על אילו מסמכים יש לחתום כדי לקבל נכות

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תהליך קבלת ההכרה באחוזי הנכות בביטוח הלאומי יכול להיות לא פשוט. כל נכות אינה פשוטה, ובנוסף לקושי מתווספת הבירוקרטיה המתישה שיכולה להפוך את הנושא לסבוך במיוחד. אם חסרים מסמכים לא ניתן להתקדם הלאה בהליך, לכן ישנה חשיבות רבה להגשת המסמכים המלאים והגשתם באופן מדויק. אילו מסמכים יש להמציא כדי לקבל נכות? הכנו עבורך מדריך קצר על הגשת הבקשה חתימה על תצהיר וכל המסמכים שיש להגיש לביטוח הלאומי. 

הגשת בקשה לקבלת קצבה עבור נכות כללית בביטוח הלאומי

אנשים שיכולתם להשתכר או לתפקד בבית נפגעה יכולים להגיש לביטוח הלאומי תביעה לקבלת קצבת נכות כללית. ההליך אינו פשוט אך אם מבצעים את כל ההליך באופן נכון ניתן לצלוח אותו. ניתן להגיש את התביעה בשני מסלולים – במסלול הרגיל ובמסלול מהיר למקרים מיוחדים של מחלות קשות בהן התביעה נדונה בתוך 30 יום. לאחר הגשת התביעה וצירוף כל המסמכים מתכנסת ועדה רפואית של הביטוח הלאומי ובה נקבעת דרגת אי כושר העבודה, את התשובה על גובה אחוזי הנכות מקבלים בדואר וניתן גם לערער על ההחלטה באם נקבעו אחוזי נכות שנראים לכם נמוכים מידי. בינתיים, עד שתתקבל הקביעה, ניתן לבחון זכאות לקבלת הבטחת הכנסה. 

הזכאים לקצבת נכות הם תושבי ישראל שכושר עבודתם צומצם בעקבות מחלה, תאונה, לידה או ליקוי גופני או שכלי. כמו כן, אם קיימת מגבלה בניידות ניתן להגיש בנוסף בקשה למשרד הבריאות לצורך קביעת הטבות של גמלת ניידות. 

המסמכים אותם יש לצרף לבקשה

לפני הגשת התביעה יש להכין מסמכים רבים שיוכיחו את הצורך בקבלת גמלת הנכות. בין היתר יש להוסיף תוצאות בדיקות, סיכומי אשפוז וסיכומים רפואיים המעידים על המצב הרפואי והפיזי. 

לאחר איסוף המסמכים יש למלא טופס תביעה לקצבת נכות כללית ואליה יש לצרף את כל המסמכים הרפואיים. במידה ואדם אחד מגיש תביעה בשם אדם אחר, עליו לצרף לבקשה ייפוי כוח, פסק דין או צו מינוי אפוטרופוס, עובדים שכירים צריכים להגיש 15 תלושי שכר אחרונים, מי שקיבלו דמי מחלה או השתתפות מטעם חברת ביטוח עבור מחלה יוסיפו לטפסים גם אישור מעסיק או אישור חברת הביטוח עבור התשלומים. יש לצרף אישורי הכנסות נוספות ועצמאיים יצרפו את השומות האחרונות שניתנו להם ממס הכנסה. 

כיצד מגישים את התביעה? 

את הבקשה בליווי חתימה על תצהיר החתום על ידי עורך דין יש להגיש לביטוח הלאומי באופן מקוון או באופן ישיר בתיבת השירות של הסניף הקרוב לכתובת המגורים. אנשים המתמודדים עם מוגבלות קשה יוכלו לעשות שימוש במסלול המהיר בו הטיפול בתביעה מסתיים מהר, בתוך 30 ימים. במקרים רבים הנכות הרפואית תקבע על סמך המסמכים שהוגשו יחד עם הבקשה, אך יש לקחת בחשבון שבמקרים מסוימים אותם אנשים כן יידרשו להופיע מול ועדה רפואית. 

תצהיר תקני חתום על ידי עורך דין

את המסמכים יש להגיש בליווי חתימה על תצהיר החתום גם על ידי עורך דין. מטרת התצהיר הנה לאמת כי המסמכים שהוגשו והנכתב בבקשה אומת על ידי עורך דין מלווה שבחן את הדברים. ללא החתימה הביטוח הלאומי לא יקבל את התביעה וידרוש להוסיף את החתימה על התצהיר, דבר שעלול לגרום לעיכוב נוסף בהליך.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!