מקבלי קצבאות נכות זכאים למענק חד פעמי ב-2024!

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

קצבאות נכות כללים משולמות על ידי ביטוח לאמי לחולים במחלות קשות, לחולים כרוניים שעברו וועדה רפואית, למחלימים מאירועמקבלי קצבאות נכות זכאים למענק חד פעמי ב-2021 לב קשה, לחולי סרטן ולעוד חולים במחלות שונות. כידוע, הקצבה משולמת על סמך החלטה של וועדה רפואית והיא משולמת כתחליף (או בנוסף) למשכורת חודשית. כעת, נמסר כי מקבלי קצבאות הנכות בישראל יהיו זכאים למענק בשנת 2024.

דובר במענק חד פעמי, ללא קשר להצמדה למדד או לעדכונים אחרים. חשוב להוסיף כי לא רק מקבלי קצבת נכות כללית זכאים למענק. מענק מיוחד בגובה של מאות עד אלפי שקלים מגיע למקבלי קצבאות שונות הקשורות למצבי נכות וקשיי תפקוד ב-2024. בסקירה נפרט את כל מה שחשוב לדעת בנושא – מי זכאי, מהו גובה המענק, מה קורה האם קצבת נכות זמנית מסתיימת, האם גם פנסיונרים זכאים ועוד.

האם צריכים לפנות לביטוח לאומי לצורך קבלת המענק?

מדובר במענק שמועבר על ידי ביטוח לאומי למקבלי קצבאות שונות, ללא צורך בהגשת בקשה. מי שזכאי לקבל קצבת נכות כללית, קצבאות נכות אחרות ותגמולים אחרים, יקבל גם כן את המענק.

מדוע המענק דווקא ב-2024?

בשנת 2018 קבעה הכנסת כי תחול עלה בקצבת נכות בכמה פעימות. זאת ועוד, גם תקרת ההכנסה שיכול נכה לקבל מעבודה מבלי שתיפגע זכותו לקצבאות צפויה לעלות. נדגיש, כי המענק של 2021 איננו חלק מהעלאת הקצבאות באופן ישיר, אך יש לכך נגיעה לעניין. מכיוון שחלו עיכובים במימוש העלאת הקצבאות מוקדם יותר, הוחלט כי כפיצוי בשל העיכוב ישולם המענק לנכים. עבור נכים קשים, כגון מונשמים, הוחלט להקפיץ את התוספת לקצבאות בצורה ניכרת במיוחד. יש לציין כי אין למענק קשר עם מאבק הנכים האחרון וכי מדובר במימוש החלטה מוקדמת יותר.

האם אפשר לקבל מענק כפול?

המענק משולם לזכאים לקצבת נכות כללית, קצבת שירותים מיוחדים, קצבת ילד נכה ועוד. במידה ולנכה ישנה זכאות ליותר מסוג אחד של קצבה, ישלם ביטוח לאומי מענק כפול. כלומר ישולם המענק המשויך לכל הגדרת נכות בנפרד.

מהם מועדי תשלום המענק?

המענק מחולק לשני תשלומים, האחד במרץ והשני ביוני 2024. אם במהלך תקופה זו פג תוקף קצבת הנכות או שסך הקצבה השתנה, הדבר יתבטא גם בסכום המענק, בהתאם.

מהם הסכומים שמקבלים זכאי קצבת נכות?מטבעות

כל תשלום של מענק לזכאי קצבת נכות כללית עומד על 570 ₪. עבור מקבלי קצבה בשיעור חלקי, גם גובה המענק שישולם הינו בשיעור חלקי. למשל זכאי 60 אחוז יקבלו מענק של 342 לכל שלושה חודשים. מי שזכאי לקצבה לשירותים מיוחדים יקבל 600 ₪ עבור קצבה של 112 אחוזי זכאות. לבעלי זכאות גבוהה יותר, יושלם מענק לכל שלושה חודשים בגובה 900 ₪. ילדים הזכאים לקצבת ילד נכה – זכאים למענק בגובה 249 ₪. לבעלי קצבה בשיעור גבוה יותר, ישולמו סכומים נוספים על פי ניקוד מבדיקת תלות.

האם ביטוח לאומי מנכה מס הכנסה?

נקבע כי המענק החד פעמי לא נחשב להכנסה נוספת לעניין מס הכנסה. כלומר, הסכומים שיועברו לזכאים לקצבאות נכות הם סכומים נטו, ללא הפחתה או ניכוי כלשהם.

עבור איזו תקופה משולם המענק?

התקופה בגינה משולם המענק הינה שנת 2024. במידה ובמהלך השנה אחוז הנכות ישתנה או שיפוג התוקף של קצבת נכות (בשל נכות זמנית) ישולם מענק חלקי על פי חודשי הזכאות בפועל.

האם גם פנסיונרים זכאים למענק?

פנסיונרים, כלומר אזרחים וותיקים, יהיו זכאים למענק במידה והם זכאית לקצבה עם תוספת השלמת דמי נכות.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!