תו נכה לרכב חברה 

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תו נכה לרכב חברה בעוד שחלק מהאנשים הנכים הינם בעלי מוגבלויות אשר מונעות מהם לצאת מביתם ולעסוק במקצועות שונים, חלק אחר מאוכלוסיית הנכים מועסק במגוון תחומים ומקומות עבודה הכוללים קבלת רכב חברה. אם כך, רגע לפני הוצאת תו נכה לרכב חברה, הנה כמה דגשים שחשוב להביא בחשבון.

ישנם מקרים שונים אשר תו נכה לרכב חברה נדרש לאדם המתמודד עם מוגבלויות פיזיות ברמות שונות. עם זאת, החוק קובע כי לא כל אדם בעל מוגבלות פיזית יהיה זכאי לקבל תו נכה לרכב חברה  או תו חניה לנכים באופן כללי מכל סוג. בפועל, ישנם כמה קריטריונים אשר מגדירים מיהו אדם הזכאי להנפקת סוג תג החניה הנ"ל. בתוך כך, אלו הם התנאים אשר מוגדרים ע"י האגף לביטוח לאומי ומשרד הרישוי, לקבלת תו נכה לרכב עבודה:

  • סיכון בריאותי: קבלת התו אפשרית במקרים בהם תנועות האדם עשויות להחריף את מצבו הבריאותי, וכן הינו סובל ממחלה אחת או יותר אשר גורמות לקושי בהליכה. 
  • נכות ברגליים: ניתן להנפיק תג חניה במקרה שבו האדם מתמודד עם נכות ברגליים ולפיכך, זקוק לרכב כאמצעי תחבורה הן במקום העבודה והן ברמת הפרט. 
  • לקות ראייה: הנפקת תו נכה לרכב חברה אפשרית כאשר מגיש הבקשה לוקה בעיוורון או לקות ראייה (נדרשת הצגה של תעודה בהתאם). 
  • נכות 60%: קבלת תג החניה אפשרית כאשר האדם מוגדר כנכה בשיעור של 60% ומעלה. 
  • כיסא גלגלים: הוצאת תג החניה לרכב חברה אפשרית כאשר מגיש הבקשה מתנייד על כיסא גלגלים ומוגדר נכה ביטוח לאומי או נכה של משרד הביטחון. 

מסמכים עבור בקשת תו נכה לרכב חברה

בחלק גדול מהמקרים, מגיש הבקשה הוא לא בהכרח הבעלים הרשומים של הרכב. כאשר אדם נכה מעוניין להנפיק את תג החניה והוא אינו בעל הרכב, הוא יצטרך לצרף את המסמכים הבאים לטופס הבקשה של תג החניה:

  1. חותמת החברה: יש לצרף לטופס הבקשה את אישור החברה להנפקת התג וכן את לוגו החברה. בטופס זה, החברה מאשרת כי הרכב עתיד לשמש את צרכי האדם הנכה. יש לצרף לחיתום החברה גם את מספר תעודת הזהות ואת שמו של מגיש הבקשה. 
  2. מס' רישוי: יש לצרף לבקשה את מספר הרישוי הספציפי של הרכב אשר עתיד לשמש את האדם הנכה במקום העבודה. 
  3. ליסינג: במקרים בהם הרכב אינו רשום על שם החברה, רוב הסיכויים שהוא יהיה רשום תחת שם חברת הליסינג. במקרים אלו, יש לצרף את אישור חברת הליסינג כי אותו רכב בעל מס' רישוי ספציפי – עתיד לשמש את האדם הנכה. במקרה של ליסינג, יש לצרף גם את ח.פ חברת הליסינג, הלוגו שלה ואת החיתום שלה המאשר את שימוש הרכב ע"י מגיש הבקשה.
  4. ליסינג מימוני: לעיתים עובדי חברות רוכשים רכבים בעסקאות של ליסינג מימוני, כאשר הנפקת תו נכה לרכב חברה במקרה זה תצריך צירוף של העתק חוזה רכישת הרכב. כמו כן, יש לצרף את לוגו וחותמת החברה, מספר הרישוי של הרכב וכן את פרטיו של מגיש הבקשה. לבסוף, מגיש הבקשה יצטרך לצרף גם אישור רשמי מטעם חברת הליסינג, המאשר כי הרכב נרכש במימון פרטי. 

להיכן שולחים את המסמכים?

על מנת לשלוח את המסמכים הנדרשים עבור הנפקת תו נכה לרכב חברה, אפשר לבחור באחת מ-3 הדרכים הבאות: באמצעות סניפי דואר ישראל, ע"י הגעה פיזית למשרד הרישוי או שליחה מקוונת של המסמכים. כדאי לדעת, זמן ההמתנה הקצר ביותר הוא באמצעות שליחה מקוונת. עם זאת, בחלק גדול מהמקרים בכל מקרה צריך שליחה פיזית של חלק מהמסמכים שאינם מותרים לסריקה בבחינת הבירוקרטיה של משרד הרישוי. 

אם בכל זאת יש צורך לשלוח את המסמכים פיזית, אין חובה להגיע למשרד הרישוי. ניתן לשלוח אותם לכתובת הבאה:

מרכז עדכון ובקרה 

היחידה לטיפול במוגבלי ניידות

ת"ד 72 חולון

מיקוד 58100

אם קימת האפשרות להעביר את המסמכים באופן מקוון, יש לעשות זאת באמצעות סריקה בלבד. לאחר סריקה, יש לאחד את המסמכים לכדי קובץ PDF בודד.

המרכז לזכויות נכים – סיוע בהנפקת תו נכה לרכב חברה

בכל שלב כזה או אחר של תו הנפקת נכה לרכב חברה, אנשים עשויים להסתבך או לגלות שחלק מהמידע שהם צריכים לספק אינו זמין להם או נגיש להשגה. בגל מקרה כזה או אחר אשר מצריך סיוע מקצועי, ההמלצה היא לפנות לסיועו של עורך דין זכויות נכים. 

המרכז לזכויות נכים מנוהל על ידי עורך דין ראובן אשכנזי, אשר מביא עמו ניסיון עשיר בשנים וכן ידע רב בכל מה שקשור לזכויות נכים על סוגיהן וצורותיהן. בכל מקרה בו אתם צריכים סיוע נוסף בתהליך הנפקת תג חניה לנכים, או צריכים לשאול ולתהות בכל סוגיה אחרת, פנו לקבלת מידע נוסף. 

המרכז לזכויות נכים מזמין אתכם לקבל ייעוץ ללא התחייבות – צרו קשר היום והניעו את התהליך. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!