טנטון באוזניים: איך צוות המומחים של מכון שמיעה פרטי יכולים לעזור

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

טנטון, מצב שכיח המשפיע על אנשים רבים, מתואר על ידי רוב הסובלים מהתופעה כצלצול, זמזום, שריקה או צליל חזק באוזניים. מצב מביך זה אינו מחלה, אלא סימפטום של בעיה בסיסית הקשורה לשמיעה.

מהו טנטון באוזניים?

צלילי טנטון באוזניים משתנים מאוד בגובה הצליל, בעוצמה ובדפוסים, וניתן לשמוע אותם באוזן אחת או בשתי האוזניים, והצלילים אינם מגיעים ממקורות חיצוניים אלא נוצרים בתוך האוזן או במוח, מה שהופך את התופעה למעט מסתורית מבחינת הסובלים ממנה ומבחינת הסובבים אותם, שמתקשים להבין את ההפרעה לאיכות החיים.

יש כמה גורמים לטנטון, מאובדן שמיעה כתוצאה מהזדקנות, חשיפה לרעשים חזקים, דלקות אוזניים ועד סיבות נדירות יותר כמו תרופות מסוימות או הפרעות נוירולוגיות.

איך צוות המומחים של מכון שמיעה פרטי עוזר?

צוות מומחים במכון שמיעה פרטי יכול למלא תפקיד חשוב במונחים של אבחון וטיפול בטנטון, בגישה מקצועית שכוללת מספר שלבים:

הערכת שמיעה מקיפה

בשלב הראשון, נערכת בדיקת שמיעה יסודית כדי לבדוק אם יש אובדן שמיעה או בעיות הקשורות לאוזניים שעלולות לתרום לטנטון. הערכה זו היא קריטית מכיוון שלעתים קרובות טנטון באוזניים מלווה באובדן שמיעה.

ייעוץ מותאם אישית

הבנת החוויה של הפרט בטנטון חיונית להתאמת הפתרון של מכשיר שמיעה, והמומחים ידונו באופי של צלילי הטנטון, בהשפעתם על חיי היומיום ובכל תסמינים הקשורים אליהם. גישה מותאמת אישית זו מאפשרת להרכיב תכנית טיפול שמספקת פתרון הולם לצרכים הספציפיים של הפרט.

אפשרויות טיפול

הטיפול בטנטון משתנה בהתאם לגורם ולחומרתו. אמנם אין תרופה חד-משמעית, אבל כמה אסטרטגיות ניהול יעילות יכולות להפחית משמעותית את השפעתה. אלה עשויות לכלול טיפול בסאונד, באמצעות שימוש בצלילים חיצוניים כדי לעזור להסוות את הטנטון, וטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), שעוזר לשנות את האופן שבו מגיבים לטנטון.

אבל ברוב המקרים, מכשירי שמיעה מומלצים אם יש אובדן שמיעה, מכיוון שהם יכולים להגביר צלילים חיצוניים, מה שהופך את הטנטון לפחות מורגש.

הדרכה לאורח חיים בריא

המומחים עשויים לספק עצות לגבי שינויים באורח החיים שמסייעים בהתמודדות עם טנטון באוזניים, כולל שיטות להפחתת מתחים, התאמות תזונתיות וטיפים על הימנעות ממצבים שעלולים להחמיר טנטון, כגון רעשים חזקים.

תמיכה וליווי מתמשכים

טנטון יכול להשתנות לאורך זמן, ולכן ליווי ותמיכה מתמשכים חיוניים. הצוות במכון השמיעה יבצע בדיקות שוטפות והתאמות לתוכנית הטיפול לפי הצורך.

כמה מילים לסיום

בעוד שטנטון יכול להיות מצב מאתגר, התמיכה והמומחיות של צוות במכון שמיעה פרטי יכולים לעשות הבדל משמעותי. הגישה האישית שלהם, בשילוב עם מגוון אפשרויות טיפול ותמיכה מתמשכת, מציעה תקווה ואיכות חיים משופרת עבור אלה המתמודדים עם טנטון.

אז אם אתם חווים תסמיני צלצולים באוזניים, חשוב שתפנו לסיוע מקצועי על מנת לבחון את אפשרויות הטיפול הזמינות ולמצוא את האסטרטגיה הטובה ביותר להתמודדות עם מצבכם.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!