תו נכה לרכב טפסים

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

תו נכה לרכב טפסיםקבלת אישור להוצאת תו נכה לרכב הינה כרוכה בבירוקרטיה נוקשה. בשביל שהבקשה שלכם תאושר, יהיה עליכם להגיש את הבקשה בהתאם לנהלים הכתובים בחוק, ובהתאם למסמכים הנדרשים. כמו כן, חשוב להכיר את הקריטריונים המסוימים שיש למשרד הרישוי ולדעת כיצד להכין את המסמכים שלכם בהתאם לדרישה של משרד הרישוי. ריכזנו עבורכם את המידע המלא על הוצאת תו נכה לרכב.

 

מה זה תו נכה לרכב?

תו נכה לרכב הוא תו המתחלק לשני סוגים עיקריים, האחד הוא לצמיתות והשני הוא תו זמני. כמו כן, יש שלושה סוגים של תו נכה כאשר השוני בין כל אחד מהם בא לידי ביטוי באוכלוסייה המשויכת לאותו תג. תג בצבע כחול מיועד לנכים הזקוקים לכיסא גלגלים או אמצעי המשמש אותנו להתניידות ממקום למקום. התו השני הוא תו עם סמל משולש ירוק, הוא מיועד לאנשים בעלי מוגבלויות שהם אינם מתניידים עם כיסא גלגלים, ואילו התו האחרון הוא שילוב של השניים ומיועד לנכי צה"ל.

תו נכה לרכב מיועד לאדם שזקוק לכיסא גלגלים כדי להתנייד ממקום למקום, אדם שסובל מנכות ברגליו, אדם אשר נמצא עם 60% אחוזי נכות ומעלה, נפגעי פעולות איבה וכמו כן, כל מי שעומד בקריטריונים של משרד הבריאות ומשרד הרישוי. ניתן לקבל תו אחד עבור שני רכבים, כאשר הנכה אינו חייב להימצא ברכב בזמן הנסיעה כאשר היא מיועדת לסיוע לו בכל דרך שהיא. את התג יש להצמיד לחלון הקדמי בצידו השמאלי, או חלון בצד הנהג.

תו נכה לרכב טפסים – פרטים

בכדי להגיש בקשה להנפקת תו נכה לרכב, יהיה עליכם להגיש טופס בקשה לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי. הטופס נמצא באתר ממשלתי, יהיה עליכם לצרף את הדברים הבאים לטופס:

  1. מספר רכב – ניתן לכתוב עד שני מספרי רכב המיועדים לניידות הנכה.
  2. פרטים אישיים – יהיה עליכם לצרף בטופס את פרטי הנכה/מוגבל הניידות. הפרטים כוללים שם משפחה, שם פרטי, יישוב, כתובת, תעודת זהות, תאריך לידה, טלפון ואימייל. 
  3. צילום תעודת זהות – כאשר מדובר על תעודת זהות דיגיטלית, יש לצלם גם את הצד האחורי, במקרים אחרים יש לצרף ספח תעודת זהות.
  4. צילום רישיון רכב – עבור הרכבים המיועדים לקבלת התג.
  5. מסמכים רפואיים – יהיה עליכם לצרף מסמכים רפואיים עדכניים מרופא מקצועי, עליו במסמכים הרפואיים להתייחס ליכולת התנועה של המבקש, וכמו כן להשאיר צילום של המסמך בידכם. 
  6. ביטוח לאומי – יש לשלוח אישור מביטוח לאומי על אחוזי נכות. יש לציין שאחוזי נכות בלבד ללא מסמכים רפואיים אינו מספק. 
  7. צילום צ'ק – יש לצרף צילום צ'ק על שם הנכה ובת/בן הזוג. כאשר מדובר על הורה לקטין, יש לצרף גם את פרטיו ופרטי חשבון הבנק כדי לקבל החזר אגרה. 

 

שימו לב, החל משנת 2019 כבר אין צורך לחדש תו נכה לצמיתות. בעבר הדרישה הייתה לחדש תו נכה לצמיתות בכל שמונה שנים. כאשר מדובר על תו נכה זמני, יש לחדש את התו בהתאם לתוקף שניתן לכם. ברוב המקרים התוקף נע בין מספר חודשים (בדרך כלל שנה) ועד שלוש שנים. בשביל לחדש תו נכה לרכב, יש להגיש את הטפסים המצוינים באתר בליווי של מסמכים רפואיים משלושת החודשים האחרונים – משמע המסמכים חייבים להיות עדכניים. את הבקשה ניתן להגיש עד שלושה חודשים מתוקף התג הזמני. 

 

תו נכה לרכב טפסים – מימוש זכויות

לצערנו יש הרבה זכאים לקבלת תו נכה לרכב, אך אינם מקבלים את האישור מטעם משרד הרישוי. למשרד הרישוי יש קריטריונים ברורים, ובמקרים כאלה ואחרים נוכל למצוא חריגים. בשביל לממש את הזכות שלכם אנו ממליצים לפנות לגורם מקצועי אשר יוכל לסייע לכם להצליב בין מצבכם הרפואי ובין הקריטריונים של משרד הרישוי. התהליך כולל צירוף מסמכים רלוונטיים, בניית תיק רפואי, מיקוד לצורך הצלחת הבקשה. במקרים רבים אנשים פרטיים לא מצליחים לנסח את עצמם בצורה מתאימה ולכם נשללים. ניתן להגיש ערעור עד 90 יום מקבלת הדחייה. פגישת הייעוץ היא ללא עלות, ולאחר מכן תוכלו לקבל את הסיוע המלא בהתאם למצבכם הרפואי, בהתאם לבקשה שלכם ובהתאם לתוקף תו הנכה (אם קיים).

קראו עוד: זכויות לתו נכה

מה מקנה תו נכה לרכב?

יש מגוון רחב של יתרונות במימוש הזכות שלכם לתו נכה לרכב. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות שיש בתו נכה לרכב:

  1. חניות זמינות וחיסכון זמן בחיפוש אחר חניות.
  2. חניה במקומות האסורים לכלל (כל עוד אתם לא מפריעים לעוברי אורח, ובהתאם להוראות הרשות המקומית).
  3. כניסה לחניונים שעומדים בהסדר ללא תשלום.
  4. סבסוד משמעותי בתשלום אגרת רישוי.
  5. נסיעה על נתיב תחבורה ציבורית (כאשר הנכה נמצא ברכב).
  6. קיצור תורים – אם אתם עומדים בתור לסופר ומציגים את תעודת הנכה תוכלו להגיע לקדמת התור, כמובן שמדובר על הנכה עצמו.

מגוון היתרונות של תו נכה לרכב הינו הזכות שלכם. אם אתם עומדים בקריטריונים לבקשה, וגם אם לא תוכלו לבחון האם אתם זכאים לתו נכה על ידי ליווי וייעוץ מקצועי.

 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!