תג נכה לרכב חידוש

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תג נכה לרכב חידושתהליך חידוש תג נכה לרכב נועד כדי לתת מענה למי שיש לו נכות זמנית שעליה קיבל תג נכה לרכב ולעיתים נדרש לחדש גם תג נכה לרכב של אדם בעל נכות לצמיתות. כיום תהליך החידוש מתבצע אונליין, אך לעיתים אנחנו יכולים להיתקל בבירוקרטיה נוקשה ועל מנת שנוכל לממש את הזכאות שלנו יש חברות ובעלי מקצוע שעומדים לרשותנו.

 

תג נכה לרכב חידוש – מה זה אומר?

מה זה תג נכה לרכב? לפני שנגיע בדיוק במה זה אומר לחדש תג נכה לרכב, חשוב להציב את הדגשים העיקריים שמאפיינים תג נכה לרכב. מדובר על תג חניכה שנקרא במונחים מקצועיים "תו נכה". תג נכה לרכב ניתן מטעם משרד הרישוי ובתיאום מול ביטוח לאומי כדי להקל על מי שמוגבל בניידות שלו מטעמים רפואיים, ועל כן יוכל להחנות במקומות המיועדים לרכבים המחזיקים בתג, וכמו כן במקומות בהם החניה אסורה לכלל. הזכאות ניתנת בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לאותו אדם בוועדה הרפואית, וכמו כן בהתאם לקריטריונים הכתובים בחוק.

ישנם שלושה סוגים של תו נכה, האחד הוא תג כחול על סמל כיסא גלגלים. תו נכה זה מיועד לנכים אשר נעים עם כיסא גלגלים, תו נכה בצבע ירוק (משולש ירוק) מיועד לאנשים עם מוגבלות, אך הם אינם נעים עם כיסא גלגלים. כמו כן, יש שילוב של שני הסמלים, זהו תו המיועד לנכי צה"ל. תו נכה לא רק מקנה לכם חניה נוחה וצמודה בדרך כלל למקום בו אתם נמצאים, אלא גם הנחה בחניונים שונים בארץ, חניה מסומנת לנכים, חניה ללא תשלום בכחול-לבן (בהתאם לרשות המקומית), חניה ללא תשלום במקומות ציבוריים עם נגישות לנכה, פטור חלקי מתשלום אגרת רישוי והיתר לנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית.

תג נכה לרכב חידוש – תהליך החידוש

חידוש תג נכה לרכב בעבר היה רק דרך משרדי הרישוי באופן פרונטלי או באמצעות דואר ישראל. החל משנת 2019 חל שינוי ברפורמה וכעת ניתן לחדש את התג שלכם באופן מקוון. תהליך תג נכה לרכב חידוש הוא תהליך פשוט, יש להיכנס לאתר הממשלתי, לסמן את "חידוש תג", לאחר מכן בחרו את הבקשה המתאימה לכם. ברוב המקרים הצורך בחידוש נובע מחידוש תג שתוקפו עומד לפוג. ישנן עוד שתי אפשרויות נוספות: "הגשת בקשה חדשה", "השלמת מסמכים". לאחר סימון הבקשה אתם תופנו לשירות המקוון, תצטרכו להזדהות שם. אם יש לכם משתמש כל מה שאתם צריכים לעשות היא להזין את פרטי המשתמש, ישנה אפשרות גם של זיהוי חד פעמי ללא הרשמה. 

בסיום הבקשה אתם תקבלו הודעה למייל, אם לא קיבלתם את הבקשה שימו לב האם היא נמצאת בספאם או בדואר זבל. שימו לב כמו כן לקריטריונים להגשת הבקשה. עבור חידוש תג נכה יהיה עליכם (מומלץ) להגיש את הבקשה כ-90 יום לפני מועד תוקפו. לא ניתן להגיש בקשה חדש עד שלושה חודשים לפני מועד פקיעת התג. שימו לב שלאחר סיום התהליך מופיע באזור האישי שלכם סטטוס הבקשה. סטטוס הבקשה יכול להיות אחת מתוך ארבע אפשרויות:

  1. הטופס אינו תקין.
  2. היעדר מסמכים רפואיים.
  3. דחיית הבקשה.
  4. התג אושר לצמיתות או למשך זמן מוגבל.

קראו עוד על: טופס חידוש תג נכה לרכב

תג נכה לרכב חידוש – מסמכים רלוונטיים

טרם שליחת הבקשה אתם תתבקשו להוסיף מסמכים לצורך קבלת הבקשה. עליכם יהיה לצרף מסמכים רפואיים עדכניים משלושת החודשים האחרונים, יהיה עליכם לעדכן ולחדש את מספרי הרכב השייכים לתג (עד שני רכבים), ויהיה עליכם להוכיח את הזכאות שלכם מטעם ביטוח לאומי לחידוש/קבלת תג נכה לרכב. כמו כן, יהיה עליכם לצרף תעודת זהות, צילום רישיונות רכב, אישור ממשרד הבריאות או מסמכים רפואיים המעידים על המוגבלות שלכם.

שימו לב, על פי החוק ובהתאם למשרד הרישוי עליכם לעמוד בסך אחוזי נכות מסוים על מנת שתוכלו להנפיק או לחדש תו נכה. לא כל אדם אשר הוגדר כנכה יוכל לקבל תו, אך חשוב להכיר ולתכנן היטב את חידוש הבקשה. לפי החוק, רק אזרח שיש לו 60% אחוזי נכות ומעלה יוכל לבקש תו נכה. עם זאת, חשוב להדגיש שלאו דווקא מי שיש לו מתחת ל-60 אחוזי נכות אינו יכול להגיש בקשה ואף לקבל אישור. עם הכוונה נכונה והוכחה שאכן תנועת הנכה בדרכים עשויה לסכן את מצבו הבריאותי, ניתן יהיה לקבל תו נכה.

תג נכה לרכב חידוש – כמה זה עולה?

עלויות החידוש משתנות מדי שנה בהתאם להוראות משרד הרישוי, אך מדובר בעלויות נמוכות יחסית. עם זאת, במקרים רבים המבקשים מקבלים סיוע חיצוני. הצורך בסיוע חיצוני הוא קריטי מכיוון שהבירוקרטיה הנוקשה מול משרד הרישוי וכמו כן, המצאת מסמכים רפואיים וניסוחם יכולה להוות בעיה לרבים. על אף שהם מתקשים ועל פניו זכאים לחדש תג נכה לרכב, הם עשויים להיענות בדחייה. עלות הכוונה וסיוע למבקשי חידוש תג נכה לרכב משתנה בהתאם למורכבות התהליך ונעה בין מאות שקלים בודדים. 

באופן כללי, ניתן להגיש בחינם את הבקשה לחידוש תג נכה לרכב דרך האתר הממשלתי. אולם, עשויים להיות מקרים בהם יהיה צורך בתשלום עמלה מסוימת על מנת להשלים את התהליך. יש לשים לב שבמקרה של חידוש תג נכה לרכב, עשויים להיות זכאים לקבל החזר במקרה ששילמו מחיר לא מסובסד עבור אגרת הרישוי. במידה שתקבלו ליווי מקצועי יהיה עליכם לשלם לחברה שתלווה אתכם. 

 

תג חניה לנכה הוא תג שמוענק במטרה לסייע לאנשים עם מוגבלויות ניידות שונות. המטרה העיקרית של התג היא לשפר את הנגישות ולאפשר חניה נוחה במקומות בהם חניה רגילה אינה אפשרית. תהליך הוצאת התג נכה כולל בדיקה ווידוא על ידי משרד הרישוי לגבי זכאותו של המבקש ותקינות המסמכים הרפואיים המציינים את רמת המוגבלות שלו. במידה שתוקף התג נגמר, יש צורך בחידוש תג נכה לרכב. מתי יש  צורך בחידוש תג נכה לרכב וכיצד לעשות זאת? המאמר הבא הוא בשבילכם.  

 

מתי יש צורך בחידוש תג נכה לרכב?

עד לשנת 2019, כל אדם שהחזיק בתג נכות היה חייב לחדש את התג שלו. בין אם התג היה קבוע או זמני, היה צורך בחידושו. במקרה של תג נכות קבוע, החידוש התבצע כל 8 שנים, ובמקרה של תג נכות זמני, פרק הזמן היה משתנה ונע בין שנה לשלוש שנים. עד כה, התהליך לחידוש התג נעשה דרך האתר הממשלתי, בדואר או בפנים עם תיאום מראש. כיום, לאחר חידושים בחוק, כאשר מדובר בתג נכה לצמיתות אין צורך בחידושו. 

 

כיצד נחדש תג נכה?

כדי לבצע חידוש תג חניה לנכה, יש למלא טופס בקשה להנפקת תג חניה לנכה. הטופס נשלח ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות במרכז פניות הציבור. בטופס עליכם לציין את הסיבה לחידוש- אובדן התג, גניבת הרכב או החזרת הרכב שהושבת בתג נכה. בטופס יש לסמן את הפרטים האישיים שלכם, ולצרף תעודת זהות כולל ספח, וצילום של רישיון הרכב. ישנם גם טפסים ייעודיים לחידוש תג חניה כאשר תוקף התג הזמני מתקרב לתום. בזכות ההתפתחות הטכנולוגית ניתן להגיש את הטפסים באופן מקוון על ידי האתר הממשלתי. 

עם זאת, מאחר שמדובר בתהליך שכולל בירוקרטיה רבה, רבים מעדיפים להשתמש בשירותים של חברות חיצוניות לחידוש תג נכה לרכב על מנת לעשות זאת בצורה יעילה וקלה, ולהימנע מהבירוקרטיה המסובכת. חברות אלו מספקות עזרה בהיבטים משפטיים ומסייעות בניסוח המדויק של בקשת החידוש. כמו כן, הן יכולות לסייע במילוי תקני הטופס כדי למנוע דחייתו של הבקשה עקב מילוי לא תקין. באמצעות קבלת ליווי מקצועי, ניתן לממש את הזכויות שלכם בצורה מלאה. במקרים של גניבת הרכב או החלפתו, תהליך החידוש אינו מסובך, אך עליכם להוכיח את זכאותכם לתג.

הטפסים הנדרשים לחידוש התג 

תהליך חידוש תג נכה לרכב כולל שלושה טפסים עיקריים-

  • בקשה להנפקת תג חניה לנכה

כדי לבצע חידוש תג חניה לנכה, עליכם למלא טופס בקשה להנפקת תג חניה לנכה. יש לשלוח את הטופס ליחידה המטפלת במוגבלי ניידות במרכז פניות הציבור. בטופס עליכם לציין את הסיבה לחידוש – האם מדובר באובדן התג, גניבת הרכב או החזרת הרכב שהושבת בתג נכה. בטופס יש לסמן את הפרטים האישיים שלכם ולצרף תעודת זהות עם ספח וצילום של רישיון הרכב. וודאו שכל הפרטים מוזנים בצורה מדויקת ומלאה על מנת למנוע עיכובים או דחיות בעיבוד הבקשה.

  • טופס בקשה לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי

במסגרת התהליך לחידוש תג נכה לרכב, יש למלא טופס הכולל פרטים על החידוש של אגרת הרישוי. אגרת הרישוי היא תשלום שמשולם על ידי בעלי תו נכה כדי לקבל רישיון נהיגה עבור הרכב. בטופס יש לציין את מספר הרכב ולסמן האם מדובר בחידוש או בהנפקה חדשה של אגרת הרישוי. בנוסף, ניתן לרשום עד שני מספרי רכבים באותו טופס. לאחר מכן, יש למלא את פרטי הנכה או המוגבל הניידות. כחלק ממילוי הטופס, יש לצרף מסמכים מסוימים. המסמכים הדרושים הם צילום רישיון הנהיגה, צילום תעודת הזהות עם כל הספחים (במקרה של תעודת זהות דיגיטלית, יש לצלם את שני הצדדים), ומסמכים רפואיים עדכניים משלושה חודשים האחרונים. המסמכים הרפואיים צריכים לספק מידע מעודכן אודות יכולת התנועה של הנכה או המוגבל הניידות. בנוסף, עליך לצרף פרטים אישיים ולמלא את הטופס במידת הצורך. 

  • בקשה להחזר אגרת רישוי רכב 

בטופס זה יש לצרף תמונה של צ'ק ריק או צילום כרטיס אשראי של בעל הרכב. בנוסף, יש למלא את הפרטים הבאים- פרטי הרכב (יש לציין את מספר הרכב, סוג הרכב ושנת היצור שלו), סוג הפונה (יש לציין האם הפונה הוא בעל הרכב עצמו או מורשה מורשה לפעול בשמו), כתובת (יש לספק את כתובת המגורים או המקום הנוכחי של בעל הרכב), אמצעי התקשרות (יש לספק מספרי טלפון וכתובת דוא"ל ליצירת קשר) ואת סיבת הבקשה (יש לפרט את הסיבה לבקשת החידוש או ההנפקה החדשה של אגרת הרישוי. סיבות אפשריות עשויות לכלול גניבת הרכב, שחרור מהפקדה, העברה מחו"ל, תשלום כפול, הפרש לנכה וכדומה).

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!