פיצוי בגין תפקוד לקוי כתוצאה מצליפת שוט ונכות צמיתה

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

זכויות בגין צליפת שוטנכות צמיתה יכולה להיגרם בשל סיבות שונות, רבות ומגוונות. בין היתר, קיימים מקרים של נכות שאירעו בשל פגיעה המכונה "צליפת שוט".

פגיעה זו נפוצה מאוד בתאונות דרכים, אך זהו אינו מונח רפואי. צליפט שוט עלולה לגרום לבעיות רפואיות ונכויות מסוגים שונים, המצדיקים הגשת תביעת פיצויים.

 

מהי פגיעת צליפת שוט?

צליפת שוט היא מונח שנמצא בשימוש ניכר בתקשורת וכן בהתדיינויות משפטיות או מול חברות ביטוח שונות. מונח זה מתאר חבלה שממנו סובל אדם שנפגע בדרך כלל במהלך תאונת דרכים בין שתי מכוניות. מרבית המצבים של צליפת שוט מתרחשים כאשר שני כלי רכב מתנגשים זה בזה וראשו של נהג או נוסע מוטח לפנים ולאחור.

מקרים נוספים של צליפת שוט, יכולים להתרחש גם בפגיעה של רכב בקיר או בגדר, וכן בתאונות מסוגים אחרים, כאשר מעורבת תנועה מהירה של הראש והצוואר לפנים ולאחור, בדומה לצליפה של שוט (ומכאן – נטבע המונח).

פגיעת שרירים ובעיות בעמוד השדרה: נזקי צליפת השוט

הפגיעות והחבלות המאפיינות צליפת שוט עשויות להתבטא במגוון הפרעות המשפיעות על התפקוד ואיכות החיים. לצד פגיעות זמניות, קלות וחולפות, הסובלים עלולים לחוות אף טראומה גופנית משמעותית וכן ממצבי נכות תפקודית, על רקע גופני ואפילו נפשי.שריר

הנזקים הנובעים כתוצאה מצליפת שוט כוללים:

  • פגיעה בשרירי הצוואר וברצועות בצוואר ובגב.
  • פגיעה חמורה בחוליות, עד כדי שבר – מצב שבהחלט מביא למצבי נכות קשים.
  • פגיעה בכלי דם, בדרגות שונות של חומרה.
  • פגיעה נוירולוגית, שעשויה להביא עמה קשיי תפקוד ברמות שונות, החל מצפצופים באוזניים וכלה בנכות צמיתה.
  • בנוסף, יכולות להתרחש גם פגיעות ראש ולסת, כאבי ראש, סחרחורת ובחילה, בעיות יציבה, הפרעות חרדה וסטרס ועוד.

פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

קיימים סוגים שונים של נזקים שנובעים באופן ישיר מצליפת שוט. חלק מאותם נזקים יכולים לחלוף מאליהם אולם יש נפגעים שסובלים מנכות צמיתה והללו זכאים לקבלת פיצוי. כשתאונת הדרכים אירעה במסגרת העבודה, בדרך לעבודה, תוך כדי ביצוע תפקיד ולעיתים גם בדרך מהעבודה הביתה, ניתן לקבל פיצוי מביטוח לאומי על פי קריטריונים של תאונת עבודה.

פיצוי בשל תאונת עבודה מאפשר בין היתר כיסוי הוצאות רפואיות, מימון תקופת היעדרות מהעבודה (לזמן מוגבל) ועוד. כאשר מדובר בנכות צמיתה, לרוב אין מסתפקים בפיצוי של תאונת עבודה אלא גם מגישים תביעה לקבלת קצבת נכות כללית.

אפשר גם לתבוע חברת ביטוח פרטית

זוהי תביעה מקובלת המאפשרת הגשת תביעה כנגד חברות ביטוח פרטיות. חברת הביטוח הנתבעת, זו שנדרשת לשלם פיצויים, יכולה להיות של הנהג הפוגע או של הנהג הנפגע.פרטי

במהלך התביעות לפיצויים יבדקו שאלת דרגת הנכות, הפגיעה הרפואית והפגיעה בכושר להשתכר. כמו כן, תיבדק השאלה האם הנזק, כולו או רובו, נוצרו כתוצאה ישירה מצליפת השוט.

קצבת נכות כללית תשולם לנפגע שהוכר כנכה, בין אם באופן זמני ובין אם באופן קבוע. הקריטריונים המרכזיים שיילקחו בחשבון יהיו אחוזי הנכות שיוכרו וכן הפגיעה בכושר לעבוד (פגיעה שנמדדת באחוזים). לעיתים, ניתן לקבל מביטוח לאומי גם פיצויים נוספים בהקשר של ניידות ובהקשרים אחרים.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!