פיצויים כספיים לנכות שהתרחשה בבית הספר

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

כל ילד מבוטח בביטוח תאונות אישיות

בתי הספר מהווים חלק מרכזי בחיי היום יום של הילדים בישראל, ובהם הם מעבירים שעות רבות מדי יום.

הורים שולחים את ילדיהם לבתי הספר מתוך מחשבה שבמהלך שהותם שם הם יהיו בטוחים לחלוטין, ומוגנים מפני תאונות למיניהן.

למרות שרוב בתי הספר בישראל שומרים על כללי הבטיחות המחמירים, לעיתים תאונות קורות, כשילדים לא תמיד נשמעים לכללי הבטיחות בעת שהותם בבית הספר במקרים נוספים נדרשים פיצויים כספיים .

תרחישים אלו עלולים להוביל במקרים חריגים לתאונות, שחלקן יכולות להסתיים בנכות חלקית או מלאה. דווקא בשל כך, חשוב שכל הורה ידע כיצד יש לנהוג במקרים אלו, ומהי מעטפת ההגנה אשר החוק בישראל מעניק לתלמידי בתי הספר, במטרה לשמור על ביטחונם בשעות הלימודים, ומעבר להם.

תלמידי בית ספר מבוטחים בביטוח נגד תאונות אישיות ולכן במקרים רבים זכאיים פיצויים כספיים

החוק בישראל קובע, כי כל תלמיד הרשום ללימודים במוסד לימודי המוכר על ידי משרד החינוך, ולומד בו בפועל, זכאי באופן אוטומטי לביטוח אישי, המוכר בשם "ביטוח תאונות אישיות". ביטוח זה, המגולם במסגרת תשלומי החובה למוסד הלימודי, המשולמים באופן סדיר, תקף עבור כל תלמיד מוסד חינוכי מוכר, מגילאי הגן ועד גיל 18, כאשר הביטוח נעשה בפועל על ידי חברת ביטוח חיצונית, וזאת תחת פיקוחה של הרשות המקומית.בית ספר

חשוב להבהיר שבניגוד לתפיסה השגויה של הורים רבים, כי הביטוח חל על הילד לא רק בעת שהותו בפועל בבית הספר, אלא גם בעת שהותו מחוצה לו, ולרבות בימי חופש ושבתון. הביטוח מגן על הילד מפני כל תאונה, במסגרת פרטית או מאורגנת, בעת פעילות פנאי או כל אירוע אחר, וזאת לא רק בישראל, אלא בכל מקום ברחבי העולם.

עניין נוסף שיש להבהיר, הוא כי החוק מטיל על הרשות המקומית לספק ביטוח תאונות אישיות עבור כל תלמיד הלומד במוסד חינוכי הנמצא תחת שיפוטה, וזאת ללא כל חריג. משכך, גם במידה וההורים לא שילמו במועד את תשלומי החובה למוסד החינוכי, הרי שהביטוח עודנו תקף מבחינת הילד.

הביטוח לא מכסה כל סוג של תאונה

החוק מגדיר מספר מקרים חריגים, אשר אותם ביטוח תאונות אישיות לא מכסה. בין היתר, הביטוח לא מכסה מקרים של תאונת דרכים, וזאת אף במקרים בהם התאונה אירעה במהלך אירוע יזום מטעם המוסד החינוכי (כגון טיול שנתי). כמו כן, הביטוח ככלל אינו מכסה מחלות למיניהן, ולמעט במידה והמחלה נגרמה באופן ישיר במסגרת תאונה, אשר מכוסה על ידי הביטוח.

הביטוח גם לא כולל מקרים של אירוע טרור או פעולת איבה, אשר מובילים לפגיעה ישירה בתלמיד, וכן מקרים בהם התלמיד נפגע בתאונת עבודה, במידה ועסק בה באופן עצמאי ולאחר שעות הלימודים.

כיצד ניתן לקבל פיצוי בגין תאונה בבית ספר?

על מנת לקבל פיצוי בגין תאונה בבית ספר, יש באפשרות ההורים להגיש תביעת ביטוח, וזאת ישירות לחברת הביטוח המספקת את ביטוח התאונות האישיות עבור התלמיד. לצורך כך, ניתן לפנות להנהלת המוסד החינוכי בבקשה לקבל את שם חברת הביטוח, ולרבות כתובת להגשת התביעה.

חשוב לציין, כי במקרים של תאונות המובילות לנכות של תלמיד, ביטוח תאונות אישיות מזכה בקבלת פיצויים בסכומים ניכרים, כאשר נכות בשיעור של 100% יכולה לזכות בפיצויים בסכום של 350,000 ₪, כאשר במקרים של נכות ברמה נמוכה יותר – סכום פיצויים כספיים מחושב בהתאם לכך.

ראו גם:

קצבת נכות כללית – מהי?

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!