג נכה לרכב כולל מספר אפשרויות, אך חשוב להדגיש שהעדכון חייב לעמוד בתנאים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. תג נכה לרכב מאפשר לזכאים אליו להחנות את הרכב במקומות המיועדים לנכים, ובמקומות מסוימים בהם החניה אסורה. ריכזנו לפניכם את כל המידע הנדרש כדי שתוכלו לשמור על הזכויות שלכם.

 

מהו תג נכה לרכב?

תג נכה לרכב הוא תג המאפשר לזכאים אליו להחנות את הרכב במקומות המיועדים, וכמו כן במקומות שהחניה בהם אינה מותרת. תג נכה לרכב יכול להיות משויך לעד שני כלי רכב לחניה אחת, אם שני הרכבים משמשים להסעה נכים – גם אם בעלות הרכב אינה בבעלותו של הנכה. עם זאת, השימוש בתג מותר רק לרכב המשויך לתג, זאת אומרת שאם תרצו להעביר את התג לרכב אחר יהיה עליכם לבצע עדכון תג נכה לרכב. 

התג מאפשר לכם להחנות בסימון של כחול לבן ללא תשלום, בחניה המיועדת לנכים, בחניה המיועדת ספציפית לרכב נכה הנמצא בבעלותכם, וכמו כן במקרים מסוימים גם על מקומות בהם החניה אסורה – וזאת בהתאם לרשות המקומית. כמו כן, הינכם פטורים מתשלום על חניה במקומות ציבוריים, כולל חניה ציבורית. בעת החניה יהיה עליכם להצמיד את התג לחלון הקדמי מצד שמאל, או בחלון הצדדי של הנהג כדי שניתן יהיה לראות אותו בבירור. בשנת 2019 יצא חוק המאפשר שהתג יהיה בתוקף לצמיתות, ולא כמו בעבר יהיה צורך לחדש אותו בכל שמונה שנים.

תהליך עדכון תג נכה לרכב

עד לפני שנת 2019, בכל פעם שנדרש היה לבצע שינוי או עדכון תג נכה לרכב היה על הזכאים להגיע למשרדי הרישוי או לשלוח בקשה באמצעות דואר. כיום, משרד הרישוי מאפשר לבצע עדכון תג נכה לרכב דרך אתר האינטרנט ובכך לקצר משמעותית את זמן הטיפול. עדיין ניתן לשלוח את הבקשות לשינויים בתג החניה דרך דואר ישראל, אך זמן ההמתנה יהיה מטבע הדברים ארוך יותר. 

אז מהן האפשרויות החדשות שתוכלו לעשות דרך אתר האינטרנט? עדכון תג נכה לרכב, הוצאה תג חניה לנכה, ביטוח הדפסה של מספר הרכב על גבי תג נכה לרכב, הנגשת מאגר כלי הרכב ועוד מהלכים שונים ביוזמת אגף הרישוי במשרד התחבורה. ישנם שלושה דרכים עיקריות לביצוע עדכון תג נכה לרכב:

  1. אתר אינטרנט – ניתן יהיה לשלוח בקשה דרך אתר האינטרנט של משרד הרישוי. המענה מחויב להחזיר תשובה על 14 יום ממועד הפניה. יש תחילה להירשם למערכת כדי להוכיח את זהותכם, ניתן לבצע תהליך הזדהות חד פעמי. שימו לב שלאחר הבקשה אתם תקבלו הודעת חיווי למייל, אם אין הודעה יש ליצור קשר עם משרד הרישוי או לבדוק אם הבקשה הגיעה לתיקיית הספאם. תוך 24 שעות ממועד הבקשה, יעודכנו ברשומות של משרד התחבורה כל הפרטים. יש לצרף צילום תעודת זהות, ומספרי רכב המיועדים לשיוך תג החניה. 
  2. דואר ישראל – כמו בעבר, גם היום ניתן יהיה לשלוח בקשה באמצעות דואר ישראל. את הבקשה שולחים לאגף הרישוי, ת"ד 72 חולון, מיקוד 5810001.
  3. משרד הרישוי – ניתן להגיע באופן עצמאי למשרד הרישוי, יש לקבוע לכך תור מראש. 

באתר תוכלו לחדש תג שאושר באופן זמני. שימו לב, יש תג נכה לצמיתות ואילו אחרים מיועדים לפרקי זמן מוגבלים כאשר הנכה הוא לא נכה קבוע. בשביל לחדש את התג יש להגיש בקשה דרך אתר האינטרנט, בצירוף מסמכים רפואיים משלושת החודשים האחרונים. ההמלצה מטעם משרד הרישוי הוא לבצע את התהליך עוד 60 יום לפני תום תוקפו של תג נכה לרכב.

בקשה לעדכון מספרי רכבים השייכים לתג נכה

מהם הדגשים לעדכון תג נכה לרכב? ניתן לשנות, לעדכן ולהסיר מספרי רכב השייכים לתג הנכה, כאמור ניתן לשייך שני רכבים לכל היותר. אם רישיון הרכב הופקד, יש להסיר אותו דרך האתר מרשימת הרכבים המשויכים לאותו תג נכה. אם הרכב שאותו אתם רוצים להסיר מהרשימה משויך לתג נכה, שימו לב שאתם צריכים לבטל את ההנחה באגרה ("ביטול אגרת רישוי מופחתת לפני מכירה או החלפת זכאות". שימו לב, במקרים מסוימים ייתכן ויהיה עליכם להשלים הפרשי אגרת רישוי ורק לאחר מכן תהיו זכאים להסיר את השיוך. 

ניתן לבצע עדכון תג נכה לרכב לפי המצבים הבאים: כאשר כלי הרכב המשויך לתג נכה נגנב. כאשר כלי הרכב לא ביצע קריאה חוזרת בטיחותית וכאשר כלי הרכב עוד לא עודכן במשרד התחבורה. במקרה האחרון יש ליצור קשר עם יבואן הרכב במשרד התחבורה. חשוב להדגיש, תהליך עדכון תג נכה לרכב אינו מזכה אתכם בהנחה אוטומטית בעבור אגרות רישיון רכב. על מנת שתוכלו לממש את הזכאות שלכם לקבלת הנחה יהיה עליכם להיכנס לאתר ולמלא את הפרטים בהתאם להנחיות תחת הבקשה "בקשה לזכאות להנחה באגרת רישוי רכב או קבלת החזר".

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!