תו נכה לרכב החלפת רכב

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תו נכה לרכב החלפת רכבאם אתם מגוללים מידע ברשת לגבי תו נכה לרכב החלפת רכב, כנראה שלאחרונה החלפתם את הרכב שלכם וכעת אתם מעוניינים לוודא שלא תקבלו קנסות ודוחות חניה. רגע לפני שמתרוצצים וקובעים תורים במשרד התחבורה, צוות המרכז לזכויות נכים ריכז את מה שצריך לדעת בנושא – קראו כאן. 

אם אתם בעלי תג חניה לנכים ולאחרונה החלפתם רכב, כעת כנראה שברצונכם להוסיף את הרכב החדש שלכם לתג החניה. אם בשנים עברו היה צורך לקבוע תורים במשרד התחבורה או למנות מיופה כוח שיעשה את זה עבורכם, בימינו את רוב רובו המוחלט של התהליך אפשר לצלוח באופן מקוון. אין צורך להגיע למשרד הרישוי או למשרד התחבורה עבור הוצאת תו נכה לרכב החלפת רכב, מה שיכול לחסוך המון זמן יקר ומשאבי אנרגיה חשובים. ברוב המקרים יהיה צורך לצרף את המסמכים הבאים:

  1. צילום ת"ז כולל ספח
  2. צילום רישיון נהיגה ורישיון רכב
  3. אישור נכות של לפחות 60% (או אסמכתא אחרת המעידה על עמידה בקריטריונים לקבלת תג נכה). 
  4. צירוף פרוטוקול רפואי, הכולל אישור מחלה אונקולוגית במקרה שקיימת כזאת. 

יש לציין, מלבד המסמכים והאישורים שלעיל, בהתאם למצבו הבריאותי האישי של האדם, ייתכנו מסמכים נוספים הדרושים להמצאה. אם אתם מוצאים את עצמכם מסתבכים עם זה, פנו כעת לקבלת ייעוץ מאת המרכז לזכויות נכים – עורך דין ראובן אשכנזי.  

כיצד מוציאים תו נכה לרכב החלפת רכב?

על מנת להוציא תו נכה לרכב החלפת רכב, כאמור, כבר אין צורך להגיע לסניפי דואר ישראל, משרד הרישוי או משרד התחבורה. כיום, ניתן להגיש את הבקשה הנ"ל באמצעות אתר GOV של משרד הרישוי, ובכך לקצר באופן משמעותי במיוחד את זמן הטיפול בבקשה. בשנים עברו, הטיפול בבקשה היה אורך מספר שבועות ועד כחודשיים. 

כיום, תו נכה לרכב החלפת רכב מונפק לאחר ימים ספורים בלבד. בצמוד לשליחת הטופס באתר של משרד הרישוי (וחלק מהמסכים אשר נשלחים לאתר משרד התחבורה או האגף לביטוח לאומי), יעודכנו פרטי הרכב החדשים. הפרטים יעודכנו במשרד התחבורה וכן ברשויות המקומיות, וזאת בתוך ימים בודדים. במקביל לשיפור היעילות המקוונת, משרד התחבורה עדיין מאפשר לשלוח בקשות גם באמצעות דואר ישראל.

כל השלבים: תו נכה לרכב החלפת רכב

השלבים עבור תו נכה לרכב החלפת רכב כוללים ביצוע מספר פעולות פשוטות, כאשר הצעד הראשון יהיה למלא טופס בקשה ייעודי באתר משרד התחבורה. טופס זה נועד למקרים של החלפה או הוספה של רכב בתג הנכה. לאחר מכן, יש להמציא את המסמכים הבאים:

  • צילום תעודת הזהות שלכם והספח שלה. 
  • צילום רישיון הרכב הנוכחי.
  • צילום רישיון הרכב החדש המצורף לתג החניה. 

לאחר המצאת המסמכים הנ"ל, יהיה עליכם לבחור באחת מ-3 הדרכים הבאות עבור שליחתם:

  1. אתר משרד הרישוי: במקרה זה, בד"כ תקבלו מענה עד 14 יום מהמועד של הפניה.
  2. דואר ישראל: יש לייעד את הבקשה ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות, משרד הרישוי. את הבקשה יש לשלוח לכתובת: תיבת דואר 72 חולון, מיקוד 58100. המענה בד"כ יגיע בחלוף 60 יום ממועד קבלת המסמכים. 
  3. משרד הרישוי: אופציה זו כוללת הגעה פיזית למשרד הרישוי וטיפול בבקשה, כאשר אפשרות זו מיועדת עבור מי שמעוניינים להוציא תו נכה לרכב החלפת רכב בדחיפות. יש לציין, מומלץ לבדוק אפשרות של מינוי מיופה כוח במקרה של אי יכולת להגיע פיזית למשרד הרישוי. 

כיצד לזרז הוצאת תו נכה לרכב החלפת רכב?

על מנת לזרז תו נכה לרכב החלפת רכב, חשוב לנקוט בכמה פעולות מהותיות. קודם כל, חשוב לצרף בדקדקנות את כל המסמכים אשר משרד הרישוי דורש למטרת החלפת תג החניה. שנית, חשוב לדעת לקבל סיוע מקצועי כאשר זקוקים לו. הבירוקרטיות האלו עשויות להיות מורכבות, ככה שהסיוע הכי מומלץ הוא זה של עורך דין זכויות נכים. 

עורך דין זכויות נכים, בשונה ממרבית האנשים המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות, מודע לכלל הזכויות המגיעות לאנשים נכים. חלק נכבד מהאנשים הנכים אינם מודעים לזכויות המגיעות להם, מה שגורם בסופו של דבר להתנהלות כללית הרבה יותר קשה. אם ניתן להקל במידה מסוימת על התנהלותם של אנשים נכים, הרי שזה מבורך. וזו הסיבה לכך שמומלץ לקבל סיוע מאת עו"ד זכויות נכים כאשר מבקשים להוציא תו נכה לרכב החלפת רכב. 

המרכז לזכויות נכים – קבלו סיוע בהוצאת תג החניה 

אנשים נכים ואנשים שאינם נכים, רובנו לא באמת מודעים לזכויות המגיעות לנו כחוק. זו הסיבה לכך שחשוב לקבל סיוע מקצועי מאת עורכי דין אשר מתמחים ספציפית בדינים של זכויות אזרחיות שונות. המרכז לזכויות נכים הוא המקום בו תמצאו את המידע הנדרש לכם, כאשר מרכז זה מנוהל ע"י עו"ד ראובן אשכנזי. 

עם ניסיון של שנים רבות בדינים הקשורים לזכויות נכים, צוות המרכז וכן עורך דין ראובן אשכנזי יוכלו לסייע לכם בכלל התהליך של הוצאת התג. אם אינכם בטוחים כיצד להתחיל בתהליך של תו נכה לרכב החלפת רכב, קבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות כעת – צרו קשר. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!