תג נכה לרכב שני

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תג נכה לרכב שניעל פי החוק בישראל, ניתן להוציא בכל בית אב 2 תגים עבור רכבי נכים, כאשר על כל מגיש בקשה לעמוד בקריטריונים הנקבעים ע"י משרד הרישוי והתחבורה והאגף לביטוח לאומי. רגע לפני שאתם מגישים בקשה עבור תג נכה לרכב שני, צוות "המרכז לזכויות נכים" ריכז עבורכם את כל הדגשים שחשוב לדעת בנושא – קראו כאן. 

במדינת ישראל, כ-1.6 מיליון אנשים מתמודדים עם נכויות ומוגבלויות פיזיות על סוגיהן. מתוך אלו, חלקם מתמודדים עם נכויות שנגרמו כתוצאה משירות בכוחות הביטחון, כתוצאה מפיגועים, תאונות דרכים ועוד. בעוד שההתנהלות של אנשים אלו עשויה להיות קשה מנשוא, חשוב להכיר את הזכויות אשר מגיעות לפלח האוכלוסייה הזה, וחשוב להבין כיצד לממש זכויות אלו. בכל מה שקשור להוצאת תג נכה לרכב שני, הנפקת התג תאפשר להנות מהזכויות והיתרונות הבאים:

  1. חניה ייעודית לנכים: בעלי תג נכה לרכב שני יכולים להחנות את רכביהם בחניות ייעודיות לאנשים מוגבלים פיזית. 
  2. חניה ציבורית: חניה במקום ציבורי היא חינמית במקרים בהם הגישה לאותו למקום מוגבלת או חסומה ע"י חניון ציבורי בתשלום. 
  3. מקומות אסורים לחניה: ישנם מקומות אסורים לחניה באופן כללי, אך מותרים לחניית נכים. 
  4. חניית כחול לבן: בערים רבות ברחבי הארץ החניה בכחול לבן היא בחינם עבור תג נכה לרכב שני. 
  5. נסיעה בנת"צ: כאשר יש תג נכה לרכב שני, הנסיעה בחלק גדול מהנתיבים הציבוריים היא חוקית. 

זכאויות, חובות וזכויות של תג נכה לרכב שני

ישנן זכויות שונות אשר ניתנות למימוש כאשר מנפיקים תג נכה לרכב שני, כלומר לשייך שני כלי רכב תחת תג חניה אחד. עם זאת, את הרכב השני ניתן לשייך לתג החניה אך ורק במקרים בהם שני הרכבים משמשים להסעת הנכה וניודו. כמו כן, ניתן להנפיק תג נכה לרכב שני גם במקרים בהם 2 כלי הרכב אינם תחת בעלותו של האדם הנכה, כל עוד 2 הרכבים משמשים את האדם הנכה למטרת הסעות. 

יש לציין, השימוש בתג החניה הנוסף מותר אך ורק במקרים בהם הנכה נמצא ברכב – אם כנהג או כנוסע. בכל מקרה בו משתמשים ברכב על מנת להסיע את האדם הנכה, יש להצמיד את התג לצד השמאלי של השמשה הקדמית, באופן שיאפשר לפקחים לראותו בקלות. ולא פחות חשוב, חלק מתגי החניה מחייבים חידוש בכל 8 שנים, אלא אם אתם מנפיקים תג חניה לצמיתות אשר מתחדש אוטומטית. 

סוגי תגים המונפקים עבור תג נכה לרכב שני

באשר לסוגי התגים אשר מונפקים עבור תג נכה לרכב שני, התגים שיונפקו יהיו זהים לתג החניה המקורית, כלומר תג החניה הראשון. בתוך כך, אפשרי שהתגים יהיו מכמה סוגים שונים, כאשר כל אחד מתגי החניה יאפשר לממש זכויות שונות. למשל, קיימים תגי חניה עם משולש ירוק, שאלו נחשבים תגי חניה רגילים. כמו כן, קיימים תגים המיועדים לאנשים המתניידים באמצעות כיסאות גלגלים, ואלו הם התגים עם המלבן הכחול.

נוסף על תגי החניה הנ"ל, ניתן להוציא גם תגי חניה עם משולש ירוק וכלנית, כאשר אלו הם תגי החניה של נכים משרד הביטחון. ולבסוף, תגי חניה עם מלבן כחול וכלנית הם תגים המיועדים עבור נכים על כיסאות גלגלים של משרד הביטחון. על פי סעיף 71א1 לפקודת התעבורה, רכבים אשר נושאים תג עם סמל של כיסא גלגלים רשאים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבוריים (כל עוד הנכה נמצא ברכב).  

מי זכאים להנפקת תג נכה לרכב שני?

על פי הקריטריונים אשר נקבעים ע"י כמה גופים עיקריים, שהם משרד הבריאות, התחבורה והרישוי והאגף לביטוח לאומי, אנשים נכים זכאים להוציא תג נכה בכמה מקרים שונים. אלו הם:

  1. כאשר אדם מתקשה בהליכה בעקבות מחלה אחת או יותר, והתנועות שמבצע עשויות לסכן את בריאותו.
  2. במקרים בהם לאדם יש נכות ברגליים והוא צריך רכב כאמצעי תנועה.
  3. במקרה בו האדם לוקה בעיוורון או שמא יש לו תעודת לקוי ראייה. 
  4. כאשר האדם סובל מנכות בשיעור 60% לפחות.
  5. כאשר האדם מוגבל בהליכתו וזקוק לכיסא גלגלים לצורך ניוד.

יש לציין, ישנן אוכלוסיות אשר להן מונפק התג באופן אוטומטי, אלו הן אוכלוסיות העיוורים וכן אוכלוסיות אשר נקבעה להן נכות על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון.

המרכז לזכויות נכים – עזרה בהוצאת תג נכה לרכב 

אם אתם מעוניינים בהוצאת תג נכה לרכב שני, ההמלצה הטובה ביותר היא לעשות זאת אונליין. ניתן להגיע גם ישירות למשרד הרישוי, ובחלק מהמקרים אפשרי גם לבדוק לגבי הנפקת ייפוי כוח עבור אאדם שיטפל בהנפקת התג עבורכם. עם זאת, השיטה המקוונת היא הזריזה ביותר.

אם אתם מסתבכים, לא בטוחים או חוששים מכל סוגייה כזאת או אחרת, כולל סוגי בירוקרטיות במשרד הרישוי, קבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות מאת צוות המרכז לזכויות נכים. המרכז מנוהל על ידי עורך דין ראובן אשכנזי, בעל ניסיון וידע עשיר בדיני זכויות נכים. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!