נכות לחולי סרטן – מהן ההשלכות הבריאותיות של מחלת הסרטן של הגוף

לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו

או חייגו

נכות לחולי סרטןמחלת הסרטן היא מחלה מצערת, אשר מהווה את אחת מהמחלות המוכרות והנפוצות ביותר בעולם כיום. מדובר על תחום רחב כפיים, אשר אינו מסתכם בסוג ספציפי של מחלה, אלא מורכב וכולל תחתיו סוגים רבים ומגוונים של מחלות, להן יש השלכות רפואיות שונות ומגוונות. בכתבה הבאה תוכלו למצוא מידע רלוונטי על מחלת הסרטן, מאפיינים והשלכות רפואיות של מחלות סרטניות על גוף האדם, ויתר כל כך, כיצד המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל מגדיר את חולי הסרטן, ומה הוא הסיוע שחולי סרטן יכולים לקבל ממדינת ישראל כיום. כל זאת ועוד, בשורות המובאות כאן לפניכם.

נכות לחולי סרטן מבוא למחלת הסרטן

המנח המאוד פופולארי הזה אשר נקרא "סרטן" הוא מונח כללי אשר מתייחס באופן כללי למספר גדול ולקבוצה של גידולים ממאירים שונים, זאת כאשר המאפיין הבולט ביותר של הגידולים הממאירים הללו, הוא כמות גדולה מאוד ובלתי מבוקרת של תאים בגוף שלנו כאשר הם פגומים. מדינת ישראל נמצאת כיום במקום יחסית נמוך מבחינת תמותה של אחוז אוכלוסייה ממקרים סרטניים, אך מנגד לכך, שיעורי הסרטן בקרב אחוז אוכלוסיית מדינת ישראל, הם גבוהים בהרבה ביחס למדינות רבות ונוספות. העובדה הזו מלמדת על כך שקיום במדינת ישראל אומנם ישנם מקרים רבים ומצערים של מחלת הסרטן, אולם הגילוי במדינת ישראל נעשה בשלב יחסית מוקדם של המחלה, דבר אשר בסופו של דבר גורם  לאחוזי התמודדות גבוהים עם המחלה, וסיכויים גבוהים לניצחון הגוף על המחלה. מעבר לעובדה שמדינת ישראל ניכרת בגילוי מקדים יחסית של מחלת הסרטן, מדינת ישראל גם מאופיינת בנוסף לכך בטיפוליים מועילים מאוד להתמודדות עם סרטן, טיפוליים חדשניים ומתקדמים, וסל בריאות ממלכתי נהדר אשר מגיע לכלל תושבי מדינת ישראל.

נכות לחולי סרטן מה הם המאפיינים השונים של כלל הגידולים הסרטניים?

גידולים סרטניים, או בעצם גידולים ממאירים, הם סוג של גידולים אשר נגרמים בעקבות הצטברות גדולה של מספר רב של שינויים גנטיים אשר משפיעים ומופיעים בגרעין של התאים בגוף שלנו, זאת כאשר הדבר הזה משנה את ההתנהגות של התאים הגוף שלנו, והופכים אותם מגידולים בריאים לגידולים סרטניים. השינויים הללו בתאים יכולים לגרום לדברים רבים ומגוונים, כגון חלוקה לא מבוקרת של תאים סרטניים זאת כאשר לא ניתן לתקן את הפגם בתאים, יצירה של כלי דם מרובים ובלתי תקינים באזור של הופעת הגידול הממאיר, הרג של תאים חיוניים רבים בגוף האדם, זיהום של איברים רבים בגוף ושל תאים רבים, ועוד מאפיינים רבים ונוספים.

בסופו של דבר, גידולים סרטניים יכולים להופיע כמעט בכל חלק או אזור בגוף, זאת כאשר אנו מכירים כיום על פי המדע עשרות רבות של סוגים סרטניים שונים. למרבה השמחה, בעידן הנוכחי, בשל ההתקדמות הטכנולוגית והרפואית הרבה בעולם, ישנם פריצות דרך מדעיות חשובות בכל הנוגע להבנה של הגידולים הסרטניים וההתמודדות מולם, כך שהמדע לאט לאט מאפשר אבחנה וטיפול מועילים הרבה יותר כנגד גידולים סרטניים.

איזה סיוע חולי סרטן יכולים לקבל כיום ממדינת ישראלנכות לחולי סרטן איזה סיוע חולי סרטן יכולים לקבל כיום ממדינת ישראל, כיצד ניתן לקבל את הזכות של נכות לחולי סרטן?

מדינת ישראל, או בעצם המוסד לביטוח לאומי של מדינת ישראל, מעמידים רשת פיצויים וסיוע לאנשים אשר מוגדרים כאנשים בעלי נכות לחולי סרטן כזו או אחרת. כיום במדינת ישראל קיימים 2 סוגים של הגדרות וזכאות לנכות נכות זמנית, ונכות קבועה. במסגרת בחינת המצב הרפואי של חולי סרטן במדינת ישראל כיום, נבחנת הזכאות של אותם החולים לקצבאות נכות כלליות, זאת כאשר הזכאות נקבעת בהתאם למצב והסיטואציה הרפואית בכל מקרה. הזכאות לנכות נקבעת על ידי הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל.

הזכאות לחולי סרטן להגדרתם בתור בעלי נכות לחולי סרטן, היא זכאות אשר נבחנת בהתאם לפגיעות השונות אשר מתרחשות בגוף האדם בעקבות הגידולים הממאירים, כלומר הגידולים הסרטניים אשר מופיעים בגופו. ככל שהשפעת המחלה על פגיעה באיברים, ועל אורך המחייה התקין של אותו אדם, כך הסיכוי שלו לקבלת זכאות נכות לחולי סרטן גדלה, ובהתאם לכמות הסיבוכים הרפואיים וההגבלות הרפואיות, נקבעות גם אחוזי הזכאות לנכות במדינת ישראל.

זכויות נכות לחולי סרטן

לחולי סרטן בישראל, מגוון של זכויות נכות לחולי סרטן הן רפואיות והן אחרות, אשר ניתנות, בהתאם למצבו הרפואי והפיזי של המטופל. בין הזכויות הניתנות לחולי סרטן ניתן למנות עזרה בטיפולים במגוןו בתי החולים בישראל כמו למשל פטורים מתשלומים לדוגמא דמי חנייה, תשלומי חדר מיון וכדומה. בנוסף, חולי סרטן מקבלים סיוע בקופות החולים, עזרה ברכישת תרופות, סיוע במימון טיפולי פוריות, סיוע בקבלת טיפולים ביתיים תומכים, הקלה בתשלומי מיסים כמו למשל פטור ממס הכנסה, תוספת נקודות זיכוי במס הכנסה, הנחות במיסי רכישה וכדומה. לחולי סרטן יש זכויות רבות גם דרך המוסד לביטוח לאומי, בביטוחים פרטיים וסיעודיים, שירותי הוספיס ועוד. בכדי לקבל את כל הזכויות שמגיעות לכם, עליכם לבחור באחת משתי אפשרויות. אפשרות אחת היא לפנות ליועצת הסוציאלית בבית החולים בו אתם מטופלים והיא זו שצריכה להגיש את כל המסמכים הרפואיים והרלוונטיים עבורכם, בכדי לממש זכויות אלה. אופציה אחרת היא להעביר את כל המסמכים הרלוונטיים דרך האתר של ביטוח לאומי ודרכו בעצם לבצע את התהליך בצורה פשוטה, מונגשת ומהירה. תוכלו גם להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין המתמחה בענייני הגשת תביעות לביטוח לאומי. כל מקרה של מחלת הסרטן תמיד נבחן לגופו והזכויות ניתנות לפי מצבו הרפואי, הפיזי והנפשי של כל מטופל

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!