ייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומי

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

ייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומיאנשים רבים לא מודעים לזכויות הרפואיות המגיעות להם עבור מצבים רפואיים שונים. מלבד חוסר הידע, גם אנשים שיודעים מה מגיע להם פעמים רבות לא מתנהלים נכון בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי ולא מצליחים לממש את הזכויות שלהן. במאמר הבא נסביר על ייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומי וכיצד הוא יכול לסייע לכם בדרך למימוש הזכויות שלכם. 

 

מהן זכויות רפואיות?

ייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומי מיועד להבטיח שתצליחו לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם. אך מהן זכויות רפואיות? זכויות אלה מתייחסות לפיצוי כלכלי הניתן לאדם שבעקבות מצב רפואי כלשהו כושר ההשתכרות שלו נפגע ורמת התפקוד שלו ירדה. זכויות רפואיות מיועדות לסייע מבחינה כלכלית לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות ולאפשר להם לשמור על רמת החיים שלהם ולהימנע מפגיעה נוספת. הזכויות הרפואיות להן תהיו זכאים ישתנו בהתאם למצב הרפואי ממנו אתם סובלים ולרמת החומרה שלו. בין הזכויות הרפואיות תוכלו לקבל קצבת נכות, שירותים מיוחדים, גמלה, מענקים, הטבות, גמלות ילד נכה, גמלת סיעוד, קצבאות שארים, קצבאות ניידות ועוד. 

מהי ועדה רפואית ביטוח לאומי?

במידה שאתם סובלים ממחלה, תאונה או מצב רפואי כלשהי שמקשה עליכם בניהול שגרת חיים תקינה תוכלו לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם. לשם כך, יהיה עליכם לתבוע את ביטוח לאומי תביעת פיצויים. ביטוח לאומי מקבל את תביעות הפיצויים המוגשות על ידי אזרחים שנפגעו מבחינה תפקודית בעקבות בעיות רפואיות שונות ורוצים לקבל קצבת מחיה. כל אדם יכול להגיש תביעה להכרה בנכות ולפיצויים לידי ביטוח לאומי. לאחר שביטוח לאומי יקבל את התביעה, התובע יצטרך לעבור ועדה רפואית בה ידונו בבקשה שלו ויבחנו את מצבו הרפואי. בוועדות רפואיות ביטוח לאומי משתתפים אנשי מקצוע שונים בהם רופאים מתחומים שונים. בכל ועדה תהיה נוכחות של רופא רלוונטי אחד או יותר ושל פקיד תביעות שיתפקד כמזכיר הוועדה ויתעד את המהלך שלה בפרוטוקול. בוועדה ייבחנו את המסמכים הרפואיים שהגיש התובע, יבצעו בדיקה גופנית וישוחחו עם התובע. 

 

כיצד מתנהלת ועדה רפואית?

לפני הוועדה הרפואית, הרופא המומחה יעיין ויבדוק את המסמכים הרפואיים שבתיק הרפואי של התובע. לכן, כאשר אתם מגישים תביעת פיצויים לביטוח לאומי חשוב מאוד לכלול את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. לאחר שהרופא יבחן את המסמכים הרפואיים שהוגשו, הוא יזמין את התובע לחדר. התובע יצטרך להציג תעודה מזהה עם תמונה. במידה שמגיש הבקשה מכיר את הרופא המנהל את הוועדה באופן אישי או בתור רופא  מטפל הרופא ייפסל באופן מידי ולא יוכל להשתתף בוועדה זו. במקרה כזה המגיש צריך להודיע על ההיכרות לוועדה. שימו לב שבמצב כזה המגיש יוזמן לוועדה אחרת. במהלך הוועדה, הרופא ישאל את מגיש הבקשה מה הסיבה שבגינה הגיע לוועדה ויבקש ממנו לפרט את הבעיות הרפואיות שלו ולתאר אותן. בסיום הוועדה, המגיש יצטרך לחתום על הפרוטוקול. לאחר הוועדה, בהתאם לדברים שהוצגו בה, הרופא יבדוק את החומר הרפואי שצורף ויקבע את אחוזי הנכות של מגיש הבקשה. הרופא יכול להחליט כי על מגיש הבקשה לבצע בדיקות נוספות לפני ההחלטה. במקרים בהם מגיש הבקשה מתלונן על מספר ליקויים שונים הוא יוזמן בפני מספר וועדות רפואיות. בדרך כלל התשובה תתקבל כעבור מספר שבועות לאחר קיום הוועדה. 

 

האם ניתן להגיע לוועדה הרפואית עם ייצוג?

התשובה היא כן. כל אדם שמופיע לפני ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, זכאי להגיע לוועדה בייצוג של עורך דין לפי החלטתו. ייצור בוועדות רפואיות ביטוח לאומי מאפשר לעורך הדין המייצג את מגיש הבקשה, לטעון בשמו, להשיב על שאלות בשמו, להגיש מסמכים בשמו ולבצע כל פעולה אחרת במסגרת הוועדה הרפואית בשמו של מגיש הבקשה שאותו הוא מייצג. 

שימו לב- מלבד ייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומי על ידי עורך דין, כל מבוטח זכאי להיעזר במלווה שיסייע בתיאור הקשיים הרפואיים איתם הוא מתמודד. בנוסף, המלווה יכול לסייע בתרגום הדברים הנאמרים בוועדה. 

מי זכאי לייצוג?

כל מי שמופיע בפני וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי זכאי לקבלת ייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומי. על מנת לממש את הזכות הזו עליכם פשוט להגיע עם עורך הדין בעת ההופעה בפני הוועדה. אין צורך לעשות כל פעולה לפני מאחר שמדובר בזכות שניתנת באופן אוטומטי. 

 

החשיבות בייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומי

כפי שהבנו, כל אדם שמעוניין לממש את הזכויות הרפואיות שלו בגין בעיה רפואית כלשהי רשאי להגיש תביעת פיצויים לידי ביטוח לאומי. עם זאת, למרות שמדובר בזכות של כל אדם ולמרות שברוב המקרים מדובר באנשים שמשלמים כל חייהם לגורמים הרלוונטיים, עדיין מדובר בתהליך לא פשוט שכולל הליכים בירוקרטיים מורכבים רבים. פעמים רבות, הליכים אלה מסתיימים בדחיית הבקשה להכרה במצב הרפואי שלכם. בעקבות כך אנשים רבים לא מצליחים לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות להם. לכן, על מנת להגדיל את הסיכוי שתצליחו לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם ולקבל הכרה במצבם הרפואי מומלץ להיעזר בייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומי. כאשר תפנו לעורך דין שייצג אתכם בוועדה הרפואית הוא יסביר לכם מה מגיע לכם, יכווין אתכם כיצד לממש את הזכויות שלכם, יסביר לכם כיצד יש להתנהל בוועדה הרפואית וכמובן ייצג אתכם בוועדה עצמה. חשוב לזכור שביטוח לאומי הוא מוסד ממשלתי גדול עם מחלקות משפטיות גדולות ופעמים רבות הם מצליחים להתנער מתשלום, גם אם הוא מוצדק. במקרים רבים המטרה היא להפחית את התשלום שתקבלו, אם בכלל ולהערים קשיים רבים בתהליך בשביל להיות בטוחים בזכאותכם לתשלום זה. לכן, על ידי ייצוג בוועדות רפואיות ביטוח לאומי ניתן לאזן בין פערי הידע של התובעים לנתבעים ולקבל מענה ראוי על מנת לממש את הזכויות הרפואיות שלכם. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!