תביעות ביטוח לאומי – מתי יש צורך בעורך דין רשלנות רפואית?

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

המוסד לביטוח לאומי נוצר על ידי מדינת ישראל בניסיון לאפשר למדינה לסייע לאזרחם אשר הפכו נכים. במצב זה, יהיו רשאיים להגיש תביעה לביטוח לאומי כדי לדרוש פיצויים כספיים. זה יכול לקרות במצב בו האדם היה מעורב בתאונה, או במקרים חריגים בהם עולה חשד לרשלנות רפואית. כאן, ייכנס לתמונה עורך דין רשלנות רפואית מומלץ אשר יחקור את התיק לעומקו ויציג הוכחות לקיומה של הרשלנות הרפואית. כך, ידאג עבור הלקוח שלו לפיצויים הולמים.

 

באילו מקרים יש לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית מומלץ

המקרים בהם יש לעשות זאת, הם גם הסיבות לתביעה ופיצויים בגין הרשלנות הרפואית המצריכים פנייה אל עורך דין רשלנות רפואית מומלץ ובהקדם:

  • אבחון מוטעה – או כשל באבחון, נחשבים שניהם לרשלנות רפואית. הרי מקרים רבים של רשלנות צומחים מכשלון של רופא או גוף רפואי, בזמן אבחון או באבחון שגוי של מחלה, מצב בריאותי או פציעה. לעתים השגיאה אינה מזיקה, אך במקרים אחדים היא עלולה להוביל להחמרה של ממש במצבו של המטופל ואף חלילה, למוות.
  • טעויות במתן טיפול – ישנם תרחישים בהם האבחנה נכונה, אך הטיפול שגוי. במקרים רבים הסיבה הינה צוות מותש אשר סובל ממחסור בכוח אדם ועובד שעות רבות, כך שלפעמים חולים מוצאים עצמם משוחררים הביתה מהר מידי, מקבלים הפניות שגויות, חוסר במעקב נכון ואבחנה שמרנית. כל אלו יוכלו להחמיר את הבעיה שכן אינם מתאימים לצרכי המטופל.
  • טעויות כירורגיות – זוהי כנראה הרשלנות הרפואית הנפוצה ביותר אשר בתי הדין מתמודדים עמה. לא מדובר כאן על הצלחה או כשלון בהליך כירורגי, אלא על מצבים חריגים; חולה המתעורר עם נזק מוחי בשל הרדמה לקויה, טעות כירורגית, חולה המתעורר תוך כדי הרדמה ועוד. כל אלו ועוד, מהווים תביעה בגין רשלנות רפואית.
  • טעויות ברישום תרופות – על אנשי המקצוע להתאים את התרופה המדויקת לכל טיפול. במידה ותרופה ניתנת בטעות ולא באופן מדויק, אם הרופא הפר את רמת הטיפול ואם נגרם נזק כתוצאה מנטילת תרופת מרשם, הרי שזו עילה לתביעה.
  • טעויות הרדמה – זוהי רשלנות רפואית הקשורה במתן תרופות, כאשר הן נחשבות מסוכנות אף יותר מטעויות בניתוח. כל טעות זעירה בהרדמה, עלולה להוביל לפגיעה קבועה, נזק מוחי ואף במקרים חריגים, מוות.
  • רשלנות רפואית בהיריון ולידה – חשוב לציין כי כל טיפול המומלץ על ידי איש מקצוע לפני או במהלך הלידה, יוכל לשמש עילה לתביעת רשלנות רפואית. מצבים נפוצים במיוחד קשורים בפגיעות מכאניות המתרחשות בזמן הלידה; שיתוק שם ארב, זרוע מקלעת, שברים ועוד, אך גם בטיפול לקוי אשר מוביל לנזק מוחי ולעתים מוות עוברי.

 

הבריאות שלכם מעל הכל

אין ספק, ישנם לא מעט מקרים אשר מצדיקים פנייה אל עורך דין רשלנות רפואית מומלץ ולכם, נותר רק להיות ערניים. לשים לב לתחושות שלכם ושל הקרובים אליכם, ובמידה ועולים סימני שאלה – לפנות בהקדם אל עורך דין כדי לאושש קיומה של רשלנות רפואית המהווה עילה לתביעה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!